Hoi,
het is heel mooi dat je je konijn alleen maar biologisch probeert te geven, maar als je alleen het hierbovenstaande geeft komt je konijn echt voedingsstoffen tekort hoor!
Het beste is om een basis van biks (hope farms) te geven, dan weet je zeker dat je konijn alles wat hij/zij nodig heeft binnen krijgt. Als je hierop over gaat , wen je konijn er dan overigens langzaam aan, ivm de gevoelige darmen van konijnen. Supermarktvoer en goedkoop gemengd voor is idd slecht voer voor een konijn.
Zorg trouwens dat er altijd genoeg hooi voorhanden is voor je konijn, en (biologische) groenten zijn ook een dagelijkse 'must'!
Groetjes, Isa
ps. je schrijft dat je 1 konijntje hebt, misschien is het leuk voor je konijn om er een vriendje/vriendinnetje erbij te nemen? (zie voor info www.konijnen.nl)
Hoi Isa,
Dank je voor de tips. Ik zat me al af te vragen of hij zo alles binnen krijgt en heb ook wel hard na zitten denken over het voer:
- havervlokken (vezels, vit. b, eiwitten)
- tarwekorrels (vezels, magnesium, eiwitten, behoorlijk knagen)
- zonnebloempitten ( vetzuren, ijzer, cacium, magnesium, vezels)
- appelstukjes (vit.C, vezels)
Volgens mij voegt die biks gewoon alleen maar vezels toe en op deze manier krijgt hij naar mijn idee ook wel heel veel binnen. Af en toe een stukje droog brood, verse bio-groenten en soms een klein stukje fruit (vooral een druif vind ie geweldig!) en idd vers hooi en water.
Toen ik dit beestje kreeg heb ik er niet bij stil gestaan dat in z'n uppie hij wel eens eenzaam zou kunnen worden. Ik wil hem dan ook laten castreren en er een vrouwtje bij doen. Die site is idd leuk!
Laura