Oke... Restaurants in Groningen
op nummer 1: de Burger King
op nummer 2: de Mac Donalds
Deze hebben duidelijke redenen
op nummer 3: Humprey's op de Vismarkt. Daar heb ik 2 keer gegeten, de eerste keer was het de fantasie van de kok wat ronduit smerig was (door meerdere mensen laten proeven). Het gerecht bestond uit de rauwkost met opgewarmde bessensap eroverheen en door gebruik van kruiden er smerig geworden. De 2e keer (wederom met een bedrijfsuitje) was er van te voren over gebeld dat er vegetariers meegingen waarvam één ook geen kaas at (ik dus). Het was allemaal geen probleem. Todat we daar kwamen en het enige gerecht wat ze me konden geven een kaas taco was. Ze konden ook absoluut niets anders voor me maken. Dus ik heb daar van andermans patatjes gegeten. Vond dit echt absurd!
op nummer 4: De meeste pizzarias, maar voor het gemak een gedeelde plek met New York Pizza en Rigoletto. Omdat ze ook hier gewoon kaas in je calzone of op je pizza doen, terwijl je er 3 keer naar vraagt dit niet te doen.
op nummer 5: De Buurvrouw, omdat ze ook geen gerechten zonder kaas met stremsel voor me konden maken en daar pas mee aankwamen toen we ons 2e drankje al hadden besteld omdat het zo lang duurde.
op nummer 6: Ni Hao, een nieuw chinees restaurant waar je je groentes kunt laten wokken en een buffet hebt. Bij het buffet kun je alleen de sojablokken en de miniloempias nemen, de rest is alles vlees/vis zelfs geen vegetarische bami of nasi. Je groentes kun je natuurlijk wel laten wokken, maar die worden eerst in een grote pan kokend water gegooid waar ook de rest in wordt gekookt. Dus dat is inmiddels een visbouillon geworden en daarna wordt het in een wok gegooid met een vaag sausje. En om nou naar een buffet te gaan en 16,50 EUR te betalen voor witte rijst met sojablokken. Dat kan ik thuis ook wel eten.
op nummer 7: Padang Bar, wederom omdat ook dit bedrijf toch de kaas in het gerecht heeft gedaan. Maar ze krijgen volgende week een herkansing van me.
op nummer 8: China Town Express. Omdat ze het tot 3 keer toe voor elkaar hebben gekregen om in plaats van de Veggi, het Pork gerecht op te sturen.
op nummer 9: Spring's, omdat ze de 1e keer toch de kaas in mijn tortilla deden en de 2e keer omdat er een soort donkere groente snotterige ragout drab inzat die bijzonder smerig was.
op nummer 10: Alle restaurants die het in hun hoofd halen om als enige vegetarische gerecht: Fantasie van de Kok te zetten.
En dit zijn natuurlijk alleen restaurants (op nummer 10 na) waar ik van te voren op het menu heb gekeken. Om te kijken of er iets was wat ik kon eten, of waar makkelijk de kaas van af te laten was of waar ik van te voren telefonisch contact mee heb gehad.
Zo dat lucht op...
Als me nog meer te binnenschieten dan horen jullie het wel.
Groetjes,
Sharon