Vegatopia Forum

Wie hield vroeger van vlees/vis eten?

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

proud-veggie

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #80 Gepost op: 13 oktober 2006, 19:12:52 »
Ik vond vlees wel lekker maar dat is geen excuus om te moorden

bienne

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #81 Gepost op: 13 oktober 2006, 20:23:31 »
hmmm ben nooit echt een vleeseter geweest. Schoof vaak een deel bij mijn vader op zijn bord. Het zei me niet zoveel. Wel was ik altijd gek op kip en een gebakken visje. maar al dat andere kon me gestolen worden.

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #82 Gepost op: 16 oktober 2006, 22:44:03 »
Vroeger hield ik best van vlees, maar niet overmatig. Op zich mis ik het vlees niet, alleen stoort het me weleens dat bepaalde vleesgerechten onlosmakelijk verbonden zijn met een soort van "emotionele" waarde, zoals de geur van de specerijen en de appelstroop die je ruikt als je "konijn op Maastrichtse wijze" maakt op de dag voor Kerst. (Tja, bourgondische Limburgers he ;) Ontzettend wreed eigenlijk, ik zou het van zijn lang-zal-ze-leven nooit meer eten, maar zo'n familierecept is vegetarisch niet na te maken. Het brengt voor mij toch wat minder sfeer met de feestdagen, maar gelukkig is zoiets geen reden voor mij om het weer te maken, ik wordt er een beetje misselijk van als ik eraan denk wat nu precies in de pan ligt te stoven.
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Offline Anna

  • ***
  • 319
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #83 Gepost op: 18 oktober 2006, 01:22:47 »
Ik heb nooit echt graag vlees gegeten en vis moest ik al helemaal niet hebben. Die geur alleen al: bah!! :)

Vond het altijd zo vies, dat vlees in je mond en dat kon ik maar niet doorslikken (te lang kauwen) en dan kreeg je het helemaal niet meer weg...

Hetgeen wat ik wel lekker vond was leverpatee/smeerworst, maar dat smaakt niet eens naar vlees...en een kroket ging er ook wel in!

Verder at ik zonder zeuren kip in zo'n chicken tonight dish maargoed dat was meer door de saus er omheen.

Dus nee, voor mij was het absoluut niet moeilijk om vegetarier te worden!
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2006, 01:23:58 door Anna »

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #84 Gepost op: 18 oktober 2006, 07:05:14 »
ik heb nooit veel vlees gegeten. Ik vind het helemaalniet moeilijk om het helemaal niet meer te eten, ik voel me er veel beter bij. Daarvoor in de plaats veel meer groente en af en toe tofu, temphe of een ei, falafel af en toe. Kant en klare vleesvervangers eet ik nooit.  Teveel paneermeel,zout en suiker.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #85 Gepost op: 18 oktober 2006, 08:11:30 »
ja..... tjaaaaa  nou wat ik vroeger echt het lekkerste vond was een speklappie !! en spekkies ! en droge worst! en de gebakken kippenvleugeltjes van mijn vader...oh jee, hou maar op, ik zit geloof ik nog een beetje in het af-kick stadium...
Waar ik ook een moord voor doe (haha) is de gebakken tempé van mijn vader dus das een goed alternatief ! : )

Offline Nevyn

  • *****
  • 1.426
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #86 Gepost op: 18 oktober 2006, 08:55:21 »
Ik sluit me aan bij Agnesje, ik was gek op speklapjes (vooral dat randje vet) en spek (gebakken, ongebakken, warm, koud, maakte niet uit) en kippenvleugeltjes. Vette rookworsten ook, van die gedroogde worst, dat soort dingen vond ik lekker. Ik vraag me wel eens af wat voor figuur ik had gehad als ik niet gestopt was met vlees......

Offline Ona

  • ***
  • 271
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #87 Gepost op: 18 oktober 2006, 08:59:14 »
Mergpijpjes uitlebberen vond ik ook heerlijk.  :-[ Euh, laten we zeggen dat ik niet veel "restproducten" overhield van het vlees wat er op m'n bord werd geserveerd.  ::)
« Laatst bewerkt op: 18 oktober 2006, 09:11:32 door Ona »

Gwennepen

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #88 Gepost op: 18 oktober 2006, 09:09:43 »
Ik vond frietje stoofvlees lekker. Maar nu maak ik daar een vegetarische variant op en dat vind ik zo lekker dat ik denk dat het me meer om iets warm smurrieachtigs op m'n friet ging.

Vroeger kloof ik karbonaadjes en kippenpootjes af tot er echt niks meer aan zat. Ik mis het voor geen meter.

Offline Wildflower

  • ***
  • 114
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #89 Gepost op: 18 oktober 2006, 17:58:39 »
Ik vond frietje stoofvlees lekker. Maar nu maak ik daar een vegetarische variant op en dat vind ik zo lekker dat ik denk dat het me meer om iets warm smurrieachtigs op m'n friet ging.

Vroeger kloof ik karbonaadjes en kippenpootjes af tot er echt niks meer aan zat. Ik mis het voor geen meter.

Heb je misschien een recept voor dat vega stoofvlees voor op de frietjes?  :kwijl:
"If I could make everyone
in the world see one film,
I'd make them see EARTHLINGS"
~Peter Singer ~

Gwennepen

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #90 Gepost op: 18 oktober 2006, 18:02:15 »
Het is heel makkelijk. Gewoon champignons en uien bakken en er vegajus van een blokje bij doen. Het lekkerst bij zelf gesneden friet en een klodder Belgische mayonaise.

Offline Agnesje

  • ***
  • 278
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #91 Gepost op: 20 oktober 2006, 09:24:07 »
Ik sluit me aan bij Agnesje, ik was gek op speklapjes (vooral dat randje vet) en spek (gebakken, ongebakken, warm, koud, maakte niet uit) en kippenvleugeltjes. Vette rookworsten ook, van die gedroogde worst, dat soort dingen vond ik lekker. Ik vraag me wel eens af wat voor figuur ik had gehad als ik niet gestopt was met vlees......

 
Hihi Nevyn, ja, dat is in ieder geval een goeie motivatie (behalve nog zovele andere motivaties!) om er niet weer mee te beginnen !
Agnesje

proud-veggie

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #92 Gepost op: 21 oktober 2006, 19:30:05 »
ik mis gehakt best wel :(
De gehaktstaaf of een pikanto ging er bij mij vroeger wel in. En ook spaghetti met gehakt vond ik lekker.
Vis vind ik ook heerlijk en ik eet nu 1 x in de 2 weken weer een visgerecht.
Dan ben ik ook al goed bezig in de strijd tegen dierenleed, als je bekijkt dat sommige mensen bijna een kilo vlees per dag verorberen.

Offline Sanja

  • Forumkenner 2005
  • *****
  • 2.541
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #93 Gepost op: 21 oktober 2006, 19:33:13 »
Nou, een kilo...
If you were a river in the mountains tall,
The rumble of your water would be my call

proud-veggie

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #94 Gepost op: 21 oktober 2006, 20:04:49 »
Bij ons in zuid-limburg eten ze niet maar vreten ze bijna het vlees naar binnen

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #95 Gepost op: 21 oktober 2006, 22:47:42 »
Vis vind ik ook heerlijk en ik eet nu 1 x in de 2 weken weer een visgerecht.

Dan moet je natuurlijk wel even je nickname aanpassen hè... ^-^

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline fem fatale

  • Forumkenner 2010 en 2012
  • ******
  • 7.159
  • Geslacht: Vrouw
    • fatalefem
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #96 Gepost op: 22 oktober 2006, 02:24:45 »
Bij ons in zuid-limburg eten ze niet maar vreten ze bijna het vlees naar binnen
Da's bij jullie in Zuid-Limburg.

Als ik daar ben vind men het idd wel moeilijk om vega te koken, maar er gaat echt geen kilo per persoon doorheen hoor. Er wordt gewoon gezond, best wel ouderwets, gegeten, met veel groenten en een beetje vlees.

En er wordt gegeten, behalve in de stallen natuurlijk.
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline braam

  • ***
  • 460
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #97 Gepost op: 22 oktober 2006, 06:09:09 »
Een kilo lijkt overdreven maar ik heb vaak genoeg gezien dat mensen met z'n tweeen 1 kip opaten of de man 2 karbonades. Dan komt het broodbeleg er nog bij, meestal ook iets vlezigs en de snacks bij de borrel. Dit is natuurlijk niet standaard maar is zeker geen zeldzaamheid. Kijk in de boodschappenkarren en naar het overgewicht van de kar en de duwer.

Offline Gabs

  • ****
  • 796
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #98 Gepost op: 22 oktober 2006, 16:33:42 »
ik had vroeger best graag vlees en vis, vooral konijn, gerookte ham en vissalades. maar ja, mijn principes om geen dieren te eten wegen sterker dan het feit dat ik het erg lekker vind.

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #99 Gepost op: 23 oktober 2006, 16:42:28 »
Ik was vooral liefhebber van biefstuk en kippenboutjes, soms een plakje ham tussen de tosti. Het enige wat ik nu soms mis zijn de spekjes door de zuurkoolstamppot.
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.