Vegatopia Forum

Omega-3 vetzuren

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #340 Gepost op: 21 mei 2009, 00:12:19 »
Ze denken dat je pakketje niet zal aankomen omdat er bij hun iets is misgegaan?

Ik las gisteren op een Amerikaanse site dat er in Amerika veel problemen zijn met het verzenden van Water4net.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #341 Gepost op: 06 juli 2010, 08:30:25 »
Grmbl. Dit wordt denk ik mijn laatste bestelling bij V-pure. Ik heb op 29 april een grote bestelling bij ze gedaan (voor meer dan 200 euro) en die is nog steeds niet aangekomen. Kan gebeuren natuurlijk, maar ik heb niet het idee dat ze er achter aan zitten. Mailtjes worden na een week beantwoord met "ik zal het uitzoeken", waarna ik vervolgens weer weken niks hoor. Jammer hoor, ik vind het wel een fijn product.
Weet iemand een goed alternatief?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #342 Gepost op: 26 oktober 2010, 14:43:35 »

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #343 Gepost op: 07 februari 2011, 17:53:10 »
We hebben een nieuwe adverteerder op de voorpagina en deze heeft ook een plantaardig omega3-supplement (DHA) in het aanbod!

http://www.flinndal.nl/producten/omega-3-plantaardig?utm_source=Vegatopia

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #344 Gepost op: 08 februari 2011, 08:43:43 »
Mooi, dan ga ik die binnenkort bestellen!

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #345 Gepost op: 08 februari 2011, 08:47:52 »
Het valt me op dat de dosis in de V-pure capsules veel hoger is (400 mg DHA) en zij zeggen ook nog eens dat je er dagelijks 2 moet nemen. Weet jij wat de ADH van DHA is?

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #346 Gepost op: 08 februari 2011, 09:51:01 »
Ik kan zo gauw niet vinden of de 'free shipping' ook internationaal is? En 25 dollar, is dat een redelijke prijs?

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #347 Gepost op: 08 februari 2011, 10:03:51 »
Het valt me op dat de dosis in de V-pure capsules veel hoger is (400 mg DHA) en zij zeggen ook nog eens dat je er dagelijks 2 moet nemen. Weet jij wat de ADH van DHA is?
Volgens mij bestaat er geen ADH van DHA, omdat het immers geen essentiele stof is, je lichaam kan het zelf aanmaken uit ALA (hoewel je om genoeg ADH te maken uit ALA mogelijk wel héél veel ALA moet binnenkrijgen, omdat die omzetting inefficient is).
ALA (andere vorm van omega3) is wel een essentiele stof en moet je dus via voeding binnenkrijgen. Voor vleeseters heeft DHA voordelen, maar die zitten op het vlak van vermindering van kans op hart- en vaatziekten ed., waarbij vegetariers en veganisten sowieso al een verlaagde kans hebben. Of het voor vegetariers en veganisten dus uberhaupt zin heeft om DHA in supplementen te nemen, is nog niet bekend.
Veel autoriteiten op het gebied van veganisme noemen alleen lijnzaad(olie), walnoten ed., voor ALA, en noemen EPA en DHA uberhaupt niet als voedingsstoffen waar je rekening mee moet houden. VeganHealth wel, als stof die mógelijk gezondheidsvoordelen zou kunnen hebben, maar hij noemt maar 200-300 mg per dag of zelfs per 2-3 dagen (plus nog een kleine hoeveelheid ALA uit voeding).
Ik hou persoonlijk die richtlijn aan, en zie weinig reden om meer dan dat te nemen.
« Laatst bewerkt op: 08 februari 2011, 10:06:32 door Fynnya »

Offline Fynnya

  • ***
  • 432
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #348 Gepost op: 08 februari 2011, 10:07:43 »
Het valt me op dat de dosis in de V-pure capsules veel hoger is (400 mg DHA) en zij zeggen ook nog eens dat je er dagelijks 2 moet nemen. Weet jij wat de ADH van DHA is?
Bij V-pure is die 400 mg DHA trouwens per 2 capsules, dat staat niet op alle potjes duidelijk aangegeven.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #349 Gepost op: 08 februari 2011, 12:15:11 »
Ik kan zo gauw niet vinden of de 'free shipping' ook internationaal is? En 25 dollar, is dat een redelijke prijs?

Huh, volgens mij heb jij het ergens anders over?

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #350 Gepost op: 08 februari 2011, 14:24:30 »
Het valt me op dat de dosis in de V-pure capsules veel hoger is (400 mg DHA) en zij zeggen ook nog eens dat je er dagelijks 2 moet nemen. Weet jij wat de ADH van DHA is?


International Recommendations
The European Commission recommends an omega-6 fatty acid intake of 4-8% of energy and an omega-3 fatty acid intake of 2 g/day of ALA and 200 mg/day of long-chain omega-3 fatty acids (EPA and DHA) (236). The World Health Organization recommends an omega-6 fatty acid intake of 5-8% of energy and an omega-3 fatty acid intake of 1-2% of energy (147). However, the Japan Society for Lipid Nutrition has recommended that LA intake be reduced to 3-4% of energy in Japanese people whose omega-3 fatty acid intakes average 2.6 g/day, including about 1 g/day of EPA + DHA (237).

American Heart Association
The American Heart Association recommends that people without documented CHD eat a variety of fish (preferably oily) at least twice weekly, in addition to consuming oils and foods rich in ALA (143). Pregnant women and children should avoid fish that typically have higher levels of methylmercury (See Contaminants in Fish). People with documented CHD are advised to consume approximately 1 g/day of EPA + DHA preferably from oily fish, or to consider EPA + DHA supplements in consultation with a physician. Patients who need to lower serum triglycerides may take 2-4 g/day of EPA + DHA supplements under a physician’s care (143).[/i]

http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/othernuts/omega3fa/index.html#recommendations

Offline Poek

  • Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • ******
  • 11.907
  • Geslacht: Man
    • dimitri.org
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #351 Gepost op: 08 februari 2011, 22:36:02 »
Ik kan zo gauw niet vinden of de 'free shipping' ook internationaal is? En 25 dollar, is dat een redelijke prijs?

Huh, volgens mij heb jij het ergens anders over?

Oeps, verkeerde Hizikilink geklikt!

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #352 Gepost op: 11 februari 2011, 01:37:15 »
Mooi, dan ga ik die binnenkort bestellen!

Wel die link gebruiken, he! Dan weten ze dat het van ons vandaan komt en we hebben nu eenmaal adverteerders nodig om de site online te houden ;).

http://www.flinndal.nl/producten/omega-3-plantaardig?utm_source=Vegatopia

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #353 Gepost op: 11 februari 2011, 09:57:12 »
Ehm, ik geloof dat ik dat wel gedaan heb maar weet het niet zeker meer.
Ik heb meteen maar zo'n abo genomen, krijgen we elk kwartaal weer nieuwe pillen.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #354 Gepost op: 14 februari 2011, 09:07:09 »
En ik heb ze binnen! Lekker snel, na drie dagen al. Wat ook wel handig is is dat het zo verpakt is dat het gewoon door de brievenbus kan, dus je hebt geen gedoe met bezorging.

Offline LelleL

  • *****
  • 3.652
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #355 Gepost op: 14 februari 2011, 09:29:42 »
En die bestelling van april, juli, is die al binnen of heb ik ergens een berichtje gemist?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #356 Gepost op: 14 februari 2011, 10:15:24 »
Ja die is uiteindelijk na heel veel gedoe opnieuw verzonden en toen kreeg ik hem wel. Het ging alleen echt belachelijk, ik kreeg echt het idee dat ze me niet geloofden ofzo. Ik vroeg of ze dan geen nummer hadden zodat ze het pakketje konden traceren maar daar gaf hij eerst geen antwoord op en na lang zeuren gaf hij toe dat er geen track & trace nummer op zat. Nou dat vind ik behoorlijk dom als je een pakket stuurt dat 200 euro heeft gekost.
Toen ik uiteindelijk dat tweede pakket wel kreeg bleken mijn gegevens niet te kloppen, er zaten twee stickers op, op de ene sticker klopte mijn postcode niet en op de andere stond een verkeerd huisnummer. Dus ik daarover mailen, dat het me niet verbaasde dat dat pakket niet was aangekomen ivm verkeerde gegevens en toen kreeg ik als antwoord dat ik het dan verkeerd ingevoerd had op de site want alles ging daar automatisch. Nou ik had het sowieso al tig keer gecontroleerd en het klopte toch echt, dus ik heb daar maar een beetje een pissig mailtje op gestuurd dat het probleem toch echt bij hun lag. Uiteraard daar niks meer op gehoord  ::)

Ik vond die capsules echt fijn, en het leek me een fijn bedrijf maar volgens mij ging het allemaal veel te snel en konden ze de groei niet aan. Ik vond echt dat ze me onbeschoft hebben behandeld dus jammer maar helaas, geen V-pure meer voor mij.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #357 Gepost op: 14 februari 2011, 14:22:58 »
Wat stom van V-Pure!

Het zal idd met de groei te maken hebben dat ze ineens zo'n slechte service leveren, in het begin heb ik nooit problemen gehad.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #358 Gepost op: 21 februari 2011, 19:26:48 »
Mooi, dan ga ik die binnenkort bestellen!

Wel die link gebruiken, he! Dan weten ze dat het van ons vandaan komt en we hebben nu eenmaal adverteerders nodig om de site online te houden ;).

http://www.flinndal.nl/producten/omega-3-plantaardig?utm_source=Vegatopia


Schop!

Heb je ze al besteld? Ik ben benieuwd wat je ervan vindt!

Vega-gezond

Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #359 Gepost op: 23 februari 2011, 16:50:31 »
Lijnzaadolie sowieso heel goed toch? Neus dichtknijpen en doorslikken dan maar?. Maar er moet in de vetten wel meer afgewisseld worden dit is mij duidelijk gemaakt op mijn sportschool door mensen die weten waarover ze het hebben. Uit 1 bron is dus niet voldoende. NU weet ik inmiddels dat veel sporters en iedereen die veel met een optimaal gezonde voeding bezig is ook dagelijks walnoten eten een handje ofso omdat daar (blijkt uit onderzoek) een zeer hoge omega3 aanwezig is (in dat handje bedoel ik)

Onderstaande stukje haalde ik van een website waar ik sinds kort mijn mueslie en walnoten koop, misschien interessant? Kijk zelf maar:

Walnoten staan bekend om het hoge gehalte aan alfa-linoleenzuur. Alfa-linoleenzuur is een essentieel omega 3 vetzuur wat het lichaam niet zelf kan aanmaken. Wel kan het lichaam uit alfa-linoleenzuur, mits je lichaam voldoende van dit vetzuur en andere vitamines binnenkrijgt, de twee andere omega vetzurenaanmaken, EPA en DHA. Omega 3 is onder andere belangrijk bij het kunnen blijven aanmaken van hormoon-achtige stoffen die een belangrijke invloed hebben op de glucose- en vetstofwisseling. Daarnaast versterkt het, het imuunsysteem en heeft het een cholesterol verlagende werking. * Link, www.sportsnuts.nl

* Omega 3 per 100g
  Omega 3: 5,5 gram
 
Voedingswaarde per 100gram
Energie 2738kJ    654 kcal
Eiwit                     15,23 g
Koolhydraten     13,71 g
wv. Suikers      2,61 g
Vezels                6,7 g
Vetten            65,21 g
wv. verzadigd       6,1 g
wv. enkelv. ov.       8,9 g
wv. meerv. ov.    47,17 g
Mineralen
Natrium        2 mg
Calcium       98 mg
Magnesium     158 mg
Kalium     441 mg
Fosfor     346 mg
IJzer            2.91 mg
Zink       3,09 mg
Mangaan    3,41 mg
Selenium    4,9 mcg
Vitamines
Vitamine    B1 0.341 mg
Vitamine    B2 0,150 mg
Vitamine    B3 1,125 mg
Vitamine    B5 0,537 mg
Vitamine    C     1,3 mg
Vitamine    E    0,70 mg
Foliumzuur           98 mcg
Choline          39,2 mg
Beta-caroteen    12 mcg
Omdat walnoten de enige nootsoort zijn met een noemenswaardige hoeveelheid aan omega 3 en daarmee de enigste noot zijn met een zeer goede omega 3/ omega 6 samenstelling*is de walnoot voor veel sporters koning van de noten.