Vegatopia Forum

Opvoeden van kinderen van vegetariërs

Offline Gabs

• 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Opvoeden van kinderen van vegetariërs
« Reactie #100 Gepost op: 10 juli 2006, 16:49:16 »
ik ben vegetarier, mijn vriend niet. we eten thuis eigenlijk altijd volledig vegetarisch, maar mijn vriend neemt er af en toe wat vlees bij of eet hij wat vlees op zn brood.; bij het uiteten bestelt hij wel meestal vlees of vis. als wij kinderen hebben wil ik ze niet volledig vegetarisch opvoeden, maar vanalles wat. ik wil ze duidelijk maken wat het verschil is en waarom ik zo eet. dan kunnen ze als ze groot zijn zelf een keuze maken.

Cider

« Reactie #101 Gepost op: 13 juli 2006, 22:45:26 »
Ik ben sinds twee jaar vegatarier en sindsdien komt er ook geen vlees meer in huis. Mijn zoon is daar niet altijd heel erg blij mee aangezien hij wel vlees lust. Ik kan het hem niet verbieden maar ik wijs hem of en toe wel op de feiten waarom ik geen vlees meer in huis wil hebben. Soms helpt het maar als hij bij anderen gaat eten (zoals bv bij zijn vader, familie of vrienden) dan mag hij zelf die keuze maken. Meestal wordt het dan wel vlees maar eens hoop ik toch dat hij er meer over na gaat denken. Hij is nu pas 6 jaar maar gelukkig krijgen we de spreekbeurtentijd nog dus misschien kan hij het dan over de bioindustrie gaan hebben?

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #102 Gepost op: 13 juli 2006, 22:51:55 »
Hij is nu pas 6 jaar maar gelukkig krijgen we de spreekbeurtentijd nog dus misschien kan hij het dan over de bioindustrie gaan hebben?
Wakker Dier op school!

Welkom!
« Laatst bewerkt op: 13 juli 2006, 22:53:16 door Hizikigrrrl »