het Lloyds hotel in Amsterdam is geopend. Het is een beetje het zelfde idee als Hotel New York in Rotterdam: een oud gebouw waar vroegen mensen in verbleven die naar de USA vertrokken. Daarna is het nog een gevangenis geweest, en een tijdlang hebben er krakende kunstenaars in gezeten en nu is het weer een hotel. Er komen 2 restaurants in, 1 heet Sloom (waar je zelf aan de keuken door kan geven wat je wil eten en dat maken ze dan, maar dat is nog niet open) en 1 heet Snel (voor een snelle hap, en dat is wel al open). Gister liep ik er eens binnen om te kijken of het leuk was daar volgende week te gaan eten als ik gasten van buiten Amsterdam heb. Die gasten zijn ook vegetarier.
Er is een grote kaart. Het is de bedoeling dat je van meerdere gerechten kleine porties kan bestellen (van bijna alles is een grote en kleine portie te bestellen) zodat je tafel vol staat met allerlei eten. De keuken is geloof ik wat Frans geinspireerd. Ik had er alleen geen seconde bij stil gestaan dat ze wel eens nauwelijks vegetarisch eten zouden kunnen hebben. En dat is wel het geval. Kom op, het is nieuw, hip, internationaal. En dan nauwelijks wat vegetarisch??
De kaart begint met allerlei gefrituurd eten, daar staan dan bietjeschips bij en misschien nog wel wat gefrituurds, maar je gaat natuurlijk niet alleen gefrituurd eten eten. Dan komt er een sectie waar soepen op staan, daar kun je er misschien een van nemen als die al vegetarisch is. Dan is er een sectie vlees/vis/gevogelte. Dan zijn er nog bijgerechten, waarvan je sla kan nemen. En dan is er nog een gerecht genaamd 'paddestoelen' ga er vanuit dat dat ook een bijgerecht is en dan kun je nog spaghetti met tomatensaus nemen. Tja. Je zult er niet verhongeren, maar als je daar als vegetarier komt, wat is dan de bedoeling wat je nou eigenlijk neemt. Een bizarre combi van spaghetti met tomatensaus, gefrituurde biet, paddestoelen en sla? Terwijl er tientallen vleeskeuzes zijn.
Als ik meer fut heb ga ik ze maar eens een mailtje sturen hoe ze dat voor zich zien.