Ik heb er een in categorie 1. Het is "familierestaurant de Keizer" in Deventer.
We stonden in Deventer op de camping en hadden bedacht om eens gezellig in de stad iets te gaan eten. Samen met zoonlief (1 jaar), nee, deze keer geen pannenkoeken maar we zien wel wat we tegenkomen.
Normaal gesproken ben ik ultra-kritisch voor ik een restaurant inga, maar ach, ik had geen zin om met de kleine uren te moeten zoeken dus toen ik het bord zag, familierestaurant de Keizer, dacht ik, hier hebben ze vast iets geschikts voor kinderen, en vast ook aan elke tafel een kinderstoel, waarom noem je je anders familierestaurant.
We gingen op het terras zitten, en vonden daar een beperkte kaart. Onze plaatselijke snackbar heeft minstens vier keer zo veel keus!
Er stond niets vegetarisch op en eigenlijk vond ik een broodje hamburger ook niet erg geschikt voor mijn zoontje. Ik vroeg aan de bediening of ik iets vegetarisch kon bestellen. Nee, ik kon alleen bestellen wat er op de kaart stond. Dus vroeg ik of er binnen dan wel een vegetarisch gerecht op de kaart stond. Nee, dat dacht ze niet, alleen misschien een uitsmijter. (wat is een vegetarische uitsmijter? een omelet of zo?)
Goed, ik ben gelukkig geen vegetarier dus bestelde ik maar de "Golden Fish Grill". Dit bleek te bestaan uit twee vissticks, okee wel van die grote!
Ons idee was om de kleine dan maar mee te laten eten van de groente die wij er bij zouden krijgen. Helaas zat er alleen een blaadje sla bij...
Voor hem was dat wel fijn want nu heeft hij voor het eerst patat gegeten, en lekker dat hij dat vond!
O ja, een kinderstoel werd er ook niet aangeboden... En allebei kregen we in eerste instantie niet het bestelde gerecht!
Dus, kom je langs familierestaurant de Keizer in Deventer, loop er dan snel voorbij en ga gewoon naar de dichtstbijzijnde snackbar!