Vegatopia Forum

Broodmachine

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Re:Broodmachine
« Reactie #440 Gepost op: 06 december 2004, 15:05:02 »
Nee, dan neem ik volkorenmeel, maar ik maak meestal wit, omdat ik het alleen gebruik voor speciale broodjes.

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #441 Gepost op: 06 december 2004, 15:06:56 »
Nee, dan neem ik volkorenmeel, maar ik maak meestal wit, omdat ik het alleen gebruik voor speciale broodjes.

Ok, ik maak dus vooral bruin. Moet ik dan een beetje bloem toevoegen?
Eet gezond & eet taartjes

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #442 Gepost op: 06 december 2004, 15:07:19 »
Geen idee, je kan het proberen.

Kiwi

« Reactie #443 Gepost op: 06 december 2004, 15:30:55 »
Ok, ik maak dus vooral bruin. Moet ik dan een beetje bloem toevoegen?

Misschien een gedeelte van het meel vervangen door bloem, maar niet alleen bloem toevoegen. Dan wordt het nog droger lijkt me!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #444 Gepost op: 06 december 2004, 18:25:44 »
ja een beetje bloem, bv 1/3. Ff googlen voor recept, want dan veranderd ook gist en waterverhouding weer. Niet alleen bloem want dan krijg je wit brood.
,,,,فلافل

Offline Dick

• 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
« Reactie #445 Gepost op: 07 december 2004, 12:50:51 »
Mijn brood is altijd een beetje droog. Wat doe ik daar aan?
Zelfgemaakte brood wat ik langer moet bewaren dan een dag vries ik in. Anders wordt het idd wat droog. Ik denk dat je daar niet veel aan kan doen.
Soms laat ik een brood wel eens te lang liggen om af te koelen en dan is hij ook wat drogerig.
Succes verders.
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #446 Gepost op: 07 december 2004, 12:56:15 »
was er niet ook een truc met vitamine c pillen?
,,,,فلافل

Aiko

« Reactie #447 Gepost op: 07 december 2004, 13:13:10 »
Heb je al verschillende meelsoorten gebruikt? Mijn ervaring is dat sommigen gewoon wat droger brood opleveren, of moeilijker rijzen dan andere.

Offline Draek

• 4.449
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
« Reactie #448 Gepost op: 05 februari 2005, 13:33:59 »
Ik ben volgende week jarig en moeder zeurt dat ik wat moet kiezen. Ik hoef eigenlijk niks te hebben, maar goed.. dan maar een broodbakmachine. Die wilde ik toch al eens proberen :)

Iemand nog 1 in de aanbieding gezien?

Of heeft iemand ervaring met deze?
http://www.boxford.nl/NL/index.jhtml?productId=485315&categoryId=2024374

Stem op de Partij voor de Dieren

Aiko

« Reactie #449 Gepost op: 05 februari 2005, 13:45:45 »
Kijk eens op bakkerswereld.net danwel .org/forum. Op het forum daar is een onderverdeling in merken bakmachines, ongetwijfeld met lofuitingen en koopafradingen.

Zo. Nou, hier dus: http://www.bakkerswereld.net/forum/, maar je moet jezelf eerst aanmelden om veel onderwerpen te kunnen zien. Onaangelogd en oningemeld zie je bar weinig.
« Laatst bewerkt op: 05 februari 2005, 13:47:44 door Aiko »

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #450 Gepost op: 05 februari 2005, 14:03:02 »
De AFK is erg fijn, en niet overdreven duur (tussen de 30 en 40 euro).

Offline Ligfietsertje

• 1.633
« Reactie #451 Gepost op: 06 februari 2005, 12:06:13 »
Zo. Nou, hier dus: http://www.bakkerswereld.net/forum/, maar je moet jezelf eerst aanmelden om veel onderwerpen te kunnen zien. Onaangelogd en oningemeld zie je bar weinig.

Maar het is wel de moeite waard om je aan te melden.  Want dit forum geeft echt een schat aan informatie en is 'the place to be' voor alle thuisbakkers.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #452 Gepost op: 06 februari 2005, 15:24:34 »

Maar het is wel de moeite waard om je aan te melden.  Want dit forum geeft echt een schat aan informatie en is 'the place to be' voor alle thuisbakkers.

En eh... waar kan ik me aanmelden? Dat is niet zo duidelijk te zien daar?

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #453 Gepost op: 06 februari 2005, 16:15:44 »
Zag dat er bij de Makro een in de aanbieding is.
Het is een Inventum BM86. Voor 95 euro (79 excl. btw) en deze staat op internet bij winkels boven de 125 euro.
http://www.bestekeus.nl/shop/product_info.php/products_id/8711?ref=7

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #454 Gepost op: 15 februari 2005, 14:46:16 »
Brood is bezig met kneden enzo... ik ben benieuwd. Ik gebruik het snel bak programma. Ik heb honger :)

Overigens snap ik de handleiding niet zo van die afk. Het is niet duidelijk wat de knoppen doen (zijn in het duits).
Hoe kan ik nou zeggen wat de grootte is van het brood. Ik kan die knop niet vinden. Iemand?

Kiwi

« Reactie #455 Gepost op: 15 februari 2005, 15:09:53 »
Ik heb ook een AFK, maar ik ken 'm niet uit m'n hoofd. Zal vanavond eens kijken wat voor knoppen er ook alweer opzaten.

Offline Piek

• 2.510
« Reactie #456 Gepost op: 15 februari 2005, 17:33:22 »
Brood is bezig met kneden enzo... ik ben benieuwd. Ik gebruik het snel bak programma. Ik heb honger :)

Overigens snap ik de handleiding niet zo van die afk. Het is niet duidelijk wat de knoppen doen (zijn in het duits).
Hoe kan ik nou zeggen wat de grootte is van het brood. Ik kan die knop niet vinden. Iemand?

Op bakkerswereld.net staat dat sommige types overeenkomen en kun je ook handleidingen downloaden. Ik snap mijn bbm ook veel beter nu ik een handleiding heb van een bbm van een ander merk, maar wel een vergelijkbaar type. Kijk daar eens rond, zou ik zeggen.
Eet gezond & eet taartjes

Aiko

« Reactie #457 Gepost op: 15 februari 2005, 20:03:46 »

Heeft mij nog niet kunnen bekoren, de snelle bakversnelling. Ik heb 'm altijd op de hoogste (langste, donkerste) stand staan; dan gaat het brood er makkelijker uit na afgebakken te zijn en zit er een harde kost aan. En dat is goed want dat vind ik lekker! Als het kon zou ik het hele brood wel uit korst en kapjes willen laten bestaan, maar dat gaat niet...

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #458 Gepost op: 15 februari 2005, 20:10:42 »
Nou het was volgens mij niet helemaal gerezen zoals het moet, maar het brood is wel lekker geworden.
100% biologisch gemaakt :) In totaal is het dan een best duur broodje geworden :)

Maar goed even uitproberen. Korst was wat hard, maar dat zal wel aan te passen zijn enzo.

Offline Draek

• 4.449
« Reactie #459 Gepost op: 15 februari 2005, 20:11:16 »

Op bakkerswereld.net staat dat sommige types overeenkomen en kun je ook handleidingen downloaden. Ik snap mijn bbm ook veel beter nu ik een handleiding heb van een bbm van een ander merk, maar wel een vergelijkbaar type. Kijk daar eens rond, zou ik zeggen.

bedankt voor de tip