Vegatopia Forum

Broodmachine

Aiko

Re:Broodmachine
« Reactie #340 Gepost op: 12 juni 2004, 21:55:06 »
Citaat

Ik vind droge gist erg duur... is dat nog ergens in grotere verpakking goedkoper?

Droge gist duur? Die kleine zakjes van 3 stuks van 7 gram van Oetker ofzo (groene zakjes) wel, maar in de natuurwinkel heb je Bruggeman gist en dat is toch niet zo duur, weet niet hoe duur, zakje van tien van elk 11 gram, met elk zakje kun je ongeveer 2 broden doen..

Ik had het al eerder gemeld hier, maar nogmaals:
Bij de Welkoop kun je voor 3,50 een pondspak met droge gist kopen. Dat is een heeeeeeeeeeeeeeeel stuk goedkoper dan die lullige zeven grams zakjes uit de supermarkt.

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #341 Gepost op: 13 juni 2004, 13:07:33 »
Ik heb een pak bruggeman gist gekocht (500 gram). Dat doen we in een blik en dan in de koelkast.
En volkorenmeel van de AH.

Het eerste brood zit er nu in! Het is een italiaans licht volkorenbroodje. Bij de toevoegpiep heb ik knoflook, peterselie, bieslook en peper aangelengd in een klein beetje olie erbij gevoegd. Het deegje (2 koppen volkorenmeel, 1 kop bloem) ziet er net zo mooi uit als ik het handmatig maak. De machine staat bij pip en ik ga er straks heen om te kijken hoe het is geworden!

Aiko

« Reactie #342 Gepost op: 13 juni 2004, 13:20:48 »
Een paar teentjes knoflook is ook erg lekker door het deeg heen, heb ik gisteren mogen ontdekken.

Ik vond het voor gisteren nog te avontuurlijk om bonen (nou, mij lijkt het wel hartstikke lekker hoor...!) door het deeg heen te doen, dus knoflook als alternatief. Gewoon leuk om te proberen welke dingen je door het deeg kunt doen en niet tot kokhalzen neigt. Misschien ga ik vandaag of morgen het wel eens met de bonen proberen, maar ik ben bang dat die bonen niet heel blijven en purree vormen in de machine. Dan gaat het leuke effect nou juist verloren...

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #343 Gepost op: 13 juni 2004, 14:28:20 »
Uhm, waarom zou je bonen door je brood willen?? Dat Christiaan het zou doen snap ik nog ;)

Aiko

« Reactie #344 Gepost op: 13 juni 2004, 19:32:07 »
Ik lust graag brood en lust zeker ook graag bonen. Ideaal, vermoed ik. Dus dat is een leuke combinatie die ik alleen nog niet aandurf.

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #345 Gepost op: 13 juni 2004, 21:18:02 »
Ons eerste brood:  :worshippy:

Prachtig volkorenbroodje. Alleen de italiaanse flavour zit er niet aan, maar ik had ook erg weinig knoflook en kruiden toegevoegd.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2004, 21:29:49 door Annemieke »

Offline Indira

• 520
« Reactie #346 Gepost op: 13 juni 2004, 21:55:07 »
Ik lust graag brood en lust zeker ook graag bonen. Ideaal, vermoed ik. Dus dat is een leuke combinatie die ik alleen nog niet aandurf.

het helpt ook vaak het brood smeuiger te maken/te houden, net als je er bijv rijst of linzen (wel eerst koken!) doordoet. ook ideaal voor restjes!
Za Zemiata!

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #347 Gepost op: 16 juni 2004, 23:11:20 »
Er zit nu een brood van Wrights in, met Parmezaanse kaas en zongedroogde tomaten.

http://www.wrightsflour.co.uk/

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #348 Gepost op: 17 juni 2004, 11:44:40 »
Er zit nu een brood van Wrights in, met Parmezaanse kaas en zongedroogde tomaten.

http://www.wrightsflour.co.uk/

Jammie!! Niet echt veel tomaatjes btw. Ik heb er vega-boterhamworst opgedaan, zo eens met kaas proberen.

Elsbeth

« Reactie #349 Gepost op: 17 juni 2004, 12:05:40 »
Is zelf brood bakken goedkoper dan in de winkel? Zo ja, dan moet ik de aanschaf eens overwegen. Edit: ik koop altijd van dat pauper half bruine brood bij de dirk vd broek.

Kiwi

« Reactie #350 Gepost op: 17 juni 2004, 12:09:43 »
Nee, volgens mij is het niet goedkoper. Maar wel vééééééééééééeéééél lekkerder!

En je huis gaat er ook heerlijk van ruiken, maar dit terzijde.

Elsbeth

« Reactie #351 Gepost op: 17 juni 2004, 12:10:43 »
En je huis gaat er ook heerlijk van ruiken

Goh, jammer dat ik geen huis heb  :P

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #352 Gepost op: 17 juni 2004, 12:18:57 »
Gister ons tweede brood. Beetje geimproviseerd, wel de verhouding meel-gist-water aangehouden uit boekje. We hebben witte bloem, maismeel en volkorenmeel gemixt (vrnl maismeel). Met groene kruiden en na de piep gehakte olijven, knoflook en verse basilicum (gratis gehad van de turk  :heart:, was beetje verlept al).

En het brood:  :worshippy: :worshippy: :worshippy:

frommes

broodbakmachine
« Reactie #353 Gepost op: 17 juni 2004, 19:48:11 »
Helupppp,
Mijn broodbakmachine( inventum BM 39 ) heeft het zonet begeven, het verwarmingselement is kapot, hij is  ook inmiddels al 7 jaar oud dus ja......nu zou ik een princess 1935 willen kopen maar ik wil  eerst vragen of iemand van jullie hier ervaring mee heeft, of die weet of ik een goede keuze maak.
Wat raden jullie me eventueel aan? graag je ervaring met jouw machine.....alvast bedankt Floor.
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2004, 22:04:33 door frommes »

Toeps

Re:broodbakmachine
« Reactie #354 Gepost op: 17 juni 2004, 20:12:08 »
Hmm, ik gluur hier ook even mee... Een vriendin van me heeft die goedkope vna 40 euro bij de blokker/marskramer, en die schijnt het ook gewoon goed te doen.
Ik ben me zelf nog aan het oriënteren, maar ik denk dat ik ook voor zo'n goedkope ga. De reguliere merken zijn al gauw 70 a 80 euri.

Aiko

« Reactie #355 Gepost op: 17 juni 2004, 20:26:03 »
Wat raden jullie me eventueel aan? graag je ervaring met jouw machine.....alvast bedankt Floor.

Hier is een forum over baksels. Ook met een uitgebreid deel met tal van broodbakmachines. Daar vindt je ongetwijfeld aanbevelingen en afraders.

Ik heb zelf een oude SMC en ben daar zeer tevreden over. De kneedhaakdinges kan niet los, dus ik heb altijd een gat in mijn brood. Maar dat kan mij lekker niets schelen. En mijn bakblik heeft niet echt een karakteristiek broodvorm, het lijkt meer een kubus. Maar dit was geloof ik ook een van de eerste apparaten die op de markt verkrijgbaar was. Er zijn er nu zoveel met zoveel verschillende mogelijkheden, dat ik je echt moet aanraden op voornoemde bakforum te gaan kijken.
« Laatst bewerkt op: 17 juni 2004, 20:27:25 door Aiko »

frommes

« Reactie #356 Gepost op: 17 juni 2004, 20:39:52 »
Ik wil speciaal de ervaringen van de Princess 1935 en die kan ik bij het andere forum over de broodmachine niet vinden vandaar deze nieuwe, en omdat ik snel een machine wil want ik heb een vooraad meel die weg moet!

demiseXofXaXlove

« Reactie #357 Gepost op: 17 juni 2004, 21:50:43 »
Ik heb zelf een Inventum. Ik heb em een tijdje niet gebruikt, maar een tijd ook wel redelijk intensief. Nooit problemen mee gehad, en het brood smaakte goed. Inventum is ook een relatief goedkoop merk trouwens.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #358 Gepost op: 18 juni 2004, 14:45:58 »
ik heb die van de Hema (die stiekem een inventum is) die is okee
,,,,فلافل

Offline animal lover

• 592
« Reactie #359 Gepost op: 21 juni 2004, 19:45:43 »
waar kun je eigenlijk wat goedkoper gist kopen? Die paar zakjes gedroogde gist van de supermarkt zijn zo op.
Vegetariër, die flirt met het veganisme.