Vegatopia Forum

Snoep of zoetigheid zonder gelatine

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #360 Gepost op: 09 maart 2011, 17:52:24 »
Oei dat wordt verleidelijk volgende x bij de Makro...
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

amyzs

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #361 Gepost op: 17 maart 2011, 13:03:48 »
Ik heb net een zakje van RedBand gekocht, fun smileys.
Mijns inziens is dit vegetarisch. (er zit wel bijenwas in, maar daar heb ik persoonlijk geen problemen mee)

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #362 Gepost op: 21 maart 2011, 17:26:21 »
Het staat me bij dat de pandadropjes van de natuurwinkel ook zonder gelatine zijn. Of er bijenwas inzit durf ik me niet over uit te spreken.

Zelf snoepjes maken kan natuurlijk ook. Caramels, fudge, lolly's, etc.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #363 Gepost op: 22 maart 2011, 22:08:05 »
Het staat me bij dat de pandadropjes van de natuurwinkel ook zonder gelatine zijn. Of er bijenwas inzit durf ik me niet over uit te spreken.
Pandandrop is geloof ik zonder bijenwas.

amyzs

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #364 Gepost op: 23 maart 2011, 11:57:55 »
Je kan toch als je voor veilig wil gaan, de snoepjes van de snoeplijst nemen!
(zie www.vegetariers.nl)

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #365 Gepost op: 17 april 2011, 22:24:23 »
Hallo

Ik ben momenteel in Wenen en ik vroeg me af of iemand weet of het ijs wat ze verkopen bij Tichy vega vriendelijk is...dus zonder gelatine.


groetjes!

Offline haantje

  • ******
  • 5.068
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #366 Gepost op: 17 april 2011, 22:30:11 »
Vers schepijs? Volgens mij is dat redelijk veilig. Wil je 100% garantie, dan moet je gewoon vragen  ;)
"Vroeger, toen kraaiden de hanen nog. Tegenwoordig gapen ze alleen nog maar", zei de dove.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #367 Gepost op: 18 april 2011, 07:57:20 »
Waarom zou iemand gelatine in ijs willen stoppen?

Offline Amarillo

  • Forumkenner 2004, 2005, 2007 en 2014
  • *****
  • 3.230
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #368 Gepost op: 18 april 2011, 08:11:47 »
Waarom zou iemand gelatine in ijs willen stoppen?
Waarom zou iemand gelatine waar dan ook in willen stoppen? Hoe dan ook is bekend dat het in ik geloof sommige soorten Hertog-ijs zit.
O, google voor de grap eens op ijs + gelatine. Vind je allemaal lekkere recepten. :pukey:
Ik wil vega bananenschuimpjes.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #369 Gepost op: 18 april 2011, 09:17:34 »
Het zit ook in ijs van Australian, dus het gebeurt in ieder geval wel.

Offline Wombat

  • *****
  • 2.706
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #370 Gepost op: 18 april 2011, 13:56:29 »
Het zit ook in ijs van Australian, dus het gebeurt in ieder geval wel.
Bizar.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #371 Gepost op: 18 april 2011, 16:36:32 »
Balen, dacht juist dat die veilig was
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #372 Gepost op: 18 april 2011, 17:33:57 »
Het schepijs wel, maar die bakken niet. Hoewel het ook alweer jaren geleden is dat ik die heb bekeken, dus wie weet is het veranderd.

annie123

Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #373 Gepost op: 27 september 2011, 17:35:25 »
Bij de albertheijn kan je Venco Briljanten (dropjes) kopen die zijn zonder gelatine. en ook van het huismerk sluwe sleutels en fruitige flessen zijn zonder gelatine geloof ik!
 :D Succes! Ik ben zelf opzoek naar marshmellows zonder varkensgelatine! HELP ME!

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #374 Gepost op: 27 september 2011, 19:13:57 »
Het schepijs wel, maar die bakken niet. Hoewel het ook alweer jaren geleden is dat ik die heb bekeken, dus wie weet is het veranderd.
Ik vraag me af of dat niet veranderd is. Ik zie namelijk bij deze webwinkel de ingrediënten van een aantal smaken, en daar staat nergens gelatine bij: http://www.udea.nl/nl/assortiment/product/hand-en-impuls-ijs/
Het kan natuurlijk zijn dat die webwinkel de ingrediënten verkeerd heeft overgeschreven natuurlijk, maar ik kan me ook best voorstellen dat deze smaak (en misschien nog wel meer smaken) gewoon geen gelatine bevatten.

Offline koekje

  • *****
  • 2.503
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #375 Gepost op: 27 september 2011, 19:31:15 »
Ik ben zelf opzoek naar marshmellows zonder varkensgelatine! HELP ME!

Bij de natuurwinkel kan je wel marshmallows kopen met runder- of vissengelatine. Net als de marshmallows die in het buitenlandse schap (Turks of Amerikaans, bij die van mij ligt dat door elkaar) bij de AH.
Helemaal zonder gelatine heb ik ze nog nergens gevonden.
'Never eat more than you can lift' - Miss Piggy

Offline MaartenP

  • ***
  • 191
  • Geslacht: Man
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #376 Gepost op: 27 september 2011, 20:44:33 »
Bij de albertheijn kan je Venco Briljanten (dropjes) kopen die zijn zonder gelatine. en ook van het huismerk sluwe sleutels en fruitige flessen zijn zonder gelatine geloof ik!


JUa ze hebben hier 4 soorten snoep van huismerk die vega zijn. En die zijn ook nog eens lekker, en hebben de mooiste zakjes :) Ik vind de sluwe sleutels en die beesten het lekkerst.

Offline lieve lijn

  • ******
  • 4.047
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #377 Gepost op: 28 september 2011, 19:43:43 »
Ik vind die nachttreinen echt vreselijk!
Ga vanavond naar bed met een goed boek, of iig met iemand die er een gelezen heeft!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #378 Gepost op: 26 juni 2013, 11:37:25 »
Mijn moeder zei dat ze in een advertentie zag dat Katja gelatine vrij zou worden, dus ik ging even op de site kijken. Ze zijn nog lang niet zo ver maar ze zijn er wel mee bezig!

Citaat
Hou van dieren! Snoep zonder gelatine
In bijna elk snoepje of dropje zit wel dierlijke gelatine. Bij Katja houden we natuurlijk erg van dieren en nemen we onze verantwoordelijkheid. We zijn daarom als eerste grote snoepfabrikant druk bezig om steeds meer van onze snoep en drop vrij van dierlijke gelatine te maken. Dat is lastiger dan je denkt en daarom zijn we ook zo blij dat het ons na de Zure Matjes, de Yoghurt Gums en de nieuwe Oeries Aardbei en Oeries Drop, nu ook is gelukt met de eerste dierenkoppen snoep: Flappies!
Doordat de dierlijke gelatine in deze snoepjes ontbreekt zijn ze ideaal voor vegetariërs of mensen die vanwege geloofsovertuiging geen vlees of bepaalde soorten vlees niet mogen eten. We houden je natuurlijk op de hoogte van onze vorderingen, let ook goed op het "Hou van dieren" logo op onze verpakkingen!
Katja's nieuwe vriendjes Flappies zijn super zachte, heerlijke fruitgum konijntjes in de smaken aardbei en cassis. En zoals je gewend bent van Katja zijn ze gemaakt van de beste ingrediënten en ook met uitsluitend natuurlijke kleurstoffen en natuurlijke smaakstoffen. Dat bijt dus extra lekker in die flapoortjes! Flappies worden steeds populairder, maar momenteel nog beperkt beschikbaar. Geen paniek, want we weten zeker dat ze binnenkort overal in Nederland in supermarkten en benzinepompen verkrijgbaar zijn.
Wil je meer weten, laat het ons weten via het contactformulier.

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Snoep of zoetigheid zonder gelatine
« Reactie #379 Gepost op: 20 november 2013, 09:49:07 »
:D Succes! Ik ben zelf opzoek naar marshmellows zonder varkensgelatine! HELP ME!
Beetje een late reactie ;) maar er is tegenwoordig wel marshmallow te koop zonder gelatine. Bij webwinkel Veggiedeli, webwinkel Vegan Mission en winkel Veggie4u in Den Haag hebben ze Dandies Air-puffed Marshmallow van het merk Chicago Vegan Foods, deze zijn volledig vegetarisch (veganistisch zelfs), en dus zonder gelatine. En bij Candy Freaks (winkel in Amsterdam en webwinkel) hebben ze ook veganistische marshmallows.
http://www.veggiedeli.nl/
http://www.veganmission.nl/
http://www.veggie4u.nl/
http://www.candyfreaks.com/