Vegatopia Forum

Malle Jan - Leiden

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
Malle Jan - Leiden
« Gepost op: 31 maart 2003, 19:38:49 »
Van het weekend had ik een familie etentje in restaurant Malle Jan. Al enkele weken tevoren had mijn moeder erheen gebeld en gevraagd of twee veganisten ook konden eten. Geen probleem volgens de kok.
Naast dat het er enorm gezellig is, was het eten wat ik en pip kregen echt lekker. Het waren ook drie gangen en alledrie varianten van de kaart met added stuff. Vooraf kregen we een lekkere salade van verschillende soorten sla, gedroogde vruchten en een dressing. Als hoofdgerecht een zelfgemaakte wrap met pittige groente/tomatenmix (o.a. veel tuinkers) en toe bloedsinaasappelijs met munt en geschaafde amandelen.
Erg tof dus!
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2004, 12:25:16 door Sander »

Offline Christiaan

• 10.293
Re:Malle Jan (Leiden)
« Reactie #1 Gepost op: 31 maart 2003, 20:33:54 »
zo! die hebben hun best gedaan!

wat voor ' soort restaurant is het eigenlijk?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #2 Gepost op: 01 april 2003, 09:54:13 »
Het is van twee broers die in dezelfde buurt nog 3 restaurants hebben en die lopen op in prijs:
La Bota (veelal studenten)
M'n Broer
Malle Jan
Prentenkabinet

Malle Jan is een gezellige donkere gelegenheid, doet ook een beetje denken aan een eetcafe, niet chiq.

arianne

« Reactie #3 Gepost op: 02 april 2003, 09:54:34 »
O, dat restaurant ga ik ook een keer proberen  ;)

Offline Sæna

• 294
« Reactie #4 Gepost op: 10 april 2003, 00:23:45 »
Zie hier: http://www.dinnersite.nl/leiden/mallejan/ Maar het moet natuurlijk in ieder goed restaurant mogelijk zijn om veganistisch te eten. Wat heb je nodig? Verse ingrediënten die je dus naar hartelust kunt combineren en geen kant-en-klare bases, waar van alles in kan zitten. Ieder zichzelf respecterend restaurant zal aangeven dat het geen probleem is rekening te houden met veganisten.  :D
« Laatst bewerkt op: 10 april 2003, 00:28:15 door Saena »

Offline Rosanne

• **
  • 81
Re:Malle Jan - Leiden
« Reactie #5 Gepost op: 05 oktober 2009, 16:38:34 »
Ik heb hier gisteren gegeten. Erg veel vega-keus (4 hoofdgerechten) en zelfs een vega 3-gangen menu (voor slechts 17,50).
Het is een gezellig restaurant, bij die prijzen verwacht je papieren placemats, maar er lagen nette tafelkleden op tafel!

Vooraf: Franse uiensoep gegratineerd met gruyere. Heel lekker! Ook de tomaten-paprika kroketjes van tafelgenoot waren heeeerlijk.
Hoofd: Tompouce van bladerdeeg met geitenkaas, rode vruchten en bloemenhoning. Ook al lekker! Tafelgenoot had zalm, die vond ie ook erg goed. Erbij rosevalaardappeltjes
Toe: meloengazpacho met mango-sorbetijs. Lekker fris en fruitig. Het duo van brownie geserveerd met karamelsaus viel tegen. Het was een solo (brownie van witte chocola, beetje droog) en de karamelsaus was nergens te bekennen.

Al met al wel heel goed gegeten, zeker voor het bedrag dat we kwijt waren.
Oja, we kregen voor het eten ook spontaan een kan water aangeboden, gratis en voor niets. Das netjes!