Vegatopia Forum

Samtosa - Den Bosch

Samtosa - Den Bosch
« Gepost op: 15 november 2001, 22:47:00 »
Ik ga volgende week zondag met een paar mensen naar Den Bosch. Wij (ik vooral) willen gaan eten bij Samtosa. Iemand ervaring met dat restaurant? Issut druk, issut nodig dat ik reserveer?
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2004, 10:53:28 door Sander »
Eating an apple or two is good against the flu.

Offline Yessica

• 703
  • Geslacht: Vrouw
Samtosa
« Reactie #1 Gepost op: 15 november 2001, 23:09:00 »
Gerard, ik ben jaloers. Ik wil ook wel naar Samtosa!!

Goede keus hoor en je moet ook zeker reserveren. Het is daar altijd beredruk en zonder reservering red je het niet, zeker niet op zaterdag. Ze waren eerst op maandag en dinsdag gesloten, maar vanwege de drukte zijn ze nu ook op dinsdagavond geopend.

Het is een mooi restaurant, met een trendy inrichting. Roken wordt ontmoedigt door geen asbakken op tafel te zetten, maar dat vind je misschien wel niet positief :)

De chefkok van Samtosa heeft in 1999 de titel "Chef Végétarien" gewonnen. Volgens de Mysterie Guest van de vegetariersbond "een spannende kaart met nogal wat uitheemse gerechten. Verrassende soep van gekarameliseerde sjalotjes met vermout en een Thaise curryschotel en het supertoetje van gefrituurd ijs in een korst van pecannoten."

Ik heb zelf wel eens de zeeschotel op, het geitenkaastimbaaltje, de afrikaanse rijsttafel en de heksenkring. Stuk voor stuk gerechten waar je van gaat  :kwijl:

Ik zou zeggen, een fijne en smakelijke avond en ik hoop dat je er zaterdag nog terecht kan  ;)
« Laatst bewerkt op: 28 april 2003, 21:20:30 door Sander »

Samtosa
« Reactie #2 Gepost op: 26 november 2001, 23:18:00 »
Afgelopen zondag was het reserveren minder noodzakelijk, maar wij hebben wel erg lekker gegeten. Een beetje haute cuisine, maar dan op z'n vegetarisch.

Jammer genoeg was wel het gefrituurde ijs van de kaart geschrapt. De tiramisu was echter ook om van te smullen.

Samtosa, zo hoorde ik van het meisje dat ons bediende, is Sanskriet en betekent "tevredenheid".

Na afloop van het diner stapten wij ook heel tevreden de deur uit.

Offline Jan

• 413
    • http://www.vegatopia.com
Samtosa
« Reactie #3 Gepost op: 29 januari 2002, 12:01:00 »
Joep Habets van NRC-Handelsblad was er ook en deed daarvan afgelopen weekend verslag in de krant. Een quote:
Citaat
De kok is een paar jaar geleden uitgeroepen tot Chef Vegetarien. Ook op de internetsite Vegatopia staat niets dan lof over het vegetarische restaurant in 's-Hertogenbosch. „Een beetje haute cuisine", zegt een van de rapporteurs. Samtosa is niet voor niets Sanskriet voor tevredenheid. Bijna tweederde van de bezoekers vond het er 'geweldig', bijna dertig procent 'goed'. Het zijn Noord-Koreaanse populariteitsscores.

Kortom: Joep Habets leest dit forum ook  :)
« Laatst bewerkt op: 28 april 2003, 21:21:53 door Sander »
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Samtosa
« Reactie #4 Gepost op: 29 januari 2002, 18:56:00 »
Citaat
Kortom: Joep Habets leest dit forum ook. :)

En hij citeert mij :)  Maar volgens mij heeft ie niet veel op met vegetariërs, gegeven de impliciete vergelijking met de Noord-Koreaanse volksdemocratie.
Heb afgelopen zondag trouwens weer bij Samtosa gegeten en het was weer voortreffelijk, nietwaar Arno? :)
« Laatst bewerkt op: 28 april 2003, 21:22:58 door Sander »

Offline Yessica

• 703
Samtosa
« Reactie #5 Gepost op: 29 januari 2002, 19:36:00 »
Citaat
Op 2002-01-29 18:56, schreef Gerard:
Heb afgelopen zondag trouwens weer bij Samtosa gegeten en het was weer voortreffelijk, nietwaar Arno? :)

Vertel?? Wat heb je op??
« Laatst bewerkt op: 28 april 2003, 21:24:04 door Sander »

Offline cornflake

• 127
  • Geslacht: Man
    • muzieklijstjes enzo
Samtosa
« Reactie #6 Gepost op: 29 januari 2002, 21:46:00 »
Ja het was heel lekker! Ik nam een champignon-hazelnoot soep vooraf en lasagne als hoofdgerecht. Het toetje wat ik bestelde hadden ze niet meer dus kreeg ik ijs.
...just follow the day and reach for the sun. (The Polyphonic Spree)

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
Samtosa
« Reactie #7 Gepost op: 05 maart 2002, 22:58:00 »
Er staat ook een stukje over in de nieuwe Leven, met het volgende toetje;

warme ahornroomrijstkroketjes met abrikozensaus en vanille-ijs. :kwijl:

Het water loopt me in de mond, terwijl ik er nog nooit gegeten heb... :nosmile:
« Laatst bewerkt op: 28 april 2003, 21:25:56 door Sander »
:witch2:

Samtosa
« Reactie #8 Gepost op: 05 maart 2002, 23:08:00 »
Samtosa is echt top. De laatste keer dattikkur at had ik als nagerecht honingpeertjes met roomijs en een sausje dat zo lekker was dat ik inmiddels de naam vergeten ben.
Ik word ook een dagje ouder.

komkommer

Samtosa
« Reactie #9 Gepost op: 14 april 2002, 17:30:00 »
Samtosa Den Bosch is dat wel en voor mij een openbaring    een fantastisch culinair avontuur,onvergetelijk verrassend en sterwaardig waarbij simplisme puurheid fantastisch samen gaan met kruiden,olien zodat bv een verfijnd  tartaartje van havermout, kappertjes en tomaat smaakte  alsof het rauwe zalm was, een ristto met  o.a. . bospaddestoelen en truffel zoiets verfijnds en hoogstaands werd, waarbij  zoveel  meer te proeven en te ontdekken viel dan je zou verwachten bij en het toetje waarbij behalve een brownie bestaande uit o.a. chococolade dadels ,vijgen  een  combinatie van zoete sherry uit '41 en  caramel ijs iets getoverd werd wat nog lang op de papillen achterbleef waardoor het nagenieten op zich ookalseen feest ervaren werd !  Arend Jan de bedenker van al die heerlijkheden wordt helaas maar al te vaak vergeten  omdat je dan wel  alle gerechten uit  gedacht  kan en mag  hebben ofwel  alle voorbereidingen getroffen hebt,maar  jammer genoeg in de publiciteit nog wel eens vergeten wordt  en dat vind ik niet terecht ,want dat zou heel erg jammer zijn voor zo'n een  fantastisch sterwaardig  culinair avontuurlijk  vegetarisch  restaurant als Samtosa  waarvan de naam 'tevredenheid' betekent....! ruben komkommer

Offline Yessica

• 703
Samtosa
« Reactie #10 Gepost op: 17 april 2002, 21:48:00 »
Quote:

Op 2002-04-14 17:30, schreef komkommer:
Arend Jan de bedenker van al die heerlijkheden wordt helaas maar al te vaak vergeten  

Wie is Arend Jan eigenlijk?
Lisette is toch de chefkok?

Samtosa
« Reactie #11 Gepost op: 18 april 2002, 19:16:00 »
In de vorige editie van Leven, het blad van de Nederlandse Vegetariërsbond stond een stukje over Samtosa. Vreemd was dat bij de openingstijden de zondagavond niet meer genoemd werd. Zou Samtosa tegenwoordig op zondag gesloten zijn? Lijkt me merkwaardig.

Offline Yessica

• 703
Samtosa
« Reactie #12 Gepost op: 19 april 2002, 22:02:00 »
Het leek mij ook vreemd dat ze niet meer geopend zouden zijn op zondag, dus ik heb net even gekeken en op zondag zijn ze gewoon vanaf 17.00 uur geopend!

Offline Apraxia

• 992
Samtosa
« Reactie #13 Gepost op: 26 april 2002, 19:08:00 »
Zijn jullie jaloers als ik zeg dat ik in Den-Bosch woon?

Volgens mij zijn trouwens alle groenten biologisch. Ook wel een fris idee.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Yessica

• 703
Samtosa
« Reactie #14 Gepost op: 26 april 2002, 19:52:00 »
Citaat
Op 2002-04-26 19:08, schreef Apraxia:
Zijn jullie jaloers als ik zeg dat ik in Den-Bosch woon?

Nee, want ik woon er zelf ook  ;D
Citaat
Volgens mij zijn trouwens alle groenten biologisch. Ook wel een fris idee.

Klopt inderdaad, maar ze uiten dat niet specifiek, omdat ze het eigenlijk maar normaal vinden dat ze gebruik maken van biologische groenten. Ik kom de eigenaren ook regelmatig tegen bij de Natuurwinkel!
« Laatst bewerkt op: 28 april 2003, 21:29:02 door Sander »

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
Samtosa
« Reactie #15 Gepost op: 28 april 2002, 12:27:00 »
VRIJDAG VOOR HET EERST VAN M'N LEVEN IN SAMTOSA GEWEEST! JAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!
“it's strange how life makes sense in time...”

Samtosa
« Reactie #16 Gepost op: 11 mei 2002, 23:24:00 »
Hot and Sweet:

Pikante briepuntjes met sinaasappelchutney

Lekker!

Cashewkorma

Lekker!

Amarettoparfait

Lekker!

Kortom, het eten was weer lekker bij Samtosa.

Offline Yessica

• 703
Samtosa
« Reactie #17 Gepost op: 13 mei 2002, 10:38:00 »
Hé, wanneer was jij er? Ik was er donderdag 9 mei.
Ik had als voorgerecht de Bow Wow, met gefrituurde cassave, pittige kokos en kouseband, als hoofdgerecht de Bermuda Driehoek met 3 flapjes gekruid seitangehakt en caraibische groenten. Het toetje heb ik over laten gaan.

Samtosa
« Reactie #18 Gepost op: 13 mei 2002, 23:12:00 »
Donderdagavond heb ik in Groningen gegeten bij de Apedans. Was erg lekker, maar Samtosa spant toch de kroon.

Ik heb ook nog ff aan de Bow Wow gedacht, maar kazig tiep als ik ben, koos ik toch maar voor Hot en Sweet als voorgerecht. En dat smaakte, je raadt het al, hot & sweet.

De Amarettoparfait was pure wellust. Toch wel weer blij zo'n inconsequente vegetariër te zijn .

Offline Yessica

• 703
Samtosa
« Reactie #19 Gepost op: 18 juli 2002, 20:47:00 »
Heel slim als je bij Samtosa gaat eten, want je kunt nergens beter terecht, maar op dit moment genieten de superkoks even van vakantie. Vanaf 6 augustus zijn ze er weer!