Vegatopia Forum

PETA

Toby

Re:PETA
« Reactie #80 Gepost op: 22 mei 2003, 12:21:56 »
Postitief nieuws; dierenrechten in de media! Vandaag in de Telegraaf en de Privé dit bericht

Dierenrechtenorganisatie PETA (People for the Ethical Treatment of Animals) mag rekenen op de steun van internationale sterren als Kim Basinger, Pamela Anderson, Alicia Silverstone, Joaquin Phoenix, Traci Bingham, Chrissie Hynde, Paul McCartney, Kimberley Hefner en Moby.

Momenteel zet de 45-jarige Alec Baldwin zich extra in. De ex-echtgenoot van Kim Basinger steunt een campagne over het slachten van dieren in de vleesindustrie. Hij heeft een video ingesproken en een brief gestuurd naar het Amerikaans congres.

Euthanasiebeleid

Harrelson: Tegen het huidige euthanasiebeleid van dierenasiels

Zijn 41-jarige Amerikaanse collega Woody Harrelson strijdt in een campagne tegen het huidige euthanasiebeleid van dierenasiels. Recentelijk zette de Britse Roger Moore (7 x James Bond) zijn handtekening nog omdat hij er tegen is dat de paleiswachten van 'zijn' Koningin Elisabeth berenbont dragen.

Meer informatie over de grootste internationale dierenrechtenorganisatie is te vinden op de sites www.peta-online.org en www.peta2.com.

En tevens deze week een interview met Chrissie Hynde in de HUMO waarin ze een aantal keren zegt zich actief in te zetten voor dierenrechten en PETA, ze geen vlees eet, geen leer draagt en ze het belangrijk vind om zich in te zetten voor goede doelen. :)

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #81 Gepost op: 22 mei 2003, 14:20:09 »

En tevens deze week een interview met Chrissie Hynde in de HUMO waarin ze een aantal keren zegt zich actief in te zetten voor dierenrechten en PETA, ze geen vlees eet, geen leer draagt en ze het belangrijk vind om zich in te zetten voor goede doelen. :)

Chrissie Hynde en The Pretenders zijn vrijdagnacht te bewonderen op de BBC2 bij Later with Jools Holland.

Toby

« Reactie #82 Gepost op: 20 juli 2003, 16:39:07 »
Chrissie Hynde is afgelopen week in Parijs actief geweest met Ingrid Newkirk van PETA om samen te demonstreren tegen Kentucky Fried Chicken. Meer info kan je krijgen via deze link:

http://www.kfccruelty.com/flockstar.html

Toby

« Reactie #83 Gepost op: 24 juli 2003, 12:33:11 »
Kentucky Fried Chicken is door PETA voor de rechtbank gedaagd ivm misleidende reclames voor hun kippenbranche.  PETA krijgt nu ook steun van Paul McCartney.

De Telegraaf bericht hier vandaag het volgende over:

Paul McCartney op
de bres voor KFC-kippen

LOS ANGELES - Ex-Beatle Paul McCartney heeft woensdag de fastfoodketen Kentucky Fried Chicken (KFC) opgeroepen de kippen die zij verwerken in hun maaltijden beter te behandelen. KFC wijst alle kritiek over kippenmishandeling van de hand en gaf de vegetarische McCartney het volgende advies: Just 'Let it be', sir Paul.

McCartney publiceerde een open brief aan KFC en moederbedrijf Yum! Brands in de Louisville Courier-Journal, de lokale krant in KFC's thuishaven in de staat Kentucky. De oproep van sir Paul kwam vlak nadat dierenrechtenorganisatie PETA hen voor de rechter sleepte. KFC en Yum! Brands zouden misleidende advertenties hebben geplaatst over hoe hun leveranciers kippen behandelen.

Mishandeling

Volgens PETA en McCartney worden de kippen zo vetgemest dat ze niet meer op hun eigen pootjes kunnen staan. Ook branden de leveranciers de snavels af en koken ze de kippen levend in tanks om de veren te verwijderen.

De ex-Beatle riep de directeur van Yum! Brands op een einde te maken aan deze praktijken. "Als KFC betaalde om katten en honden zo te laten behandelen, zouden ze aangeklaagd worden voor dierenmishandeling", aldus McCartney.

Yum! Brands vice-president Jonathan Blum zei dat McCartney recht had op zijn eigen mening, maar "wij denken dat hij niet goed geïnformeerd is en dat dit weer een van PETA's publiciteitsstunts is" .
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2003, 13:01:03 door Sander »

delighteddd

« Reactie #84 Gepost op: 04 december 2003, 17:44:48 »
Citaat
Kan ik ook, alleen draaide het op een gegeven moment niet alleen om de uitspraken van Ingrid Newkirk maar ook om andere zaken als fondsenwerving (welke non-profit organisatie doet daar niet aan mee?) roddel en achterklap verhalen en stemmingmakerij door PETA af te schilderen als zijnde ik weet niet wat. Jammer dat mensen daar energie in steken. Ik heb hier nog nooit zoveel kritiek vernomen en dezelfde soort "giftige" uitspraken gehoord als over PETA. Ik doe daar niet aan mee om andere dierenorganisaties zwart te willen maken. Iedere persoon of iedere organisatie die dieren wil helpen daar heb ik respect voor. Ongeacht mijn persoonlijke mening over die desbetreffende persoon of organisatie. Ik zie het in een groter geheel. Dat het totaal zinloos is om mekaar onderling te gaan lopen afkraken omdat je daarmee geen dier helpt en daarmee juist de dierenuitbuiters in de kaart speelt.

Wel grappig dat dit gezegd wordt over órganisaties zwart maken, de auteur van dit schrijven hierboven, max, toby, mario, deed eigenlijk kort geleden precies hetzelfde op een belgisch discussieplatform van de vegetarische organisatie EVA. (zoekwoord kritiek) Check hun website. Ik twijfel aan de oprechtheid van deze persoon.

Citaat
Ik doe daar niet aan mee om andere dierenorganisaties zwart te willen maken. Iedere persoon of iedere organisatie die dieren wil helpen daar heb ik respect voor.
« Laatst bewerkt op: 05 december 2003, 12:17:55 door J@n »

Offline Draek

• 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #85 Gepost op: 04 december 2003, 18:46:36 »
Er gaat geloof wat mis in dit topic qua structuur. Ik weet niet of dit aan mijn browser ligt, maar alles loopt door elkaar. Tenminste bij het laatste stuk.

Je kan toch wel denk feedback geven naar andere organisaties toe. En ook elkaar in de gaten houden.

Ik vind het ook goed dat er vele organisaties zijn, maar sommige organisaties lijken mij ook niet bepaald de juiste. Tenminste voor mij niet.
« Laatst bewerkt op: 04 december 2003, 18:48:14 door Dragonfly »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #86 Gepost op: 04 december 2003, 21:06:03 »
Er gaat geloof wat mis in dit topic qua structuur. Ik weet niet of dit aan mijn browser ligt, maar alles loopt door elkaar. Tenminste bij het laatste stuk.

Er is inderdaad iets flink misgegaan. Ik kan helaas niet achterhalen wie nou precies wat geschreven heeft. Misschien willen de oorspronkelijke schrijvers zelf in hun tekst aangeven waar ze iemand quoten en waar ze zelf aan het woord zijn?

ellen

« Reactie #87 Gepost op: 05 december 2003, 11:25:03 »
Die actie bij Finding Nemo was toch ook van Peta? Ze zullen heus wel vaak goed werk doen, maar ik kon er niks aan doen dat ik bedacht dat sommige mensen op hun uitkering moeten worden gekort.

Ook ik ben gekapituleerd :)

Offline maud

• 373
« Reactie #88 Gepost op: 05 december 2003, 11:38:00 »
Die actie bij Finding Nemo was toch ook van Peta? Ze zullen heus wel vaak goed werk doen, maar ik kon er niks aan doen dat ik bedacht dat sommige mensen op hun uitkering moeten worden gekort.

Hmm ik begrijp niet veel van deze draad, en ik begrijp ook niet goed wat er mis is met PETA. :-\  Ze hebben gewoon allemaal acties voor dieren waar ze niemand kwaad mee doen.. Wat is daar mis mee  ???

ellen

« Reactie #89 Gepost op: 05 december 2003, 11:49:44 »

Hmm ik begrijp niet veel van deze draad, en ik begrijp ook niet goed wat er mis is met PETA. :-\  Ze hebben gewoon allemaal acties voor dieren waar ze niemand kwaad mee doen.. Wat is daar mis mee  ???

Op zich niet veel, maar ik vind deze actie nogal uit zijn verband gerukt. Om bij een animatiefilm te gaan demonstreren tegen dierenleed...
Dat is mijn mening. Inderdaad doe je er niemand mee kwaad en dat moet ook.

Offline maud

• 373
« Reactie #90 Gepost op: 05 december 2003, 11:54:41 »
Het was niet echt een demonstratie... Het in samenwerking met Disney.. De film laat goed zien dat visjes lief zijn enzo. Het enige dat wij als PETA daar hebben gedaan is zeggen "Die visjes zijn je vrienden, dus eet ze alsjeblief niet op" Er was nog een hele grote vrolijke vis bij waar ze mensen wel om konden lachen dus niemands plezier is verstoord.

ellen

« Reactie #91 Gepost op: 05 december 2003, 11:57:12 »
ok ok

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #92 Gepost op: 05 december 2003, 13:11:25 »
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.927
    • dimitri.org
« Reactie #93 Gepost op: 05 december 2003, 13:22:55 »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #94 Gepost op: 05 december 2003, 15:51:55 »
Wel grappig dat dit gezegd wordt over órganisaties zwart maken, de auteur van dit schrijven hierboven, max, toby, mario, deed eigenlijk kort geleden precies hetzelfde op een belgisch discussieplatform van de vegetarische organisatie EVA. (zoekwoord kritiek) Check hun website. Ik twijfel aan de oprechtheid van deze persoon.

Ik ken Toby een beetje en kan je zeggen dat zij wel degelijk oprecht is. Ze besteedt een groot deel van haar tijd aan de opvang van dieren en aan dierenrechtenorganisaties zoals PETA en Bite Back. Ik heb de discussie op EVA niet gevolgd, maar het kritisch volgen van welke organisatie dan ook kan mijn inziens geen kwaad.

« Laatst bewerkt op: 06 december 2003, 00:36:26 door Hizikigrrrl »

sanop001

« Reactie #95 Gepost op: 05 december 2003, 22:39:12 »

Ik ken Toby een beetje en kan je zeggen dat zij wel degelijk oprecht is. Ze besteedt een groot deel van haar tijd aan de opvang van dieren en dierenrechtenorganisaties zoals PETA en Bite Back. Ik heb de discussie op EVA niet gevolgd, maar het kritisch volgen van welke organisatie dan ook kan mijn inziens geen kwaad.

Ja,als er iemand is die zich voor 200% inzet voor dieren is Toby het wel.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #96 Gepost op: 15 februari 2012, 14:29:05 »

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #97 Gepost op: 15 februari 2012, 18:35:42 »
Een twijfelachtig spotje van PETA...

http://www.foodlog.nl/artikel/ophef-om-vega-peta-spotje/

Foodlog snapt nooit wat van vegetarisme of veganisme.
Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #98 Gepost op: 15 februari 2012, 19:00:19 »

Maar PETA hier dus wel?

Offline @rno

• 2.330
« Reactie #99 Gepost op: 15 februari 2012, 19:31:54 »

Maar PETA hier dus wel?

PETA http://www.bwvaktboom.com/
"All over the world, regular guys are choosing a vegan diet, unaware of the erotic consequences. As a result, an epidemic is spreading among their "loved" ones: BWVAKTBOOM, "Boyfriend Went Vegan and Knocked the Bottom out of Me."

For years, women have been open to the physical, emotional, and karmic benefits of veganism. But now, more and more men are discovering the perks of a plant-based diet. More specifically, a dramatic increase in their wang power and sexual stamina.

Unfortunately, the consequences of all this mind-blowing intercourse can often lead to sex injuries such as whiplash, pulled muscles, rug burn, and even a dislocated hip.

This is your support system to get you through BWVAKTBOOM and help you go vegan safely. "
Dus je bent gewaarschuwd.

Kip, het meest veelzijdige stukje vrees. Sh*t!