Vegatopia Forum

Broodmachine

Offline Dick

• 517
  • Geslacht: Man
    • plenty food
Re:Broodmachine
« Reactie #280 Gepost op: 30 januari 2004, 12:29:23 »
Ja, met wasmachines bijvoorbeeld, daar mag je vanuit gaan dat die zeker wel een jaar of 10 ofzo meegaan.

Shit, herinnert me aan het grote geldverdienplan dat ergens nog in de kast ligt.  ;D

Klopt niet helemaal.
E.e.a. hangt ook van het gebruik.
De meeste wasmachines zijn gemaakt op 5.000 draaiuren. Een Miele op 10.000 draaiuren

Een gezin met drie kinderen draait per week zo'n 10 tot 12 wasjes. Dat is al snel 10.000 uren na tien jaar.
Er zal geen rechter zijn die je in het gelijk zal stellen als je een nieuwe wasmachine wil dat na vijf jaar kapot gaat.
Wij hebben in 10 jaar tijd 3 wasmachines versleten en nu hebben wij alweer enige tijd een dure Miele gekocht. Geen problemen meer gelukkig en heerlijk stil!!

Als je met een broodbakmachine 10 broden per dag zou maken dan kan ik mij voorstellen dat de rechter ook zegt van, koop maar een nieuwe.
« Laatst bewerkt op: 30 januari 2004, 13:15:01 door Sander »
Het geweten spreekt, maar het eigenbelang schreeuwt.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #281 Gepost op: 01 februari 2004, 11:30:57 »
hier is dat ding weer stuk. Vorig jaar wilde ie opeens niet meer bakken 2x. 2x gratis binnen garantietermijn laten maken. Nu is garantietermijn voorbij en wil het draaiding in de bak niet meer draaien (zit helemaal vast). Heb het apparaat pas 2 jaar. Heb nieuwe bak besteld (25 euro) maar ga denk ik inventum ook maar schrijven.
,,,,فلافل

Offline Apraxia

• 992
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #282 Gepost op: 02 februari 2004, 13:37:56 »
Ik ben heel erg tevreden met de luchtigheid van mijn brood uit de Inventum.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline nicky_too

• 947
« Reactie #283 Gepost op: 02 februari 2004, 13:38:51 »
Ik weet niet uit welke machine het luchtigste brood komt, maar ik heb een vermoeden dat dat meer te maken heeft met ingrediƫnten...

In ieder geval vind ik het brood wat uit mijn machine komt meestal lekkerder dan dat van de bakker en luchtig is het zeker!
Vooral als ik meel gebruik wat speciaal ontwikkeld is voor de machine. Dat verkopen ze bij de Albert Heijn in ieder geval.

groeten,
Nicky
"AAAH!!"
"HMPF!"

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #284 Gepost op: 02 februari 2004, 18:17:09 »
mijn brood wordt ongeveer zo als dat van de natuurvoedingswinkel. Heel lekker. Maar brood van de gewone bakker (van dat brood dat je kan dubbelvouwen en dat dan niet breekt en stuiteren kan) vind ik heeeel vies.
,,,,فلافل

Offline Viz

• 395
« Reactie #285 Gepost op: 02 februari 2004, 20:02:23 »
mijn brood wordt ongeveer zo als dat van de natuurvoedingswinkel. Heel lekker. Maar brood van de gewone bakker (van dat brood dat je kan dubbelvouwen en dat dan niet breekt en stuiteren kan) vind ik heeeel vies.

Bij de Natuurwinkel in Enschedeej zag ik dat ze ook dat ' gewone bakker-brood'  hadden :D (ik vind die wel lekker, vooral als lekker knapperig ende vers...) Het Andes-broodje bij de bakker is altijd zoooooow lekker.
Trouwens, voor degenen die nog in Uilenstede/rond de VU wonen: bij de bakker op kostverlorenhof (Amstelveen) heb ik eens gevraagd of zij ook broodverbetermiddel e.d. van dierlijke afkomst gebruiken, en toen heeft ze dat opgezocht, en hun brood was daar vrij van! :D Ze hebben trouwens ook belachelijk lekker brood daar...
:)
'fish are friends, not food!'

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #286 Gepost op: 05 februari 2004, 13:45:25 »
mijn broodbakmachine blijkt toch niet stuk  :D mn vriend had het kneedding er niet goed in gedaan  :bonk: nu hebben we dus dadelijk 2 broodbakken. Maar wel weer lekker eigen brood  :thumbsup:
,,,,فلافل

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #287 Gepost op: 17 februari 2004, 15:03:58 »
Bij de Scheer&Foppen heb ik een Everglades BBM aangeschaft voor 49,95. Iemand ervaringen mee?
Sin chile, no tiene chiste!

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #288 Gepost op: 17 februari 2004, 18:21:39 »
Maar wel weer lekker eigen brood  :thumbsup:
Ik wil ook :(

Maar ik kan 'm niet meer kwijt op mijn anderhalve vierkante meter keuken. Dat oventje was al te veel eigenlijk, die kan ik alleen gebruiken als ik 'm van de plank af haal en dan uit het keukengedeelte haal. En dan is de enige plek waar nog ruimte en een vrij stopcontact is naast mijn bed.

Later zal ik terugkijken op deze heroische tijd :P
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #289 Gepost op: 17 februari 2004, 18:32:47 »
Ja, ik zit ook met het ruimteprobleem ja haha...
Toch maar eens naar een flatje gaan zoeken...

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #290 Gepost op: 17 februari 2004, 18:37:11 »
Maar wel weer lekker eigen brood  :thumbsup:
Ik wil ook :(

Maar ik kan 'm niet meer kwijt op mijn anderhalve vierkante meter keuken. Dat oventje was al te veel eigenlijk, die kan ik alleen gebruiken als ik 'm van de plank af haal en dan uit het keukengedeelte haal. En dan is de enige plek waar nog ruimte en een vrij stopcontact is naast mijn bed.

Later zal ik terugkijken op deze heroische tijd :P

ja het is jammer dat die dingen zo groot zijn en ook nog eens zwaar
,,,,فلافل

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #291 Gepost op: 18 februari 2004, 13:15:29 »
Ik heb mijn BBM op het aanrecht gezet, nu gebruik ik hem weer vaker. Het ding is idd zo groot en zwaar dat in en uit het keukenkastje tillen me gewoon te veel moeite was. Het koffieapparaat (van mijn ouders, als ze hier zijn en koffie willen  ::) ) staat nu onderin, net als de waterkoker, die ik wel gebruik, maar die makkelijk te tillen is. Een keukenmachine heb ik niet en de staafmixer ligt in de la. De fruitmand staat niet in de keuken, is dat voor jou niet ook een idee, om die in de woonkamer te zetten? Zie je hem vaker en neem je vaker (heb ik wel) en het staat ook nog eens leuk. :)
:witch2:

Offline Yessica

• 703
« Reactie #292 Gepost op: 28 februari 2004, 19:36:59 »
Bij Kassa was vanavond een broodbakmachinetest, dit is de uitslag .

ilse_

« Reactie #293 Gepost op: 01 maart 2004, 16:01:55 »
Bij Kassa was vanavond een broodbakmachinetest, dit is de uitslag .

haha, wij hebben die AFK thuis staan, exact het type maar in Duitsland gekocht omdat die daar de helft goedkoper was.
Doet t prima overigens

Offline sersero

• 382
    • Koerdische recepten
« Reactie #294 Gepost op: 02 maart 2004, 18:32:46 »
Veel plezier ermee, tis echt geweldig!
<BR>
<BR>Aan het begin van deze topic staan wat linx naar receptensites.
<BR>

Xie ze niet, ligt vast aan mij.

Offline sersero

• 382
    • Koerdische recepten
« Reactie #295 Gepost op: 02 maart 2004, 18:44:00 »
Lag idd aan mij. Mijn vader heeft onlangs zo'n ding tweedehands gekocht voor 12 euro, van het merk Domo. Zat geen deeghaak in, die hebben we toen voor 8 euro kunnen vinden, best netjes zou ik zo zeggen. En daarvoor hadden we wel een inventum, van de makro, geloof ook ongeveer 90 euro ofzo.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #296 Gepost op: 27 maart 2004, 16:53:55 »
Zojuist in de Welkoop ontdenkt dat ze daar Soezie-broodmixen verkopen! Meteen de All-In mix voor bruin brood gekocht, over een uurtje is het klaar. Benieuwd!

Ze hadden heel veel soorten, zie www.soezie.com

Kan iemand mij uitleggen waarom sommige soorten niet geschikt zijn voor de broodbakmachine??

frommes

« Reactie #297 Gepost op: 28 maart 2004, 18:10:12 »
De soezie brood mixen verkopen ze ook bij de 'boerenbond, ik heb ze geprobeerd , nou ik kan niet anders zeggen dan zaaaaaalig,water erin meel erin ff wachtuhhhh klaar!!
Ik heb een inventum en bak er al 7 jaar mee.

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #298 Gepost op: 29 maart 2004, 16:35:59 »
Het brood was heerlijk! Aanrader dus :D

Offline Bast

• 4.149
« Reactie #299 Gepost op: 30 maart 2004, 17:12:42 »
Kun je ook brood bakken in de bbm zonder gist eigenlijk?