Vegatopia Forum

Picknicktijd!

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
Picknicktijd!
« Gepost op: 17 april 2003, 13:30:51 »
Jeuh! Lang weekend, stralend weer, een zonovergoten stad in het midden des lands met prachtige parken en openbare tuinen. Een picknicklaken krijg ik nog wel ge-improviseerd, maar waar koop je een picknickmand?
Ik bedoel, je kan natuurlijk alles in je rugzak gooien, maar het is niet hetzelfde.
Laken, mand, mensen betaald om te doen alsof ze je vrienden zijn, locatie gespot. En nu?
Wat doen we in onze picknickmand?
Zelf ben ik er zo eentje van de pseudo-hippe te dure dingen.

Bagels met roomkaas, pesto en reepjes zongedroogde tomaten. Dikke plakken oerbrood met huttenkaese, peper en tuinkers. Een verse ananas als toetje (in een bakje versgestampte munt met suiker meenemen voor eroverheen). Hippe scones (zoals de aardappel-olijven-scones uit Jan's Keuken). Een kleine quiche.

Echt decadente mensen nemen een paar rollen sushi mee in de picknickmand. Of wraps. Of...?
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
Re:Picknicktijd!
« Reactie #1 Gepost op: 17 april 2003, 18:43:36 »
Een picknicklaken krijg ik nog wel ge-improviseerd, maar waar koop je een picknickmand?

Mijn ouders hebben er een aantal gekregen als kerstpakket, daarvan heb ik de meest gammele gekregen. Maar aan dat soort info heb je niks. Als je geld teveel hebt kun je uiteraard naar een kookwinkel, anders raad ik je aan váák bij de kringloop te kijken, die willen er nog wel eens een paar hebben.
:witch2:

Offline Apraxia

• 992
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: 17 april 2003, 23:07:21 »
Winkels als Blokker verkopen die shit ook nog wel.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #3 Gepost op: 18 april 2003, 12:19:58 »
Sushi is echt best goedkoop als je de norvellen, ingelegde gember en sushirijst in een toko koopt (ipv AH of delicatessenwinkel) wel net op het laatste moment voordat je weggaat klaarmaken anders wordt je sushi veeeeel te droog. Pastasalade en rijstsalade kunnen vind ik echt niet, maar een uitzondering maak ik voor pasta salade van hetepeperpenne te koop bij de Natuurwinkel en daarvan dus een pastasalade maken met zwarte olijven, basilicum en zongedroogde tomaat. En linzen koken en laten afkoelen en hier een salade van maken met veel munt en koriander en serveren in grote spinaziebladen. En muffins. En broodjes humus met gegrilde groenten en pesto. En zelfgemaakte ijsthee mee. Of gazpacho.
,,,,فلافل

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #4 Gepost op: 18 april 2003, 20:20:07 »
weinig ervaring met picknickjes. toch maar een kleine gooi:

ik zat te denken aan brood met avocadospread met wat frisse groente (ik noem tomaat, radijs, tuinkers ;)). misschien een fles cider of goeie appelsap. een fruitsalade - iets met aardbeien en peper en munt ofzo.

hummus is ook wat mij in gedachten schiet.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

overanalizing

« Reactie #5 Gepost op: 19 april 2003, 13:37:36 »
Gisteren gepicknicked (?), helaas zonder een rieten mandje. :)

We dronken rode wijn en water.

We aten zuurdesembrood met kruidige paté, een salade met quinoa/radijsjes/rode paprika/teentje look, een tomaten/basilicum/scheutenslaatje met olijfolie/wittewijnazijnvingarette, Spaanse olijven, een gewokte asperges/rode ui/sesamzaadjessalade en een zware chocomousse met frambozen.

Het smaakte naar meer...

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #6 Gepost op: 19 april 2003, 14:34:20 »
Qua drank: zomers, maar toch met alcochol: half rode wijn, half seven up, wat citroenpartjes en wat ijsklontjes.

Offline bart

• 2.585
« Reactie #7 Gepost op: 19 april 2003, 22:00:49 »
De Albert Heijn heeft trouwens prachtige picknickmanden, ontdekte ik. Donkerblauw, en je kan ze gratis meenemen uit de winkel. Staat wel een AH-logo op.

Offline dorinka

• 741
« Reactie #8 Gepost op: 21 april 2003, 21:20:55 »
een picknikmand is toch zo'n rieten geval?
vast te koop bij de Xenos (heeft een hele lading rieten dingen)
Zo.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #9 Gepost op: 22 april 2003, 12:48:34 »
De Albert Heijn heeft trouwens prachtige picknickmanden, ontdekte ik. Donkerblauw, en je kan ze gratis meenemen uit de winkel. Staat wel een AH-logo op.

Je bedoelt de mandjes? En hoe loop je daar ongezien de winkel mee uit? ;)

Offline bart

• 2.585
« Reactie #10 Gepost op: 25 april 2004, 15:18:19 »
Guttegut, is het alweer een jaar geleden dat deze draad bovenaan stond... Trek de picknicmand te voorschijn, zoek een rustige zonnige plek (Botanische Tuinen van universiteiten zijn een aanrader: prachtige parken waar niemand komt omdat je entree moet betalen!). Gekoelde rose, zonnebrillen, condooms, anti-muggenspray, een tafellaken en wie weet ook nog wat om te eten. Doet u uw suggesties maar!

Offline Carla

• 259
« Reactie #11 Gepost op: 25 april 2004, 22:13:22 »
Guttegut, is het alweer een jaar geleden dat deze draad bovenaan stond... Trek de picknicmand te voorschijn, zoek een rustige zonnige plek (Botanische Tuinen van universiteiten zijn een aanrader: prachtige parken waar niemand komt omdat je entree moet betalen!). Gekoelde rose, zonnebrillen, condooms, anti-muggenspray, een tafellaken en wie weet ook nog wat om te eten. Doet u uw suggesties maar!

Als het om het mooie én lekkere gaat:

Een karaf meiwijn:

Giet in een karaf een fles witte wijn (naar keuze) en voeg daaraan toe wat doormidden gesneden aardbeien en wat takjes Lievevrouwebedstro.

Het lekkerste is als het een dag vantevoren klaar is gemaakt zodat het kan intrekken en gekoeld natuurlijk.

Verder vind ik verse koude asperges met verse peterselie ook altijd leuk en lekker voor een picknick.

Offline Joske

• 2.829
« Reactie #12 Gepost op: 26 april 2004, 16:29:37 »
Quinoa balletjes (met gesnipperde ui, geraspte oude kaas, ei) met WW-chutney of ketchup?! ::)

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
« Reactie #13 Gepost op: 30 april 2004, 15:24:56 »
Je bedoelt de mandjes? En hoe loop je daar ongezien de winkel mee uit? ;)
een van mijn bazen heeft ooit gezeg dat er per week 500 van die mandjes gestolen worden
hij bedoelde vast 50, maar toch, er verdwijnen er heel veel, zonder dat iemand dat doorheeft
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #14 Gepost op: 30 april 2004, 22:42:58 »
ik moet voor iemand een picknickkoffer samenstellen. Wat zijn daar onmisbare dingen in? Plastic bordjes en glaasjes, een kurketrekker, bestek, een plaid... wat nog meer??
,,,,فلافل

overanalizing

« Reactie #15 Gepost op: 01 mei 2004, 12:19:42 »
Servietten en extra water om alles te kunnen afspoelen.

Offline Selly

• 30.783
Picknicken!
« Reactie #16 Gepost op: 04 april 2005, 22:55:55 »
Hmm omdat de oude picknickdraad bordevol lekkere ideeen om een of andere reden geruimd is, nu een nieuwe. Want het wordt weer lekker picknickweer.
Schrijf hier je ideen wat je mee kunt nemen naar een picknick.

Ik denk dat ik de eerstvolgende picknick waar ik ben in ieder geval de sandwiches van de kookworkshop maak met bruin grof brood, stilton, hele lekkere perenchutney en ijsbergsla.
Ook lekker is een koude komkommersoep  :yummie:

Edit: de oude picknickdraad is weer opgedoken en gefuseerd met deze  :D jeuh!
« Laatst bewerkt op: 05 april 2005, 22:30:24 door Selly »
,,,,فلافل

Offline fem fatale

• Forumkenner 2010 en 2012
  • 7.160
    • fatalefem
Re:Picknicken!
« Reactie #17 Gepost op: 05 april 2005, 10:15:17 »
ik ga een brood meenemen, waar de geitenkaas al inzit, en pistachenoten

mij lijken (hartige) taartjes ook lekker op een picknick
Supercalifragilisticexpialidocious!

Offline Jacqueline

• 309
    • Lifecoach
« Reactie #18 Gepost op: 05 april 2005, 14:20:02 »
lekker veel vers fruit

Offline Twilightje

• 299
« Reactie #19 Gepost op: 05 april 2005, 15:43:17 »
Volgens Nigella is watermeloen met feta een goeie combinatie. Koude soepen als advocado-, rode bieten (met zure room)- en gazpachosoep lijken me ook niet slecht. Veel olijven natuurlijk. Taboulleh. Pastasalade... Krijg terug honger...