Vegatopia Forum

Hongarije

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
Re:Hongarije
« Reactie #20 Gepost op: 12 september 2006, 19:44:01 »
Iemand nog goede tips voor Boedapest? Ik vertrek er donderavond heen voor een paar dagen.
Krijgen we ook verslag?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #21 Gepost op: 12 september 2006, 22:34:16 »
Sure  :)
,,,,فلافل

Offline willem

• 2.430
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: 24 september 2006, 17:10:07 »
Iemand nog goede tips voor Boedapest? Ik vertrek er donderavond heen voor een paar dagen.
Krijgen we ook verslag?

Sure  :)
En hoe was het daar?
wees verdraagzaam, oftewel onderdruk je neiging te onderdrukken

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #23 Gepost op: 24 september 2006, 20:51:19 »
Ja heel goed, makkelijk veggie te eten maar een verslagje volgt nog hoor  :)
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #24 Gepost op: 10 oktober 2006, 17:25:42 »
Boedapest is dus echt heel makkelijk.
Ik ben niet 1 ( :o) resto tegen gekomen waar je niet veggie kon eten. Was makkelijk voor mij, want ik was met een niet veggie-groep en als men dus zomaar ergens ging zitten, was dat nooit een probleem: ik had overal wel diverse opties.
De meeste restaurants hebben nl. een internationale kaart naast de Hongaarse en daar staan altijd wel pasta's, maaltijdsalades en soms wokgerechten op. Het ging ook niet 1x mis met dat ik stiekem iets verkeerds in mn eten ging. Men doet wel vaak rookkaas in gerechten, je moet je niet laten misleiden door dat rooksmaakje.
Wel zit er vaak veel kaas in veggie gerechten, je kunt als je daar genoeg voor hebt terecht bij 1 van de vegetarische restaurants die veel seitan en tofuspul serveren (ook handig voor vegans) en er zijn Indiase restaurants en falafel te krijgen en incidenteel kom je een griek oid tegen.
De lijst op Happy Cow is zoals meestal weer erg goed.

De bediening is vaak wel een beetje sombertjes, maar bijna allemaal spreken ze redelijk Engels en snappen ze 'vegetarian'.
Overal zijn trouwens lekkere non-alcoholische fruitcocktails te krijgen. Zoet, maar erg lekker.
Het prijsniveau ligt een stuk onder dat in Nederland, voor 10 euro heb je een warme maaltijd, een glas wijn, een koffie, en fooi in een niet al te goedkope tent.  'Servicekosten' staan vaak niet op de kaart maar wel op de rekening en zijn vaak een of 2 euro.
Overal was het zeer schoon.

Viel me allemaal erg mee. Kan me wel goed voorstellen dat buiten Hongarije het een stuk lastiger wordt.
« Laatst bewerkt op: 10 oktober 2006, 17:28:07 door Selly »
,,,,فلافل

sanneisabelle

Overheerlijke vega pate uit Hongarije
« Reactie #25 Gepost op: 25 november 2006, 20:04:57 »
Hoi

Ik heb van een Hongaarse vriendin vegatarische pate gekregen in 2 smaken: groente en pompoenpitten. Ze zijn beide zalig, heel smeuig en een heerlijke smaak. Niet te vergelijken met AH pate of tartex.
Het merk is:
Bio Vital Flora  Zoldseges
Paul Stewart Tokmagos

Jullie hebben hier niet zoveel aan,maar wie weet gaat er iemand naar Hongarije.
Ik had het nooit verwacht maar er schijnt daar fantastisch veel voor vegetariers te zijn in de reformshops
« Laatst bewerkt op: 25 november 2006, 21:10:50 door Sander »

Fem

« Reactie #26 Gepost op: 12 maart 2007, 17:29:34 »
Ik ga in de zomer naar Siofok, op happycow staan geen restaurants.. Misschien weet iemand er eentje?
En die paté wil ik wel proberen =P
Hoop alleen niet dat vriendinnetjes irritant gaan doen als ik geen zin heb in de 10de keer salade, daarom wil ik dus weten of iemand iets weet? Of een hongaars gerecht zonder vlees/vis?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #27 Gepost op: 12 maart 2007, 17:55:19 »
Er staat hier een uitgebreid Boedapest veggie reisverslag, nu zal Boedapest ongetwijfeld tien x makkelijker zijn dan waar jij heen gaat, maar er staan wel nuttige tips in bv dat Lesco, waar van je op t eerste gezicht denkt dat het veggie is, vaak niet veggie is.

Als je op google Vegetarian en Siofok invult, vind je trouwens ook nog wel wat dingetjes. Je kunt ook al vast opzoeken of er pizzeria's, Indiers, etc. zitten.
,,,,فلافل

Shari

« Reactie #28 Gepost op: 09 april 2007, 09:31:08 »
Ik ga deze zomer twee weekjes met de familie van mijn vriend naar Hongarije. Ben benieuwd!

blackpurplegreen

« Reactie #29 Gepost op: 24 augustus 2007, 03:05:24 »
We overwegen om dit najaar naar hotel Nonius in Mezöhegyes te gaan in het zuid-oosten van Hongarije. Volgens de site hebben ze ook vegetarisch voedsel. Ik ben benieuwd!

Blackpurplegreen

« Reactie #30 Gepost op: 14 februari 2008, 01:17:07 »
Drie hoeraatjes voor Hotel Nonius in Mezöhegyes! :D Het eten was fantastisch! Ze hebben een kleine vegetarische kaart met heerlijke gerechten en daarnaast nog een vegetarische soep, voorgerechtjes, bijgerechten en natuurlijk salades. Houdt echter wel ruimte voor een van de toetjes, want die zijn echt heerlijk!