goh ben gister ook in Samstosa geweest
Wat ik wel goed vond dat ik de halve week ervoor toen ik reserveerde had gemompeld dat er een veganist meekwam ('geen enkel probleem' zeiden ze nog, haast beledigd of er restaurants zouden zijn waar dat wel een probleem is) en met het brengen van de amuse was daar direct al rekening mee gehouden want er was er dus een vegan gemaakt. Wat daar op zat weet ik niet, maar de 'gewone' amuse was een komkommer met geitenkaasmousse. Wel aardig. We kregen niet allemaal een bordje met de amuse maar er werd een bord met alle amuses op tafel gezet, tja, dat zou ik zelf nou nooit doen, maar, hey, het is een amuse, dus die krijg je, dus da's sowieso leuk.
Toen de kaart. We waren met vijf man en er stond op dat je niet meer dan 4 verschillende gerechten per tafel mag nemen
Wat is dat nou voor onprofessioneels? Het is niet alsof we met een groep van 20 man waren, als je met z'n vijven bent moet een keuken toch wel vijf verschillende gerechten tegelijk kunnen serveren? Nou ja, we bleken toch niet vijf verschillende dingen te willen dus dat was geen probleem.
Ik twijfelde nog of ik als voorgerecht het trio prei zou nemen want het kumkwat-prei taartje leek me interessant maar ik ging toch maar voor de witlofsalade met truffelmayonaise en avocadoballetjes. Erg lekker! Het was gelukkig niet erg mayo-achtig, de truffel was erg aanwezig (op z'n tijd vind ik truffel heeeel lekker) en de avocadoballetjes waren geinig, hoewel je niet heel veel avocado proefde. En ze frituren hier in merkwaardige olie, ook bij het hoofdgerecht merkte ik dat je die heel goed proeft, de olie, een beetje vreemd.
Als hoofdgerecht had ik een gevulde gefrituurde courgettebloem gevuld met noten (die goed waren fijngehakt, en dus lekker waren, normaal ben ik niet zo'n notenmens maar zo fijngehakt was prima) en banonkaas, waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik heb het even opgezocht het is traditionele rauwmelkse kaas uit de Provence die in kastanjebladeren wordt verpakt. De courgettebloem was echt mooi gefrituurd, zag er goed uit en smaakte ook okee, lekker, niet geweldig bijzonder. Het was ook niet bijzonder veel. Ik had er best een bakje sla of groenten bij gewild, maar dat moet je voor een paar euro erbij bestellen. Ik blijf dat toch vreemd vinden.
Omdat het eten dus niet heel veel was nam ik maar een toetje. Dat was een kaasplankje, dat wel aardig was, met olijvenbroodjes die niet zo geweldig waren.
Op zich lekker gegeten, ik vond het niet erg duur maar ik ben de idiote Amsterdamse prijzen gewend, de bediening was erg vriendelijk.