Hmm ik heb maar weer een nieuwe naam moeten nemen, ik raak ze steeds kwijt
Iig. 2 ervaringen bij 2 mexicaanse restaurants die niet echt leuk waren.
1e Bij El Gitano in Harderwijk; Nou gaan we er al niet echt vaak heen, de laatste keer was 5 jaar geleden en toen we er zaten wisten we meteen weer waarom; De vegetarische nachos werden geserveerd en al bij de 1e hap proefden we vlees, dus wij alles uitpluizen en idd. er zat gewoon gehakt in. Volgens de serveerster "een stom klein foutje", maar wij waren niet zo blij! Ze boden ons wel gratis drankjes aan en het voorgerecht kregen we opnieuw, nu zonder vlees en ook gratis. Dat was dan wel netjes, maar echt honger hadden we niet meer.
2e was bij Sante Fé in de Koog (Texel)
Zag er heel leuk uit, en ze hadden en hele berg gerechten onder het kop je "vegetarisch" , dus ik en mijn moeder bestelden beide hetzelfde, ook al eet zij wel vlees. We kregen burrito's en bij de 1e hap rpefde ik een ham smaak. Mijn moeder roefde het ook, maar dacht nog dat dat meer in mijn hoofd zat
Ik ben toen toch maar even gaan speuren en zag toen ik mijn burrito opende geen ham, maar wel meerdere stukken kip erin rondbanjeren
Mijn moeder opperde nog dat het misschien quorn was, maar ik heb haar laten proeven en het bleek toch kip te zijn. Dus ik maar naar de serveerster die me vertelde dat het toch echt niet kon, maar het even na ging kijken.
Ongeveer 20 min. later kwam de kok naar mijn bord toe om te checken en te zeggen dat het niet kon, maar ik wees hem op de kip en toen zei ie " ja maar ja, dat kan gebeuren he, het wordt gewoon in dezelfde pan gemaakt!" PARDON?
? Dus ik zei dat ze het dan niet als vegatarisch op de kaart moesten zetten, maar meer dan "sorry" kwam er niet uit die gast. Hij liep gewoon weg en wij hadden toch wel verwacht dat ie op zijn minst met een alternatief oid. zou komen, maar na bijna een uur (!) gewacht te hebben, waarbij de serveerster ook nergens meer te bekennen was is mijn moeder naar de keuken gelopen om eens flink boos te worden . (Ik durfde al niks meer te doen aangezien alle tafels naast ons al gezellig mee aan het doen waren
) M'n meoder en zuse waren ondertussen al klaar met eten en ik had niks en we hebben maar besloten weg te gaan. We kregen van de serveerster dan wel mijn gerecht gratis, maar ja ... ik heb maar een patatje gehaald ergens.
I.i.g. weet dus dat ze daar alle vegetarische gerechten dus gewoon in dezelfde pan klaarmaken (en schijnbaar zonder tussendoor even af te wassen?).
Ik ga er niet meer heen.
Wel jammer 2 negatieve ervaringen bij de mexicaan, want ik ben zoooo dol op mexicaans eten