Vegatopia Forum

Samtosa - Den Bosch

Offline Selly

• 30.783
Re:Samtosa
« Reactie #40 Gepost op: 14 mei 2003, 22:15:36 »
ik was er 3 weken geleden, en het was best aardig, alleen bijna alle hoofdgerechten waren op: er was keuze uit kaasfondue of geitenkaastimbaaltje, dat vond ik allebei wel erg kazig en je krijgt al zo vaak iets met kaas als vegetarier, nou maken ze dat misschien hier wel beter, maar toch, iets Thais (ja sorry, maar daarvoor ga ik liever naar de Thai, maar ik kom dan ook uit Amsterdam en daar stikt het van de Thais met vegetarisch eten en waarschijnlijk is dat in Den Bosch anders, dus dat kun je Samtosa niet kwalijk nemen) en dan die dimsums die lekker waren, maar dus gewoon loempia's waren (dat was al eerder opgemerkt geloof ik). Ik vond het echt jammer dat zo veel op was. En toen hadden ze toe groentendessert, en daar had ik nog een plekje voor vrijgehouden, maar dat bleek er ook niet te zijn! Terwijl het gewoon een normale zaterdag was, geen feestdag waarop het logischer is als sommige dingen op zijn. Ik vond het op zich best lekker, maar dus niet zo veel keuze, en dat vind ik juist het leuke van een vegetarisch restaurant dat je veel keuze hebt. Maar de bediening was erg vriendelijk en het voorgerecht bijzonder, dat moet dan weer wel gezegd worden.
,,,,فلافل

Offline Yessica

• 703
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #41 Gepost op: 11 november 2003, 23:29:23 »
Oké, hier de nieuwe kaart:

Behalve vaste gerechten als
- het geitenkaastimbaaltje met rode pesto, oesterzwammen en witte wijnsaus
- Chinese dimsums
en voor de hardnekkige vleeseters die niets nieuws durven proberen de
- kaasfondue

staan er dit seizoen ook op de kaart:

Halloween
Een najaarsschotel bestaande uit gebakken pompoen, gecarameliseerde witlof, gegrilde tofu, hashbrowns en een romige kerrie-gembersaus.

Sushi
van koolbladeren gevuld met paddestoelenrisotto begeleid door rode wijnsaus en uienmarmelade.

Hey Ja!
Kruidige Indiase groentecurry, geserveerd met geurige rijst, spinazie, papadums en yoghurt-mintsaus.

Boemboe Riksja
Indonesische groentecurry geserveerd met nasi Samtosa Style (=very pittig) met knapperige tempeh en huisgemaakte atjar.

Papardelle al funghi
Met goed gevulde paddestoelenragout

Papardelle alla Genovese
Met olijfolie, gebakken knoflook, rode peper, pijnboompitten en parmezaanse kaas

Natuurlijk is er ook nog een keur aan voorgerechten, behalve de geroemde carpaccio noem ik onder andere; de Hartige flenjestaart, Herfstsalade, diverse soepen, Mousseline (met schorseneren), Uitje delicieux, Boulanger en de Trilogie (3 soorten bolletjes groentemousse met knolselderijchips).

Hoe zeer ik ook fan ben van dit restaurant, de eigenaren en zeer zeker ook het personeel, toch een kritische noot: (helaas niet de eerste keer dat dit genoemd wordt) er waren nu 2 voorgerechten en een hoofdgerecht niet verkrijgbaar en dat vind ik toch een niet zo goede beurt....

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #42 Gepost op: 12 november 2003, 12:28:21 »
Wat heb jij gegeten en hoe was het?

Offline Yessica

• 703
« Reactie #43 Gepost op: 12 november 2003, 13:14:58 »
Nou, wat erg jammer is, is dat je met een grotere groep maximaal 3 verschillende voor- en hoofdgerechten kunt bestellen. Omdat ik al lang blij was dat ze toch mee naar Samtosa waren gegaan, heb ik eerst de anderen laten bestellen en zou dan daar iets uit kiezen. Zelf had ik heel graag de Halloween willen proberen, was erg benieuwd naar de pompoen, maar helaas koos niemand die. Men ging voor het geitenkaastimbaaltje, de Boemboe Riksja en een pastaschotel. Omdat ik eerder die avond niet naar een restaurant wilde waar ze alleen een pastaschotel hadden als vegetarische keuze, vond ik dat ik het niet kon maken om nu hier wel voor de pastaschotel te kiezen. Een van mijn andere favoriete restaurants in Den Bosch is Indonesia, dus wilde ik liever hier de indonesische schotel niet proberen, dus werd het het geitenkaastimbaaltje. (Ik doe buiten de deur wel vaker een stapje terug van veganistisch naar vegetarisch.) Het is milde geitenkaas met rode pesto en ik vind het een heerlijk gerecht, maar het staat ook niet voor niets bij de klassiekers (= vaste gerechten op de kaart).

Als voorgerecht nam ik ook de carpaccio, al had ik beter het hartige flensjestaartje kunnen nemen, want dat was o.a. met tomatenmousse, meloen en balsamicodressing en die smaakte ook erg goed! De boulanger leek me ook lekker, aubergine op zijn surinaams.

Maar... zondag ga ik met een vriendin (een slagersdochter  :)) en dan kan ik wel lekker de Halloween kiezen en dan zal ik opnieuw verslag doen.

De dames met de indonesische schotel waren verdeeld; de een vond het heerlijk, de andere vond dat er te veel gember was gebruikt.

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #44 Gepost op: 12 november 2003, 22:07:27 »
Ik ben ook geweest en had de dim sums. Die waren naast een curry de enige vegan optie.
Vooraf had ik Carpaccio van paddestoelen en meer lekkere shit. Pesto van het een of ander.
Was lekker!
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

DeathMetalVeggie

« Reactie #45 Gepost op: 23 november 2003, 02:09:03 »
Woah.... na het lezen van dit alles moet ik toch zeker eens naar 's Hertogenbosch trekken en dit restaurant bezoeken. Vooral het enthousiasme waarme Yessica het beschrijft werkt zeer aanstekelijk!

Het enige vegetarische wat je hier buiten de deur kunt eten is Falafel... wel goeie, dat dan weer wel  :)

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #46 Gepost op: 24 november 2003, 12:24:19 »
Samtosa is opnieuw het enige restaurant dat een vermelding heeft gekregen in de jaarlijkse restaurandgids Lekker.

Offline Yessica

• 703
« Reactie #47 Gepost op: 20 maart 2004, 00:04:43 »
Kun je bij Samtosa ook veganistisch eten?
En kunnen ze rekening houden met een dieet, bijv. glutenvrij?

Jazeker, maar meldt het even van te voren. Ze hebben ook lekkere toetjes met soja-ijs die niet standaard op de kaart staan, maar je kunt er dus altijd om vragen!

Citaat
Zit het restaurant toevallig in de buurt van het station?

Hoe bekend ben je in den Bosch? Als je de weg niet weet, en je loopt door het centrum is het ongeveer een kwartiertje lopen. Weet je een binnendoorweg ben je er in 10 minuten. Er stopt trouwens ook een bus voor de deur.

Alvast een blik werpen op de kaart?  :kwijl:

KOUDE VOORGERECHTEN
Auberginerolletjes gevuld met hazelnoottappenade en begeleid door een tomatentartaartje.

Gegrilde paprikapaté met een knapperig dakje van gecaramellisseerde suiker, geserveerd op dunne plakjes gemarineerde courgette.

Salada Patata van zoete aardappel, salie en lenteui.

Pepita, gebakken feta in een knapperig korstje van pompoenpitten geserveerd op een veldsla-salade met yoghurt-soyudressing.

SOEPEN:
Knoflook- amandelsoep

Consommé Double van venkel, tomaat en zeegroenten

WARME VOORGERECHTEN:
Courgette sandwich van gegrilde courgette en haloumikaas.

Risotto rosso met gemarineerde raddicchio, rode ui, rode biet en rode wijnsaus.

Blini, luchtige dilleblinis met gepocheerd ei en romige saus van raapstelen.

Tompouce van flinterdun fillodeeg met gebakken shi-takes, gecaramelliseerde witlof en zachte kerriesaus.

HOOFDGERECHTEN:
Geitenkaastimbaaltje, zeer verfijnd gerecht van milde geitenkaas gevuld met kastanjechampignons en rode pesto, omringd door oesterzwammen en witte wijnsaus, geserveerd met rijst of friet en seizoensgroenten

Zuurkoolbombe, linzenpannekoek royaal gevuld met zuurkool, rookkaas en banaan.

Kaasfondue, klassieke kaasfondue verrijkt met naar keuze: thaise kruiden of tomaat en oregano.

Shepherds dinner, een variant op de traditionele Engelse "Shepherds pie" bestaande uit zachte aardappelpuree, kruidig noten-seitangehakt, gesmoorde groenten en gravy.

"Chong Ho", rijkelijk gevulde loempia met wortel, prei en knapperig gebakken tempé.

Kleurige terrine van spinazie, ricotta, boterbonen en knoflook.

"Domoda", West-Afrikaanse schotel van diverse groenten gestoofd in pittige pindasaus.

PASTAGERECHTEN:
Papardelle Carbonara met room, ei, zongedroogde tomaat en basilicum(ook als voorgerecht).

Stracci Pomodori, lasagne met olijven, knoflook, tofu en tomatensaus (ook als voorgerecht).

NAGERECHTEN:
Shake "Moonberry Delight", luchtige shake van bosbessen, yoghurt, vanille-ijs en een lekkere toef slagroom.

Tiramisu, nergens zo lekker! Een ongeëvenaarde topper dit nagerecht samengesteld uit mascarpone, koffie, likeur en lange vingers.

SAMTOSA kaasselectie

"Jamaica Dream", abrikozenbrownie met kersensorbetijs.

"Mamaloe", romige rijstpudding met geconfijte appel en kwarkroome kaart

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #48 Gepost op: 20 maart 2004, 00:32:35 »
Citaat
Jazeker, maar meldt het even van te voren.

Hebben ze een website en/of e-mailadres? of alleen telefoon?

Overal gewoon proberen .nl erachter te zetten: :)

http://www.samtosa.nl/
(ik neem aan dat het die is :))
« Laatst bewerkt op: 20 maart 2004, 00:33:11 door Dragonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Mariek

• 3.972
Re:Samtosa - Den Bosch
« Reactie #49 Gepost op: 20 juni 2004, 20:08:55 »
'k Heb de site laten zien aan vriendinnetje N. en we gaan samen een keer eten bij Samtosa. Zeker na het lezen van de kaart. Ik dacht dat ik voldoende gegeten had, maar het ziet er zo lekker uit dat ik nu al trek heb!

Eerst maar even sparen.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Yessica

• 703
« Reactie #50 Gepost op: 22 juni 2004, 14:04:01 »
'k Heb de site laten zien aan vriendinnetje N. en we gaan samen een keer eten bij Samtosa.

Ik heb er een niet-vega date mee naar toe gesleept zaterdag en die was er ook aardig over te spreken! (En terecht  ;))

leoniehulsman

« Reactie #51 Gepost op: 23 juni 2004, 21:35:51 »
Ieder jaar ben ik er ten minste 1 keer te vinden, wanneer mijn vriendje en ik weer een jaartje meer verkering vieren. Ik vind het een supper restaurant, maar moet eerlijk toegeven dat de eerste keer voor mij daar een beetje tegenviel door het kiezen van het door velen aangeprezen Geitenkaastimbaaltje, (zeer verfijnd gerecht van milde geitenkaas gevuld met kastanjechampignons en rode pesto, omringd door oesterzwammen en witte wijnsaus, geserveerd met rijst of friet en seizoensgroenten). Waarom, zullen velen zich nu afvragen... omdat ik echt geen alcohol lust, en ook niet dat hele kleine beetje dat je echt niet proeft...wel dus. Maar verder is het er altijd geweldig geweest.
Ook ben ik erg te spreken over de altijd weer leuke amuze(<-schrijf je dat zo?) die ze weten te verzinnen...toppie!

Misschien alleen de dessertkaart, die zou van mij best wel wat aangepast mogen, maar ik kan meestal toch niets meer op na mijn heerlijke voorgerecht.

leoniehulsman

« Reactie #52 Gepost op: 23 juni 2004, 21:37:31 »
bedoel hoofdgerecht natuurlijk!

Summerlinda

« Reactie #53 Gepost op: 02 augustus 2004, 13:34:40 »
Ben afgelopen zaterdag bij Samtosa wezen eten met een niet vega vriendin. We vonden het beide erg geslaagd.  :)

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #54 Gepost op: 02 augustus 2004, 14:14:27 »
Ben afgelopen zaterdag bij Samtosa wezen eten met een niet vega vriendin. We vonden het beide erg geslaagd.  :)

Wat heb je gegeten?
,,,,فلافل

Summerlinda

« Reactie #55 Gepost op: 02 augustus 2004, 21:06:24 »
Ja goede vraag  :-\

Ik had vooraf iets van courgette rolletjes met kaas [erg lekker]
Mijn vriendin had carpacio van aardappel [was oke maar geen 10]

Daarna had ik wortelsoep, ook erg lekker
Mijn vriendin had brandnetel-nogwat soep, vond ze ook erg lekker.

Als hoofdgerecht beide het geitenkaastimbaaltje met friet & wilde rijst en als groenten: venkel, wortel, bloemkool, broccoli en boontjes [van alles een klein beetje] superlekker!

Als nagerecht beiden Sunshine reggea, vonden we alletwee lekker, maar die kleine sinaasappel schilletjes[?] heb ik laten liggen.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #56 Gepost op: 03 augustus 2004, 16:18:42 »

Waterkers?

Summerlinda

« Reactie #57 Gepost op: 04 augustus 2004, 18:13:17 »

Waterkers?

:yes:

Overigens wil ik nog even toevoegen dat grote eters misschien wel een bakje friet of rijst bij moeten bestellen...
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2004, 18:15:09 door Summerlinda »

demiseXofXaXlove

« Reactie #58 Gepost op: 13 augustus 2004, 00:44:10 »
Ik heb er ook een aantal keer gegeten. De laatste keer is wel al een tijdje terug. Wat ik me er van herinner was:
- dat ze bepaalde gerechten veganistisch voor je wilden bereiden.
- dat ik de aankleding van het restaurant heel leuk vond.
- dat de bediening zeer vriendelijk en behulpzaam was.
- dat het zeer rustig was.
- dat het best prijzig was.
- dat het (last but not laste) zeer lekker eten was!

Offline Apraxia

• 992
« Reactie #59 Gepost op: 13 augustus 2004, 14:05:45 »
Yessica staat op de derde foto :)
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!