Ik vind het heel jammer dat Samtosa dicht is. Nog voor ik er geweest ben
. Maar ik vraag me af, komt dat omdat andere 'gewone' restaurants meer vegetarische maaltijden serveren? Of is het niet rendabel om enkel vegetarisch restaurant te zijn?
Ik was laatst met mijn meiden in Arnhem. Tuurlijk gingen we 'uit eten' (eetcafè) En we hebben heel wat van die zaakjes bekeken voordat we ergens gingen eten. Jongste dochter is vegetariër en vooral voor kids is er enkel het kindermenu met naar keuze: kroket, knakworst en frikandel. Er was wel een vegetarische schotel, maar dochter (6) wilde het kindermenu met verrassing en ijsje. Dus ff met de ober overlegd of er ook een vleesvervanger was. Nee dus, maar een gebakken eitje vond ze ook heerlijk. En ze genoot van de aandacht. De kok kwam nog speciaal naar haar toe om te vragen of het eitje lekker was.
Ik had best willen regelen dat ze de vegaschotel in kinderformaat zou krijgen. Maar ze wilde de patatjes met ijsje en verrassing. Al denk ik dat ze die verrassing en ijsje ook wel gekregen had als ze een vegaschotel had genomen. Maar het viel me zwaar tegen dat in de 'goedkopere' sector van eetcafeetjes, waar je toch vaak voor een leuk prijsje heel lekker kunt eten geen vegadingetjes zijn voor kids. Jammer.
Wup