Vrijdag bij Tempura gegeten, japans aan de plantage kerklaan.
Op Iens waren er ontzettend goede recensies, en een vriendin had er ook wel eens gegeten, en toen vond zij het ook goed, dus het leek een leuke avond te worden.
Omdat ik niet zo ervaren ben met japans eten leek het me het beste om het vega-menu te kiezen, ook al omdat er geen apart kopje "vega" was, of een andere aanduiding dat gerechten vegetarisch waren, en ik het op die manier tamelijk lastig zoeken vind. Alle menu's waren tussen de 10 en de 15 euro, behalve het vegamenu, dat was 20, dat vond ik een beetje vreemd, maargoed, dan krijg je vast megaveel eten.
Wel zaten er komkommersushi's in dat vegamenu, en ik mag geen komkommer, dat zei ik ook. Waarop de bediening besloot dat de anderen dan maar mijn komkommersushi's moesten opeten. Blijkbaar vonden ze dat ook van de rest van mijn eten, want in de zeewiersalade vond ik geraspte komkommer, in de rijst vond ik geraspte komkommer in de tempura leek iets op komkommer, maar was waarschijnlijk courgette, maar er zat wel een tandenstoker in een tempura-ui. Maar zowaar, in de omelet nigiri en de tofu zat geen komkommer.
Ik vind het echt gigantisch slordig, of eigenlijk gewoon fout, dat ze niet hebben gewaarschuwd dat er overal komkommer in zou zitten (of het er gewoon uit hadden gehaald) want als ze dat hadden gedaan, waren we gewoon ergens anders gaan eten, nu heb ik een heleboel gerechten gehad waar ik één hapje van heb gegeten, alvorens ik de komkommer heb ontdekt.
Ook vind ik het stom dat ze zo weinig vega hebben, en zo moeilijk doen over het menu. Vegavriendin die het eerder wel lekker vond, mocht ook niet iets uit het menu niet eten, en al helemaal niet vervangen door iets anders. Dan moest ze maar los bestellen, maar toen ze dat probeerde wist de bediening haar te vertellen dat in alles vlees zou zitten. Dus dan maar wel een vegamenu, met allemaal dingen die je niet wilt eten.
Uiteindelijk hebben ze wel een rekenfout gemaakt van 15 euro in ons voordeel, en we hebben geen fooi gegeven, dus zijn we bij Haägen-Dasz een ijsje gaan eten. En na mijn vraag over wat zuivel/cacao/appelvrij was, kreeg ik andere mini-hoorntjes op mijn ijsje dan de anderen. Die van mij waren niet in de chocola gedoopt