Ik heb even gezocht via google. het enige wat ik kon vinden is dit stukje over multivitamines (lijkt me een betere vergelijking dan de sinaasappel van Sander
:
"Er zijn tegenwoordig vele soorten vitamine- en mineralensupplementen verkrijgbaar. Maar wat maakt het ene product nu beter dan de andere? Om te beginnen mogen vitaminen en mineralen NIET GEMENGD WORDEN in dezelfde verpakking, tenzij de vitamine ingepakt wordt in in minuscule capsule. Normaal zouden de mineralen de vitamine oplossen. Bij XXXX wordt het INKAPSELEN toegepast. "
Die vitamines worden dus ingekapseld om vermenging met andere stoffen te voorkomen. Hiermee zijn we er nog niet, want bijvoorbeeld de multi´s en capsules van Solgar zijn geschikt voor vega´s. Het is dus niet nodig om voor dat inkapselen vis te gebruiken. Maar waarschijnlijk wel goedkoper......
De viscomponent valt dus denk ik niet onder de verzamelnaam "aroma" zoals sommigen hier schreven. Het heeft echt te maken met de vitamines, en had gewoon als ingredient op de verpakking moeten staan.