Vegatopia Forum

Broodmachine

Aiko

Re:Broodmachine
« Reactie #480 Gepost op: 09 maart 2005, 16:19:02 »
Ik zag al dat het misging bij het kneden. Het bleef erg waterig. Nu nog maar een ander brood aan het bakken.

Dan gooi je er toch meel of bloem bij, totdat het wel weer een stevige bol wordt, man!

ik

« Reactie #481 Gepost op: 20 maart 2005, 20:37:43 »
Hoe is de princess BBM? En bij trekpleister is er eentje in de aanbieding voor €25. Is dat wat?

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #482 Gepost op: 22 maart 2005, 09:00:14 »
Als ik het snelprogramma gebruik dan komt er een totaal mislukt brood uit, maar ik zie dat dat bij anderen wel goed werkt, ik vraag me af waar dat aan ligt.

Kiwi

« Reactie #483 Gepost op: 22 maart 2005, 09:04:02 »
En bij trekpleister is er eentje in de aanbieding voor €25. Is dat wat?

Die nu bij de Trekpleister in de aanbieding is is zo te zien (in de folder) een AFK. Door Kassa als beste getest, en ook hier op 't forum is iedereen die er een heeft (inclusief ikzelf) er enthousiast over. Dit is dus echt een aanrader (normaal kosten ze rond de 40 euro)!

Offline Viz

• 395
« Reactie #484 Gepost op: 22 maart 2005, 09:43:56 »
Verbruiken die broodmachines eigenlijk niet vreselijk veel stroom?
'fish are friends, not food!'

Kiwi

« Reactie #485 Gepost op: 22 maart 2005, 09:46:59 »
Waarschijnlijk wel Ik gebruik 'm of 's nachts of in het weekend (goedkope stroom). Vroeger bakten we vaak broodjes in het weekend, daar moest ook de oven voor aan. Welliswaar niet zo lang als dat de BBM aanstaat, maar dat kostte toch ook energie.

Offline Viz

• 395
« Reactie #486 Gepost op: 22 maart 2005, 09:51:08 »
Ik denk er ook maar aan om er 1 voor m'n verjaardag te vragen of gewoon al zelf te kopen...   ::)  Nu zat er ook bij de gratis telegraaf van deze zondag een bon voor een Princess Royal Breadmaker 1939 voor 24.95 ipv 39,95.
(verder stond er geen info bij)

Welke is dan beter, de AFK bij de trekpleister of deze Princess voor hetzelfde bedrag?...

Groetjes, Isa
« Laatst bewerkt op: 22 maart 2005, 09:51:36 door Viz »

anjo

« Reactie #487 Gepost op: 27 maart 2005, 22:12:38 »
Ik heb zelf een Inventum 25 en ben zeer tevreden met dit apparaat.
Op het ogenblik heeft A.H. Broodmeel in de aanbieding.

Wat leuke links voor je informatie.

http://broodbakken.favorietje.nl/

http://broodbakrecepten.boogolinks.nl/

Op MSN zijn ook twee broodbakforums
te vinden.

Aiko

« Reactie #488 Gepost op: 28 maart 2005, 01:17:28 »
http://Http://www.bakkerswereld.net/forum/invision/index.php roem ik nog maar eens...

Welke is dan beter, de AFK bij de trekpleister of deze Princess voor hetzelfde bedrag?...

Je hebt er waarschijnlijk / wellicht nu al eentje, maar bovenstaande link van mij vind je ongetwijfeld een mening van honderd van mensen over deze bakmachines. AFK zie ik als naam supervaak langskomen, maarja, De Telegraaf hoor je ook vaak vallen in de krantenwereld dus het zegt eigenlijk geen ene niets over kwaliteit, dat is duidelijk...
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2005, 01:25:29 door Aiko »

Offline Viz

• 395
« Reactie #489 Gepost op: 28 maart 2005, 09:45:34 »
Hoi,

Door alle konijnen(hok) uitgaven heb ik de aanschaf van een broodmachine nog maar uitgesteld.
Is het trouwens zo dat je met een broodmachine altijd van dat 'harde compacte' brood maakt, zoals mijn vorige buurvrouw altijd had, of dat je er ook luchtiger ('supermarkt') brood mee kunt maken?

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #490 Gepost op: 28 maart 2005, 09:58:12 »
Met een goede broodmachine en de juiste verhouding tussen meel, gist en water kan je prima luchtige broden maken.
« Laatst bewerkt op: 28 maart 2005, 09:58:33 door Ligfietsertje »

Offline animal lover

• 592
« Reactie #491 Gepost op: 28 maart 2005, 17:10:15 »
Je kunt volgens mij zo'n beetje alles maken wat je wilt. Ik zou niet meer zonder kunnen en maak iets van 3x brood met dat ding per week.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.

Aiko

« Reactie #492 Gepost op: 28 maart 2005, 17:14:58 »
Wat doe je dan met al dat brood? Opeten of toch naar de eendjes?
Ik dacht dat ik met een dagelijks brood mijn machine liet zwoegen, maar ik erken mijn meerdere nu. Ik kan ook niet meer zonder. Althans, ik wil niet. Zelf kneden is ook weer zo'n rotwerk.

Tssss, en dan zijn er mensen die de verfoeilijke auto of televisie de beste uitvinding aller tijden vinden...

Offline Ligfietsertje

• 1.633
  • Geslacht: Man
« Reactie #493 Gepost op: 28 maart 2005, 17:55:42 »
Wat doe je dan met al dat brood? Opeten of toch naar de eendjes?
Ik dacht dat ik met een dagelijks brood mijn machine liet zwoegen, maar ik erken mijn meerdere nu.

Animal Lover schreef 3 keer per week, niet 3 keer per dag  ;)
Ik maak gemiddeld zo'n 3-4 keer per week brood en zou mijn machine ook niet meer willen missen.
Altijd variatie, altijd lekker vers en gezond brood waar niets in zit dat er niet in hoort.  En de smaak is minstens even goed als de smaak van het brood van een goede bakker en veel beter dan de meeste supermarktrommel.

Aiko

« Reactie #494 Gepost op: 28 maart 2005, 18:51:46 »
Animal Lover schreef 3 keer per week, niet 3 keer per dag  ;)

Ik zie het nu. Ik schrok al...

frommes

« Reactie #495 Gepost op: 05 april 2005, 21:44:49 »
Bij de Dirk vd Broek is het broodmeel 2 kg voor  1,87, volkoren meel en ook nog lekker!

Offline animal lover

• 592
« Reactie #496 Gepost op: 06 april 2005, 09:29:41 »
Haha ik eet ontzettend veel brood per dag,maar 3 broden per dag dat red ik toch niet hoor :)

Aiko

« Reactie #497 Gepost op: 06 april 2005, 12:15:39 »
Ik wel. Gelukkig weet ik er altijd wel een rem op te zetten.

anjo

« Reactie #498 Gepost op: 11 april 2005, 19:04:13 »
Bij de Dirk vd Broek is het broodmeel 2 kg voor  1,87, volkoren meel en ook nog lekker!

Is dit kant en klare mix, zodat er alleen nog water bij moet.

Of je moet alles nog afwegen aan gist, suiker, zout enz.

Offline animal lover

• 592
« Reactie #499 Gepost op: 12 april 2005, 10:28:40 »
Als ik het snelprogramma gebruik dan komt er een totaal mislukt brood uit, maar ik zie dat dat bij anderen wel goed werkt, ik vraag me af waar dat aan ligt.

Ik heb mijn kleine eenvoudige broodmachientje met mijn moeder geruild voor haar grote met meer functies (ze heeft hem in een jaar of 2 maar 3x gebruikt)en daar staat ook snel op. Ik heb hem een keer gebruikt,maar vond het brood klef. Ik hou het bij de gewone tijd is veel lekkerder.