Cornucopia is eerder aan bod gekomen in dit draadje, in allebei de posts voor de jouwe
Ik vond het eten erg lekker, maar de opzet van het restaurant is iets minder relaxed doordat er geen bediening aan tafel is.
Ah, ik had toch wat verder moeten kijken dan mijn neus lang is. Vanavond dus gegeten in Cornucopia. De zaak was redelijk vol, maar de rij voor het eten was vrij kort. Een voordeel van niet bediend worden is dat je vooraf kunt zien wat je bestelt. En als je eenmaal je bord eten hebt, kun je vrij relaxed eten. Ik had een 'pie' met twee kleine salades naar keuze. Geen reuzeportie, maar zeker genoeg. Later ook wat van de ragout met tofu en zoete aardappel kunnen testen (sommige vrouwen hebben de neiging hun bord niet helemaal leeg te eten
)
Ja, best lekker, maar het had allemaal wat heter mogen zijn. En zoutarm had ook niet gehoeven, wat mij betreft. Voor twaalf euro zeker acceptabel, zeker in Ierland. Helaas serveerden ze geen bier (wel wijn dus). Goed vegetarisch pub-eten is de beste omschrijving, vind ik.
Er is trouwens ook een Indonesisch restaurant in Dublin (Temple Bar District) dat best aardig schijnt te zijn:
Chameleon.
Ik verblijf in een kamertje op de campus van Trinity College. Redelijk spartaans - shared bathroom, geen tv en dergelijke, maar met internet. Na het eten hebben we wat bier ingeslagen en ergens op de campus hartenjagen (de Schotse variant) gespeeld, met tussendoor (als iemand even weg was) een geinige variant op pesten (waarbij je naast drie kaarten in de hand drie open kaarten hebt en drie gesloten kaarten, die je blind moet uitspelen). Gezellig! Je kunt trouwens ook als toerist een kamer in Trinity College boeken - centraal, niet te duur (ca. 75 euro per nacht) en de campus 'by night' is lekker rustig. In de 'common room' en de keuken kun je je eigen ontbijt klaarmaken (een Spar om de hoek, een Tesco op loopafstand).
Zo, nu is het half twee en ik geloof dat mijn hotelinsomnia plaats maakt voor moeheid. Welterusten!