Begin '98 heb ik een brief gestuurd naar PETA inzake xenotransplanatie en orgaandonatie. Ik kreeg toen deze brief terug:
Amsterdam, 22 maart 1998
Beste Yessica,
Bedankt voor je interessante brief over orgaandonoren van 27-02-98. Je krijgt een nogal ongebruikelijke brief terug. Het volgende (slechte nieuws) is namelijk het geval.
Misschien heb je in de krant al vernomen dat PETA Amerika het nederlandse kantoor van PETA gaat sluiten. Op dit moment ligt de zaak bij de rechter die ontslag zal moeten toekennen aan de vijf vaste medewerkers. Het kantoor is dus eigenlijk gesloten. Via het artikel dat ik heb bijgesloten uit de Ravage wordt waarschijnlijk e.e.a duidelijker.
Ik, als (ex)PR-medewerker van PETA Nederland zat laatst per toeval de post door te bladeren, die op dit moment dus niet meer beantwoord kan worden. Of de donateurs van deze situatie door PETA Amerika op de hoogte worden gesteld is uberhaupt de vraag.
.......
De brief gaat nog verder, want de reden dat ze brief heeft beantwoord is dat ze een oude klasgenoot van mij is (heeft samen met mij op de HAVO gezeten) en ze herkende mijn naam.
Maar goed, waar het om gaat lijkt me duidelijk. Het kantoor is wel degelijk opgeheven en er is de donateurs nooit wat verteld.