Vegatopia Forum

Wie hield vroeger van vlees/vis eten?

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #100 Gepost op: 24 oktober 2006, 15:00:09 »
Ik mis de kroket! En speklapjes eigenlijk ook wel een beetje. En hachee, misschien dat ik daar nog wel voor zou zondigen, écht draadjesvlees!
Hoor wie klopt daar kinders???

Gwennepen

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #101 Gepost op: 24 oktober 2006, 16:26:36 »
Die sudderdingen doen ook altijd denken aan gezellig bij je oma en opa, vind ik. Het is een beetje het sfeertje.

Chemie

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #102 Gepost op: 24 oktober 2006, 19:50:06 »
Ik mis de kroket! En speklapjes eigenlijk ook wel een beetje. En hachee, misschien dat ik daar nog wel voor zou zondigen, écht draadjesvlees!

Je hebt bij de Jumbo lekkere nepkroketten.

Offline Hausfrau

  • ****
  • 704
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #103 Gepost op: 25 oktober 2006, 20:28:15 »
De Jumbo hebben ze hier niet (ten minste, niet als supermarkt), dus helaas.
Ik heb nog een recept voor groentekroketten, maar elke keer zie ik wat ik allemaal moet doen en dan denk ik: volgende week...  ::)
Hoor wie klopt daar kinders???

Offline Monique

  • *****
  • 3.427
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #104 Gepost op: 25 oktober 2006, 21:17:02 »
Vraag een pakje van Dobben aan Sinterklaas, misschien kan het ingevlogen worden vanuit Nederland  ::)

Odi_77

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #105 Gepost op: 26 oktober 2006, 10:45:29 »
vroeger vond ik wel lekker de pikanto en doner kebab. Was eerst ook wel wennen om deze dingen niet meer te eten. Maar het wende best snel, heb ik zelf het idee.
Nu na 4 jaar vegetarier te zijn heb ik zoveel nieuwe producten leren kennen en leren zelf bereiden dat ik het totaal niet meer mis.
Soms gebruik ik trouwens wel eens van zo een kebab-kruiden om de soja-brokken in te laten marineren, is ook erg lekker :)

Gwennepen

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #106 Gepost op: 26 oktober 2006, 10:50:45 »

Soms gebruik ik trouwens wel eens van zo een kebab-kruiden om de soja-brokken in te laten marineren, is ook erg lekker :)

Ik gooi gyroskruiden door de vega-moussaka. Ook lekker.

Rikardo

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #107 Gepost op: 22 december 2006, 22:37:05 »
Sateetjes en vlammetjes miste ik toen ik net vegetarier was geworden. Daarna ontdekte ik het broodje falafel als alternatieve snack en later ook de soja-saté.
Al die koteletten, karbonades en schnitzels konden me ook toen al gestolen worden. Als ik nu langs een slager loop en de geur van rauw vlees of gebraden kippen ruik ga ik bijna over mijn nek en loop ik snel door naar de groentenboer om de geur van vers fruit in mijn neus te krijgen!

Offline iammars

  • ***
  • 288
  • Geslacht: Man
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #108 Gepost op: 23 december 2006, 12:57:41 »
Ik at vroeger (voor mijn 23ste) zowat alles zonder na te denken op. Wat ik in het begin met vlagen miste, waren de broodjes hamburger (met mosterd), maar daar zijn tegenwoordig overal verkrijgbare vega-burgers voor in de plaats gekomen.

Offline Laurita_27

  • ****
  • 979
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #109 Gepost op: 05 januari 2007, 19:43:06 »
Ik at als kind gewoon vlees, zonder hierover na te denken. Ik ben pas wat later in de pubertijd vegetarier geworden. Eerst at ik nog wel vis, later ook niet meer.
Wat ik soms wel mis....
hachee, een whopper, shoarma, gamba´s, en gehaktballetjes in tomatensaus. Maar, eigenlijk is dat nu niet eerlijk want ik ben aan de lijn en dan wil ik wel veel meer eten (eigenlijk ben ik nu ontoerekeningsvatbaar!)
"It’s how you see the world
How many times can you see
You can’t believe what you learn" (by Coldplay)

Nope

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #110 Gepost op: 18 januari 2007, 13:09:57 »
Ik was echt wel een liefhebber van vlees en vis. Met name vis heb ik het nog steeds moeilijk mee. Als ik over de markt loop en al die lekkere vis zie en ruik... :(

Ook mis ik m'n biefstukje of spareribs nog altijd. En om een heerlijk frikandelletje af te slaan moet ik ook altijd weer sterk in m'n schoenen staan. (Al is het dan weer de vraag in hoeverre frikandellen nog vlees genoemd kunnen worden :P)

Een hoop andere dingen hoef ik dan juist helemaal niet meer. Toen ik laatst per ongeluk een stukje kip tussen m'n eten had vond ik dat buitengewoon onsmakelijk en als ik van die gebakken spekblokjes alleen al ruik moet ik bijna over m'n nek.
« Laatst bewerkt op: 18 januari 2007, 13:12:38 door Nope »

Jippia

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #111 Gepost op: 21 januari 2007, 15:42:42 »
Ik was als kind al dol op vis, speklapjes en kipfilet. En de Drentse droge worst. Later vond ik spareribs en garnalen ook erg lekker. Tot mijn zestiende stond ik er ook niet bij stil dat er mensen waren die dat principieel niet aten. Bij ons in Coevorden kwamen zulke mensen geloof ik ook bijna niet voor. In ieder geval begon ik vanaf die tijd bekend te raken met het fenomeen (door klasgenoten) en toen ik op mijn 22ste vegetariër werd, merkte ik dat ik steeds verder van het eten van vlees af was komen te staan. Sinds september ben ik veganist. Ik ben steeds meer gaan beseffen wat ik at en vind het soms zelfs weerzinwekkend, vooral als ik op barbecues iedereen op karkassen zie kluiven. Ik mis het vlees op zich niet meer, misschien de structuur ervan. In het begin miste ik de kruiden, maar als ik de kruiden over tahoe, tempeh of seitan strooi en dat goed krokant bak, vind ik dat een heel acceptabel 'alternatief' dat ik ook mijn moeder wel eens aanraad.


Fem

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #112 Gepost op: 31 januari 2007, 12:31:00 »
Entrecôte en spareribs vond ik gewoon écht heel lekker, als ik dat soms ruik vind ik het toch wel héél vervelend dat ik principes heb. Kibbeling of zalm vond ik ook altijd erg lekker en als ik op de markt loop of ik zie iemand met een stokbroodje met roomboter en zalm.. Ben ik toch een beetje jaloers. Toch heb ik de verleiding altijd kunnen weerstaan! En er zijn nog wel meer dingen die ik vroeger aan vlees en vis echt lekker vond, maar die mis ik nu niet echt, van hamburgers en hotdogs zijn er bijvoorbeeld goede vervangers.

heidi

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #113 Gepost op: 14 maart 2007, 21:38:44 »
Ik denk dat dit geen goed topic voor mij is. Ik hou best wel van vlees, zeker een lekker sateetje of shoarma. Maar sommig vlees mis ik eigenlijk helemaal weer niet.

Blink182

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #114 Gepost op: 28 maart 2007, 12:07:25 »
Vis at ik nooit, vond ik niet te vreten. Vlees at ik wel dagelijks. Wat ik het meeste mis is préparé en een hamburger (ergens anders word het curryworst of frikandel genoemd). Maar als je eraan denkt hoe het gemaakt word heb je al geen zin meer.

Offline Roodbaard

  • ***
  • 260
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #115 Gepost op: 30 maart 2007, 11:36:21 »
frikandel

Van alle soorten vlees mis ik dat wel het allerallerminst!
In het ruisen van de wind hoor ik melodieën lang verloren, in de stemmen van het woud hoor ik liederen van het onterfde land.

Gwennepen

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #116 Gepost op: 30 maart 2007, 11:46:09 »
préparé

Ik dit. Maar dat moest ik al niet toen ik wel vlees at. :pukey:

slmh

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #117 Gepost op: 03 april 2007, 22:25:44 »
Ik vondt vlees heeeeeeeeeeel vroeger wel een beetje lekker. Maar niet dat ik het heel lekker vond ofzo en ik at zo en zo ook nooit vis en ook geen paarden, kalf of lamsvlees of dat soort raars. Maar als ik nu terugdenk dat ik het ooit heb gegeten moet ik alleen bij het idee al kotsen.

Jegroentje

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #118 Gepost op: 13 mei 2007, 23:40:06 »
Ik was echt een vleesfreak tot mijn 25e. Hamburgers, mexicanos, goulashkroketten, sateh, zuurvlees over de friet (Limburger he), BBQ met spiezen, worsten, steaks, gemarineerde speklappen, gyros, shoarma, doner, mixed-grillshotels, avondje grieken, gamba's eten, mosselpannetje, varkenshaasje, haasbiefstuk, boterhammen met worst, gegrilld gehakt, rookvlees, drogeworst, etc, etc...

Soms mis ik het nog wel eens en zou ik willen dat het allemaal gewoon aan struiken groeide  :O

viv

Re:Wie hield vroeger van vlees/vis eten?
« Reactie #119 Gepost op: 14 mei 2007, 11:12:04 »
Bepaalde soorten vlees vond ik echt heerlijk
zoals zeeuws spek, spareribs, gehaktballen, kippenvlerkjes
Rundvlees heb ik nooit gegeten omdat ik dat niet lustte

Eerst een tijdje nog wel vis gegeten en geen vlees
toen ben ik vis meer gaan waarderen (paling, zalm, etc)
Maar nu mis ik het eigenlijk helemaal niet meer
heel soms bijvoorbeeld een stukje zalm ofzo ;)