Vegatopia Forum

Blacklist

Offline Nick

• 578
Re:Blacklist
« Reactie #80 Gepost op: 20 juni 2003, 21:29:05 »
Je kan nochtans heerlijk koken met restjes!  ;)
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

Danielle

« Reactie #81 Gepost op: 24 juni 2003, 16:50:38 »
dat ze in de keuken kijken welke restjes er nog nog liggen en dat ze die dan maar allemaal in een halve paprika flikkeren.  :'(
Oh oh... Gevulde paprika is altijd één van mijn favo gerechten om te bestellen  :o

Offline Kim

• 114
« Reactie #82 Gepost op: 28 juli 2003, 10:03:57 »
Ik heb er een in categorie 1. Het is "familierestaurant de Keizer" in Deventer.
We stonden in Deventer op de camping en hadden bedacht om eens gezellig in de stad iets te gaan eten. Samen met zoonlief (1 jaar), nee, deze keer geen pannenkoeken maar we zien wel wat we tegenkomen.

Normaal gesproken ben ik ultra-kritisch voor ik een restaurant inga, maar ach, ik had geen zin om met de kleine uren te moeten zoeken dus toen ik het bord zag, familierestaurant de Keizer, dacht ik, hier hebben ze vast iets geschikts voor kinderen, en vast ook aan elke tafel een kinderstoel, waarom noem je je anders familierestaurant.
We gingen op het terras zitten, en vonden daar een beperkte kaart. Onze plaatselijke snackbar heeft minstens vier keer zo veel keus!
Er stond niets vegetarisch op en eigenlijk vond ik een broodje hamburger ook niet erg geschikt voor mijn zoontje. Ik vroeg aan de bediening of ik iets vegetarisch kon bestellen. Nee, ik kon alleen bestellen wat er op de kaart stond. Dus vroeg ik of er binnen dan wel een vegetarisch gerecht op de kaart stond. Nee, dat dacht ze niet, alleen misschien een uitsmijter. (wat is een vegetarische uitsmijter? een omelet of zo?)
Goed, ik ben gelukkig geen vegetarier dus bestelde ik maar de "Golden Fish Grill". Dit bleek te bestaan uit twee vissticks, okee wel van die grote!
Ons idee was om de kleine dan maar mee te laten eten van de groente die wij er bij zouden krijgen. Helaas zat er alleen een blaadje sla bij...
Voor hem was dat wel fijn want nu heeft hij voor het eerst patat gegeten, en lekker dat hij dat vond!

O ja, een kinderstoel werd er ook niet aangeboden... En allebei kregen we in eerste instantie niet het bestelde gerecht!

Dus, kom je langs familierestaurant de Keizer in Deventer, loop er dan snel voorbij en ga gewoon naar de dichtstbijzijnde snackbar!

xanfan

« Reactie #83 Gepost op: 12 september 2003, 20:41:20 »
Partyschip de Fortuna in Spijkenisse. Je kunt diverse rondvaarten maken terwijl je "geniet" van een diner.

Voor maar liefst 50 Euro per persoon krijg je een geweldig diner. Nou, geweldig is het! Als je tenminste geen vega bent. Want, het is een lopend buffet waar niks anders te krijgen is dan vis, vis, vis, vlees, vlees, vlees, vleessalade, vissalade en jawel patatjes en een aardappelsalade voor de vega! Terwijl we van tevoren dus nadrukkelijk gevraagd hadden om een vegetarisch menu!

Nou, dat kwam allemaal in orde. Niet dus. Toen we die avond verhaal gingen halen omdat er niets vegetarisch te krijgen was, reageerden ze verontwaardigd. Dan hadden we dat moeten vragen bij de reservering...  :'(   Nou vraag ik je! Maar, geen paniek, mevrouw zou het in orde maken. We kregen, jawel, een geweldige kaassoufle en een groentestaaf uit de frituur.

Voor 50 Euro patat met een kaassoufle en wat aardappelsalade. Hmmm... ik geloof dat ik de volgende keer toch maar naar de snackbar ga.

xanfan

« Reactie #84 Gepost op: 12 september 2003, 20:43:56 »
Oh ja, om nog even op de Mac terug te komen, in Nieuw-Zeeland en Australië kennen ze ook geen vegetarische burger. Wel een saladeburger en ik moet zeggen dat die heel erg lekker is. Dat zouden ze hier ook moeten doen, zodat we nog eens kunnen afwisselen!

Het is een broodje met grote plakken rode biet, salade, augurkjes, een heerlijk sausje, plakjes tomaat enz.

Cheryl

« Reactie #85 Gepost op: 20 september 2003, 22:44:04 »
Een tijdje terug, denk iets langer dan een jaartje geleden dus nog niet eens lang geleden gingen we uit eten, we hadden bezoek van familie. We zijn toen gaan eten bij de Canadian Corner, ik was toen al vegetarier en at ook geen ei, er was nog een "vegetarier" bij, hij eet geen vlees, wel heel af en toe een hapje en eet voor de rest alles, ook vis, de anderen waren geen vegetariers. Er stond op de kaart ook vegetarische tacopizza of zoiets als dat, ik wist niet echt wat het was dus vroeg ik maar of er ook geen ei in zat, ook niet in de bodem, die vrouw zei er zit quorn op en volgens mij zit er ei in om het te binden, ik wist ook niet wat quorn was.
Even later kwam de vrouw terug en zei ik heb het ff nagevraagd en het wordt niet gebonden met ei, aangezien ik niet wist wat quorn was en het wel vertrouwde heb ik het gegeten, later las ik dus dat er wel ei in quorn zit.
Ik weet niet in welke categorie dit valt.
Moet toch niet kunnen, liegen om wat er in zit?

Offline Annemieke

• 18.716
  • Geslacht: Vrouw
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #86 Gepost op: 21 september 2003, 16:04:34 »
Ik vermoed dat ze dan zelf ook niet wisten dat in quorn ei zat.

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #87 Gepost op: 21 september 2003, 16:32:29 »
Uhm, noem me blond, maar er zit toch geen ei in quorn?

Quorn groeit op ei, dat is toch anders dan dat het erin zit of gebruiken ze het om het te binden ofzo?
:witch2:

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #88 Gepost op: 21 september 2003, 16:53:20 »
Volgens de ingrediëntenopgave wel.

Dat quorn op ei zou groeien is nieuw voor me. Het lijkt me eigenlijk niet. Er zijn wel goedkopere voedingsbodems denk ik.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Cheryl

« Reactie #89 Gepost op: 21 september 2003, 20:55:08 »
Ik vermoed dat ze dan zelf ook niet wisten dat in quorn ei zat.

Ze zei dat er een pak stond van quorn en dat de kok, of misschien zij zelf, erop gekeken had wat er in zat, dus als ze echt gekeken hadden dan wisten ze het.

Offline Artemis

• Superplientje
  • 395
« Reactie #90 Gepost op: 07 oktober 2003, 09:16:06 »
Als junkfood zaken en eetcafé's mogen, dan vast ook wel een shoarmazaak.
Ik werd pijnlijk herinnerd aan de meest gore falafel die ik ooit in mijn leven geproefd heb. Dat was in Enschede. Als je van het station naar dat plein met die grote kerk loopt dan kun je langs een zaak komen met allemaal palmbomen op de ruit geschilderd. Paradise ofzoiets heet het.(wellicht weet een van de daar wonende vegs het?) Ik enthousiast, want op het bord buiten stond aangegeven dat ze falafel hadden. Nooit heengaan, het is zéér smerig. Enige troost was dat vleesetende tafelgenoot het eten dat hij had ook vies vond.
:witch2:

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #91 Gepost op: 07 oktober 2003, 09:18:32 »
Paradise ofzoiets heet het.(wellicht weet een van de daar wonende vegs het?)
Ik zal het even voor je checken. Ik kom zo d'r toch langs.
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #92 Gepost op: 07 oktober 2003, 09:22:11 »
Als junkfood zaken en eetcafé's mogen, dan vast ook wel een shoarmazaak.
Ik werd pijnlijk herinnerd aan de meest gore falafel die ik ooit in mijn leven geproefd heb. Dat was in Enschede. Als je van het station naar dat plein met die grote kerk loopt dan kun je langs een zaak komen met allemaal palmbomen op de ruit geschilderd.

Het lastige met dit soort zaken is is dat er meestal elk jaar een nieuw setje neven in te werk wordt gesteld, dus waar de falafel het ene jaar niet te vreten is, daar kan het een jaar later ineens fantastisch zijn.

'k Heb in Enschede overigens nog nooit lekkere falafel gehad, ik hoop dat het er wat dat betreft inmiddels beter is gesteld. :)
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Christiaan

• 10.293
« Reactie #93 Gepost op: 07 oktober 2003, 09:24:27 »
'k Heb in Enschede overigens nog nooit lekkere falafel gehad, ik hoop dat het er wat dat betreft inmiddels beter is gesteld. :)
De enige plek waarvan ik weet dat er soms goeie falafel gebakken wordt is in mijn keuken.

Offline Sander

• 5.528
  • Geslacht: Man
« Reactie #94 Gepost op: 07 oktober 2003, 09:26:21 »
De enige plek waarvan ik weet dat er soms goeie falafel gebakken wordt is in mijn keuken.

Pas maar op, voor je het weet...
“it's strange how life makes sense in time...”

femke

« Reactie #95 Gepost op: 07 oktober 2003, 11:25:56 »

Quorn groeit op ei, dat is toch anders dan dat het erin zit of gebruiken ze het om het te binden ofzo?

Nee, quorn groeit niet op ei. Ei wordt erin verwerkt om de schimmel te binden en vervolgens worden er allerlei (al dan niet kunstmatige) smaakstoffen aan toegevoegd. Quorn groeit op voedingsbodems van glucose, vitaminen en mineralen.
« Laatst bewerkt op: 07 oktober 2003, 11:26:55 door femke »

de_veelvraat

« Reactie #96 Gepost op: 20 oktober 2003, 13:43:21 »
Eentje voor België.
Bluesette in Gent, Sint Kwintensberg 85.

Ik kom binnen en vraag een vegetarische spaghetti en een limonade. Niet zo moeilijk te onthouden want ik was daar in mijn eentje. Misschien wel lastig om ik gevraagd had er geen kaas op te doen. Ik krijg mijn spaghetti na vrij lange tijd. Die zag er echt verdacht uit. Laten we zeggen: een pracht van een bolognaise, vleesbrokken waar een varken trots op zou zijn.

Ik vraag: "hm, ben je zeker dat dat een vegetarische spaghetti is?"
Hij: "Ik denk het wel hoor, ik zal het eens vragen in de keuken". Ik natuurlijk ondertussen mooi van dat bord afgebleven.
Hij komt terug met de melding: "Niet van eten! (haha), het is niet vegetarisch".

Dit staat op de menukaart: Pasta’s, salades, crocques, broodjes, en toasts. Je gaat toch niet zeggen dat die gast geen bolognaise spaghetti van een vegetarische spaghetti (die er heeel anders uitziet) kan onderscheiden. En nee, het was geen nieuw obertje. De vorige keer dat ik er geweest was, was het diezelfde, lekkere spaghetti maar toen was hij niet erg warm.

Deze staat bij mij alvast genoteerd als een no-no.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #97 Gepost op: 20 oktober 2003, 20:23:01 »
Ik heb zoiets jaaaaaaren geleden ook gehad in een restaurant in Amsterdam. Ik had een vegetarische schnitzel besteld en toen die gebracht werd had ik echt zoiets van :' wow, die dingen gaan er ook steeds echter uitzien'. Ik ben er eerst aan gaan ruiken en begon er een beetje in te porren toen er opeens een ober met een rotgang dat bord voor mijn neus weggriste, foutje!

Offline maud

• 373
« Reactie #98 Gepost op: 23 oktober 2003, 15:15:48 »
Ik ben laatst nog bij Milky's geweest maar dat was echt de laatste keer..

ShiN

« Reactie #99 Gepost op: 23 oktober 2003, 15:28:01 »
Ik ben laatst nog bij Milky's geweest maar dat was echt de laatste keer..

wat is dat? dat milky's ?