pffoei, ik dacht voor mijn mening te spuien, eerst maar eens even de voorgaande pagina's te lezen (voordat ik iets roep dat al gezegd is), ben nu een tikkie afgedraaid.
maar toch, ik heb als veganist een kat. En ja, 3 hoog in een 3kamerappartement. Leek mij minder zielig dan in het asiel in een hokje van 50x50 cm.... Bovendien is het een behoorlijke meut (zelfs al bang voor buitengeluiden) en lijkt ze al mijn aandacht en warme soesplaatsjes heerlijk te vinden. En ja, ze krijgt momenteel vlees. Biologisch! Dit omdat ze op dieet staat ivm blaasgruis en omdat ik haar mijn wil niet wilde opdringen. Tenslotte kies ik voor een dergelijke levensstijl en zij als carnivoor niet wellicht.
Toch ben ik van plan veganvoer te proberen. Dit omdat zij ook niet zal kiezen voor marteling van andere diersoorten. Al ga ik eerst mij daar eens grondig in verdiepen: dus mijn dank aan alle tips die op voorgaande pag's gemeld zijn!
Oh en ik zag dat Yarrah vaak genoemd werd. Met zowel goede als minder geslaagde ervaringen. Maar er zijn meer biologische merken: Bandit Diervoeding, Duck Natuurvoeding en Vobra.
Een lijstje van deze merken en merken die niet op dieren testen is binnenkort te vinden op
www.peta.nl.
En voor iedereen die nog altijd eukanuba voert aan zijn kat (of hond), STOP! Eukanuba is van Proctor & Gamble! En die hebben het testen op dieren zo ongeveer uitgevonden (ok, dit is wat overdreven). Ik zal nu geen hele preek hier afsteken (bericht is al lang genoeg) maar wel de site noemen waar je meer kunt lezen:
www.iamscruelty.com