Vegatopia Forum

Samtosa - Den Bosch

Offline Yessica

• 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Samtosa - Den Bosch
« Reactie #60 Gepost op: 03 september 2004, 17:09:42 »
Yessica staat op de derde foto :)

Hey, you blew my cover  :)

Ze vroegen of ik wilde poseren voor de site, mocht ik daarna gelijk het gerecht opeten. Nou, zo'n aanbod sla je niet af  :)

Offline Wup

• 138
« Reactie #61 Gepost op: 05 september 2004, 00:32:23 »
Dat had ik ook niet gedaan! Lekker gegeten? Gratis i presume?  ;)
Wupsels
Dit jaar wil ik helderheid!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #62 Gepost op: 19 september 2004, 00:55:42 »
Ik kan eindelijk ook zeggen dat ik in Walh... Samtosa ben geweest.

De Koe Yoe Loek en de Thaise groentecurry waren erg lekker. Vooral de curry, veel subtieler dan wat ik normalerwijs maak.

Het dessert van een paar zielige bolletjes sojaijs met wat vruchtjes voor 7,50 was wel een beetje (erg veel) zonde geld.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #63 Gepost op: 19 september 2004, 11:25:16 »
goh ben gister ook in Samstosa geweest  ;D
Wat ik wel goed vond dat ik de halve week ervoor toen ik reserveerde had gemompeld dat er een veganist meekwam ('geen enkel probleem' zeiden ze nog, haast beledigd of er restaurants zouden zijn waar dat wel een probleem is) en met het brengen van de amuse was daar direct al rekening mee gehouden want er was er dus een vegan gemaakt. Wat daar op zat weet ik niet, maar de 'gewone' amuse was een komkommer met geitenkaasmousse. Wel aardig. We kregen niet allemaal een bordje met de amuse maar er werd een bord met alle amuses op tafel gezet, tja, dat zou ik zelf nou nooit doen, maar, hey, het is een amuse, dus die krijg je, dus da's sowieso leuk.

Toen de kaart. We waren met vijf man en er stond op dat je niet meer dan 4 verschillende gerechten per tafel mag nemen  ??? Wat is dat nou voor onprofessioneels? Het is niet alsof we met een groep van 20 man waren, als je met z'n vijven bent moet een keuken toch wel vijf verschillende gerechten tegelijk kunnen serveren? Nou ja, we bleken toch niet vijf verschillende dingen te willen dus dat was geen probleem.
Ik twijfelde nog of ik als voorgerecht het trio prei zou nemen want het kumkwat-prei taartje leek me interessant maar ik ging toch maar voor de witlofsalade met truffelmayonaise en avocadoballetjes. Erg lekker! Het was gelukkig niet erg mayo-achtig, de truffel was erg aanwezig (op z'n tijd vind ik truffel heeeel lekker) en de avocadoballetjes waren geinig, hoewel je niet heel veel avocado proefde. En ze frituren hier in merkwaardige olie, ook bij het hoofdgerecht merkte ik dat je die heel goed proeft, de olie, een beetje vreemd.
Als hoofdgerecht had ik een gevulde gefrituurde courgettebloem gevuld met noten (die goed waren fijngehakt, en dus lekker waren, normaal ben ik niet zo'n notenmens maar zo fijngehakt was prima) en banonkaas, waar ik nog nooit van gehoord heb. Ik heb het even opgezocht het is traditionele rauwmelkse kaas uit de Provence die in kastanjebladeren wordt verpakt. De courgettebloem was echt mooi gefrituurd, zag er goed uit en smaakte ook okee, lekker, niet geweldig bijzonder. Het was ook niet bijzonder veel. Ik had er best een bakje sla of groenten bij gewild, maar dat moet je voor een paar euro erbij bestellen. Ik blijf dat toch vreemd vinden.
Omdat het eten dus niet heel veel was nam ik maar een toetje. Dat was een kaasplankje, dat wel aardig was, met olijvenbroodjes die niet zo geweldig waren.

Op zich lekker gegeten, ik vond het niet erg duur maar ik ben de idiote Amsterdamse prijzen gewend, de bediening was erg vriendelijk.
« Laatst bewerkt op: 19 september 2004, 11:27:26 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #64 Gepost op: 19 september 2004, 11:31:15 »
met het brengen van de amuse was daar direct al rekening mee gehouden want er was er dus een vegan gemaakt. Wat daar op zat weet ik niet
Komkommer met twee flinters avocado, een sprietje rozemarijn, een flinter rode olijf, een geroosterde pijnboompit, een zonnebloempit en een sprietje peterselie.

Ja, ik heb 'm even bestudeerd ;D

Ik weet eigenlijk niet hoe geitenkaas smaakt maar ik denk dat de vegetariërs iets gemist hebben ;)
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Yessica

• 703
« Reactie #65 Gepost op: 31 augustus 2005, 08:43:51 »
Ik vrees met grote vreze.... Samtosa was al weken dicht met de mededeling "gesloten wegens vakantie"., maar nu is die mededeling weg, is het restaurant nog steeds gesloten en zijn ook de menulijsten van de raam gehaald.

Oh oh....  :'(

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #66 Gepost op: 31 augustus 2005, 09:42:06 »
 :(

Het was ook bijna te mooi om waar te zijn, een vegetarisch restaurant in Noord Brabant...
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #67 Gepost op: 31 augustus 2005, 09:59:26 »
De keren dat ik er was, was het er telkens erg erg erg rustig. En nee....dat lag niet aan mijn aanwezigheid  ;D
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #68 Gepost op: 31 augustus 2005, 10:56:57 »
Dat klinkt als 'wegens reorganisatie gesloten'. Ik heb ze niet kunnen vinden bij de kamer van koophandel onder faillissementen. Als iemand meer nieuws hoort, laat het weten!

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #69 Gepost op: 31 augustus 2005, 11:28:56 »
De keren dat ik er was, was het er telkens erg erg erg rustig.

Ik ben zelf al twee jaar niet meer geweest, maar de keren dat ik er was was het toch niet echt rustig te noemen. Maar ja, da's dus meer dan twee jaar geleden.

De laatste twee keer dat ik er was, viel het beide keren tegen en volgens mij hebben meer mensen die ervaring...

“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #70 Gepost op: 31 augustus 2005, 14:23:18 »
hmm dat zou niet zo mooi zijn.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #71 Gepost op: 31 augustus 2005, 14:29:20 »
Huh? Ik meende dat je van alles op te merken had toen we daar vorig jaar met het kookworkshopteam zijn wezen eetvergaderen!

;)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #72 Gepost op: 31 augustus 2005, 14:32:57 »
Huh? Ik meende dat je van alles op te merken had toen we daar vorig jaar met het kookworkshopteam zijn wezen eetvergaderen!

ik ben laatst bij een restaurant met ster wezen eten waar ik nog van alles aan had op te merken. Ik ben nou eenmaal kritisch. Dat wil niet zeggen dat ik zo'n tent als Samtosa niet het bestaansrecht gun. En ze serveren een stuk beter vegetarisch eten dan wat je over het algemeen verder in die omstreken kunt krijgen. Dat vegetarische restaurant in Veghel is er ook al niet meer. En dan heb je nog Iris in Eindhoven. Daar word je ook niet vrolijk van.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #73 Gepost op: 31 augustus 2005, 18:10:25 »
Het telefoonnnummer is ook opgeheven
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #74 Gepost op: 01 september 2005, 10:07:38 »
Dat vegetarische restaurant in Veghel is er ook al niet meer.
is er ooit een vegetarisch restaurant in Veghel geweest? dus toen mijn opa mij meenam naar een chinees die me vertelde dat ik maar een beetje om het vlees heen moest scheppen was dat pure onwil, en niet de beste mogelijkheid in Veghel?
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Yessica

• 703
« Reactie #75 Gepost op: 01 september 2005, 11:12:49 »
Ik heb jaren boven Samtosa gewoond en het was daar vaak echt benen buiten. Of je wilde reserveren en ze zaten al vol. Volgens mij was het vooral rustig voor, tijdens en na carnaval en voor en na de Kerst. Maar het echtpaar dat het restaurant runde is sinds een jaar of anderhalf uit elkaar en vooral de vrouw had een bijzonder creatieve geest. De man is echter verder gegaan met het restaurant.  Daarna heb ik het alleen maar bergafwaarts zien gaan en was ik ook niet meer zo lyrisch als in het begin. Ik vind het echt heel, heel erg jammer  :'(

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #76 Gepost op: 01 september 2005, 17:00:14 »
is er ooit een vegetarisch restaurant in Veghel geweest?

ja of was het Uden? Ik dacht Veghel. Jan weet er ook van.
Maar goed dat bestaat al een jaar of 8 of 10 denk ik niet meer.
Was wel erg goed zover ik het me herinner
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #77 Gepost op: 02 september 2005, 11:05:25 »
ooh, tien jaar geleden was ik nog geen vegetarier

ik zocht laatst wel naar de gasterie, maar kon het niet vinden in de gouden gids

gelukkig is er altijd nog de restaurantgids  ;)
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #78 Gepost op: 02 september 2005, 11:32:37 »
is er ooit een vegetarisch restaurant in Veghel geweest?
In Vught is volgens mij een vegetarisch restaurant. Ook daar in de buurt dus. Iets met "de zeven hemelen/heerlijkheden ofzo?"
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #79 Gepost op: 02 september 2005, 18:31:34 »
ja of was het Uden? Ik dacht Veghel. Jan weet er ook van.
Maar goed dat bestaat al een jaar of 8 of 10 denk ik niet meer.
Was wel erg goed zover ik het me herinner

Geen van beide: het was Vught. Ben er ooit eens bijna gaan eten na een Efteling-bezoek, maar vanwege gebrek aan tijd gecanceld. Jammer eigenlijk, want het scheen wel zo ongeveer het allerbeste vegetarische restaurant van Nederland te zijn geweest. Uitbundig oosters (Thais/Indiaas?)  ingericht meen ik me te herinneren.