Vegatopia Forum

Omega-3 vetzuren

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #320 Gepost op: 15 juni 2008, 13:05:24 »
En nog een! Deze heeft ook EPA en Q10 en vitamine E. Het lijkt het enige vega supplement te zijn met EPA:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.water4.net/products.htm

V-PURE Omega 3 (Capsules)


Besteld en binnen! De capsules zien er iig erg mooi uit, net badpareltjes, hihi. Ik heb ze nog niet geproefd.

Neem/nam je er echt drie per dag? Ik vraag me af of 1 niet gewoon genoeg is, als je daarnaast ook nog een beetje op je voeding let.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #321 Gepost op: 15 juni 2008, 14:40:32 »
En nog een! Deze heeft ook EPA en Q10 en vitamine E. Het lijkt het enige vega supplement te zijn met EPA:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
http://www.water4.net/products.htm

V-PURE Omega 3 (Capsules)


Besteld en binnen! De capsules zien er iig erg mooi uit, net badpareltjes, hihi. Ik heb ze nog niet geproefd.

Neem/nam je er echt drie per dag? Ik vraag me af of 1 niet gewoon genoeg is, als je daarnaast ook nog een beetje op je voeding let.
Ik neem er zelfs 4, omdat de EPA/DHA in deze pillen aan de lage kant is. Bij EPA/DHA-uit-vis-pillen zie je waardes van 1 a 2 gram per pil. Hopelijk komen er meer van deze supps op algenbasis, dan kunnen ze elkaar tenminste een beetje concureren op die waardes en de prijs.

Het probleem is dat EPA en DHA alleen voorkomen in vis. Je lichaam kan een deel van de ALA uit lijnzaadolie omzetten in EPA en DHA, maar dat lukt niet bij iedereen even goed en bij mannen weer minder dan bij vrouwen.
Zie http://lpi.oregonstate.edu/infocenter/othernuts/omega3fa/


Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #322 Gepost op: 15 juni 2008, 16:21:00 »
Hmmm, wordt wel erg prijzig dan. Het zou inderdaad goed zijn als er meer van dat soort dingen komen. Is het niet mogelijk om die algen zelf te kweken ofzo?  :)

Heb je in één keer een heleboel besteld of bestel je om de paar maanden weer bij? Ik vind het jammer dat een grote hoeveelheid qua verzendkosten niet voordeliger is dan een kleinere hoeveelheid.

Offline Laurie

  • *****
  • 2.478
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #323 Gepost op: 15 juni 2008, 18:29:05 »
Ik had ooit al eens een fles lijnzaadolie gekocht en die kon ik bijna vol weggooien. Inmiddels heb ik, vanwege dit topic, toch maar weer eens een fles gekocht en om heel eerlijk te zijn krijg ik het zonder problemen weg. Ik vind het nog net niet lekker smaken maar zeker niet vies. Het lijkt wel wat op capsules met olie-achtig ietsdie ik vroeger kreeg, die beet ik ook altijd stuk omdat ik het smaakje wel apart lekker vond.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #324 Gepost op: 23 juni 2008, 20:32:44 »
@Hizikigrrrl: hoe lang duurde het bij jou voordat je die pillen binnen kreeg? Ik heb ze een week geleden besteld maar ik heb er nog helemaal niks van gehoord. Niet dat ik ze meteen binnen een week had verwacht ofzo, maar een bevestigingsmailtje zou toch wel zo netjes zijn....

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #325 Gepost op: 24 juni 2008, 12:36:55 »
Ik dacht iets van binnen enkele dagen. Misschien is er iets mis gegaan?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #326 Gepost op: 25 juni 2008, 11:28:43 »
De betaling is in ieder geval niet misgegaan, het is al afgeschreven van mijn credit card. Hmm, nou ja, ik wacht nog heel even af, als ik er over een week nog niks van heb gehoord ga ik er achteraan.

versekokosnoot

Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #327 Gepost op: 01 november 2008, 12:44:24 »
Bij mij duurde het ook heel lang voordat de bestelling werd opgestuurd. Uiteindelijk gaven ze mij de schuld dat ik iets fout had ingevuld, maar ik kreeg toch een extra potje gratis.

Ik had ooit al eens een fles lijnzaadolie gekocht en die kon ik bijna vol weggooien. Inmiddels heb ik, vanwege dit topic, toch maar weer eens een fles gekocht en om heel eerlijk te zijn krijg ik het zonder problemen weg. Ik vind het nog net niet lekker smaken maar zeker niet vies. Het lijkt wel wat op capsules met olie-achtig ietsdie ik vroeger kreeg, die beet ik ook altijd stuk omdat ik het smaakje wel apart lekker vond.

Je kunt ook beter lijnzaad vers malen in een koffiemolentje en dat door je yogurt ofzo mengen. Zo krijg je ook meer voedingstoffen binnen dan alleen de vetten.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #328 Gepost op: 02 november 2008, 11:52:18 »


Je kunt ook beter lijnzaad vers malen in een koffiemolentje en dat door je yogurt ofzo mengen. Zo krijg je ook meer voedingstoffen binnen dan alleen de vetten.

Maar wel veel minder omega3-vetten dan met olie.

Fabelman

Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #329 Gepost op: 08 november 2008, 14:44:04 »
Hmmm, het klonk heel veelbelovend dat V-Pure. Ik kwam het toevallig tegen op Vegatopia toen ik omega-3 googlede :-)

Ik heb ook maar wat besteld met mijn credit card een maand geleden. Inmiddels is het van mijn rekening afgeschreven, maar ik heb nog niks ontvangen. >:( Ook heb ik begin deze week nog een mail gestuurd of er iets misgegaan was, maar totaal geen reactie tot op heden. Ik denk dat ik het geld maar ga terugvorderen via de credit card-maatschappij.

Maar goed, ik schrijf dit berichtje naar aanleiding van de post van Marla. Wees gewaarschuwd met die lui van V-Pure. Ze hebben de boel blijkbaar niet erg goed op orde.

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #330 Gepost op: 08 november 2008, 15:21:01 »
 :(, erg vervelend voor de gedupeerden. Als ik dat had geweten, had ik hier een waarschuwing neergezet. Zelf heb ik geen problemen met ze gehad, maar misschien dat ze het erg druk hebben gekregen sindsdien? Ik ga ze denk ik ook maar schrijven.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #331 Gepost op: 08 november 2008, 20:48:18 »
Oh maar ik heb het inmiddels wel binnen hoor, al een hele tijd. Had ik inderdaad even moeten melden  :bloos:

Ze hebben het heel erg druk dus het duurt allemaal wat lang, maar uiteindelijk krijg je het wel binnen hoor! Op emails reageren ze inderdaad ook niet zo snel. Nou ja, ik zie het maar als een goed teken, blijkbaar is het erg populair :)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #332 Gepost op: 08 november 2008, 20:49:24 »
Hoe lang duurde het bij jou voordat je het binnen had?

Fabelman

Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #333 Gepost op: 09 november 2008, 11:28:32 »
Hmm nou misschien moet ik dan nog eventjes wachten, maar ik heb het begin oktober aangevraagd. Toch wel een beetje absurd dat het zolang duurt en ze niet even de moeite nemen om een auto-reply te sturen dat het ff kan duren. Ze kunnen een gelikte site maken, dus dat zouden ze ook moeten kunnen.


Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #334 Gepost op: 11 november 2008, 17:18:47 »
Ik heb het even nagekeken, ik had 13 juni besteld en ik heb het 11 juli ontvangen, een kleine maand dus. Ik vind het ook wel erg slordig dat ze zo slecht op email reageren en dat je helemaal geen bevestiging krijgt van je bestelling, beetje jammer.

Fabelman

Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #335 Gepost op: 11 november 2008, 23:21:35 »
Nou heel toevallig heb ik vandaag ook mijn pakketje gehad. Ik heb 9 oktober een bestelling gedaan. Misschien dat de e-mail ze wakker heeft geschud of ze doen er gewoon een maand over om een bestelling te verwerken. Maar ik kan gelukkig drie maanden vooruit. Moet ik niet vergeten om na twee maand alvast een nieuwe lading te bestellen. ;D

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #336 Gepost op: 05 december 2008, 18:16:13 »
Vreemd, ik had het dit keer binnen een paar dagen binnen! Misschien dat ze wat meer mensen hebben aangenomen :)

Offline Hizikigrrrl

  • Moderator
  • ******
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #337 Gepost op: 10 januari 2009, 00:27:02 »
Igennus heeft nu ook een vegetarisch omega-supplement op de markt gebracht. Het heet Echiomega. Let op: VegEpa is niet vegetarisch!
http://www.vegepa.com/vegepa.php?n=vwp12314310931814952214&indi=2&ti=


Echiomega is a vegetarian formulation of omega fatty acids, which delivers superior health benefits over the commonly available vegetarian oil preparations. Containing the omega-3 fatty acid stearidonic acid (SDA) from the plant Echium plantagineum, it is naturally converted to the important long-chain omega-3 fatty acid EPA in the body, but up to five times more than other botanical omega-3 oils.
Echium oil also contains other beneficial fatty acids including the potent anti-inflammatory omega-6 gamma linolenic acid (GLA) as well as the omega-9 oleic acid, for which olive oil owes its health-supporting properties. Research suggests that SDA in combination with GLA raises blood cell EPA levels more effectively than EPA alone.
This unique combination of natural fatty acids provides cells with the nutrients required for efficient chemical signalling, integral to healthy brain function and the maintenance of overall well-being. Changes in diet and lifestyle have affected the body’s natural ability to produce long-chain fatty acids in sufficient quantities, so it is important to boost the intake of omega fatty acids as part of the daily diet.
Echium oil is the ideal nutritional supplement for those who are vegetarian, vegan or allergic to fish, to help boost the levels of the important omega fats in the diet.
Each Echiomega capsule contains:
Omega-3 fatty acids                                213 mg
of which SDA (stearidonic acid)                    63 mg
Omega-6 fatty acids                               144 mg
of which GLA (gamma linolenic acid)           51 mg
Omega-9 fatty acids                                      86 mg
of which oleic acid                                    86 mg 

GMO-free
Dairy-free
Gluten-free
Yeast-free
Cholesterol-free
Source of SDA
Source of GLA
Vegetarian precursor to EPA
Echiomega contains no artificial flavours, colours or preservatives.

Ingredients
Echium oil; capsule shell (modified starch, glycerine, carrageenan, disodium phosphate, lecithin).



Blijft nog wel het probleem dat het om een precursor van EPA gaat en niet bij iedereen worden omega3-vz even goed omgezet in EPA.

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #338 Gepost op: 28 april 2009, 19:52:47 »
Ik ging net weer een paar potten V-pure bestellen maar nu staat er dat er 60 pillen in 1 pot zitten. Ze hebben het nog wel over 1 pot per maand. Zijn de pillen groter geworden dan?

Offline M.

  • Forumkenner 2013
  • ******
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Omega-3 vetzuren
« Reactie #339 Gepost op: 20 mei 2009, 20:55:17 »
Ik had dit mailtje in mijn inbox:

Citaat
As deliveries have taken so long we have decided on this occasion whilst the tracking system is been integrated that we will send out again as we can only think your order may have got lost.

We have done this today and added an extra tub for your inconvenience.


Kind regards

 

Afgezien van het vage engels (is het wel correct?) snap ik niet waarom ik die mail krijg. Ik heb weer besteld en ik heb het inderdaad nog niet ontvangen, maar hoe weten zij dat ik het nog niet heb? Of bedoelt ze dat ze nu een tracking system hebben en daarom weten dat ik mijn bestelling nog niet heb ontvangen?
Ik vind het netjes hoor, maar wel vaag. De eerste keer moest ik een maand wachten en kreeg ik geen enkele mail, en nu wacht ik twee weken en heb ik er al drie ontvangen.