Het valt me op dat de dosis in de V-pure capsules veel hoger is (400 mg DHA) en zij zeggen ook nog eens dat je er dagelijks 2 moet nemen. Weet jij wat de ADH van DHA is?
Volgens mij bestaat er geen ADH van DHA, omdat het immers geen essentiele stof is, je lichaam kan het zelf aanmaken uit ALA (hoewel je om genoeg ADH te maken uit ALA mogelijk wel héél veel ALA moet binnenkrijgen, omdat die omzetting inefficient is).
ALA (andere vorm van omega3) is wel een essentiele stof en moet je dus via voeding binnenkrijgen. Voor vleeseters heeft DHA voordelen, maar die zitten op het vlak van vermindering van kans op hart- en vaatziekten ed., waarbij vegetariers en veganisten sowieso al een verlaagde kans hebben. Of het voor vegetariers en veganisten dus uberhaupt zin heeft om DHA in supplementen te nemen, is nog niet bekend.
Veel autoriteiten op het gebied van veganisme noemen alleen lijnzaad(olie), walnoten ed., voor ALA, en noemen EPA en DHA uberhaupt niet als voedingsstoffen waar je rekening mee moet houden. VeganHealth wel, als stof die mógelijk gezondheidsvoordelen zou kunnen hebben, maar hij noemt maar 200-300 mg per dag of zelfs per 2-3 dagen (plus nog een kleine hoeveelheid ALA uit voeding).
Ik hou persoonlijk die richtlijn aan, en zie weinig reden om meer dan dat te nemen.