Dat heb je nog steeds niet verteld, maar ik vermoed dat je motief gelijk die van Christiaan is.
Wat is het motief van Christiaan dan?
Misschien even terugbladeren?
Ach, je hoeft ook niet te reageren op mijn reacties naar Sander toe, toch doe je het. Daarbij schaar je je vanaf het begin achter zijn standpunten/stelling zoals het op mij overkomt.
Ik heb nergens beweerd het met de originele post van Sander eens te zijn
Zoals ik al zei wek je bij mij die indruk wel. Je hebt ook nergens beweert het ermee oneens te zijn. Dat op zich zegt niet, maar als daarbij komt dat je niet op mijn kritische kanttekening (namelijk dat het eenzijdige berichtgeving zou zijn) ingaat maar je het wel nodig vind om je vrijwel direct te bemoeien met "mijn manier van posten", dan vind ik het geen vreemde conclusie.
Ik ben daar inderdaad niet inhoudelijk op ingegaan. Ik beweerde alleen dat wel zelfkritiek en geen kritiek op anderen beter is dan andersom. En vervolgens constateerde ik dat je raar bezig was in de discussie.
Jij constateert dat inderdaad voor jezelf maar presenteert het vervolgens wel als universele waarheid. Dat is ook wel tekenend zo'n bewering, nietwaar? Bovendien heb ik je direct al uitgelegd dat kritiek op anderen maar geen zelfkritiek
helemaal niet aan de orde is wat mij betreft. Ook hier ben je niet op ingegaan. En ook dat is voor mij een aanwijzing dat je je maar al te goed kunt vinden in de eenzijdige bewering van Sander in de beginpost. Het ging in dit topic immers over (veel) vegetariërs/veganisten en zelfkritiek. Als jij in dit topic dan begint over het (geheel) ontbreken van zelfkritiek maar het wel leveren van kritiek op anderen dan gaat er bij mij wel een belletje rinkelen.
En om welke mening gaat het dan?
De mening zoals die door Sander in de eerste post van dit topic is verwoordt. Overigens bekruipt me wel het gevoel dat je steeds maar de bekende weg vraagt.
Kan dit kloppen?
Omdat je de PvdD erbij haalde. En het lijkt me sterk dat het om vaste forumbezoekers gaat.
Dan zou ik toch nog eens goed lezen. Ik geef duidelijk aan dat het niet gaat om de PvdD topics en dus over andere topics. Jouw veronderstelling dat het ondanks bovenstaande bewering toch over "de betreffende" personen zou (moeten) gaan is nogal uit de lucht gegrepen lijkt me. Want waar is deze aanname op gebaseerd?? En dat jou iets "sterk" lijkt zegt natuurlijk iets over wat er al dan niet mogelijk is huh?
Het oorspronkelijke bericht was niet direkte kritiek op specifieke personen. Ik voel me er als vegetarier in ieder geval niet door aangesproken.
Het draait er toch niet alleen om hoe het op
jou overkomt, of wel? Verder doet het er voor mij totaal niet toe of een aantal personen direct bekritiseerd worden, dat is kennelijk jouw uitgangspunt, niet de mijne. Dat het er voor jou blijkbaar vooral toe doet of je jezelf er "persoonlijk door voelt aangesproken" verbaast me eerlijk gezegd niets. Ik heb in ieder geval duidelijk aangegeven wat ik storend vind en dat is dat er hier een eenzijdige beeld geschetst wordt. Iets waarop jij overigens nooit bent ingegaan.
Maar goed, ik geloof dat ik er uit ben met Sander, aangezien hij zijn standpunt nu duidelijk heeft gemaakt. Echter, ik beoordeel een posting niet alleen op wat er staat, maar ook op wat men al dan niet opzettelijk weglaat.
Daar ik aanneem dat je per se het laatste woord wil hebben geef ik je bij hierbij alle gelegenheid om dit te gebruiken om de gegeven kritiek ook eens aan jezelf te richten en zodoende tot wat meer zelfinzicht te komen.
Met vriendelijke groet!