Vanavond zijn we met 6 personen naar
Old Siam in 's-Hertogenbosch geweest wat hier in de stad 2 weekjes geleden is geopend.
Na een minuut of 10 kregen we menukaarten, want er waren er niet meer beschikbaar en er werd niet gevraagd wat we wilden drinken.
Er stonden helaas geen vegetarische voorgerechten op de kaart. Zelfs bij de salades kon je alleen kiezen uit salades met vlees of vis. Ik zei dat ik dat wel wat magertjes vond, zeker voor een land dat bekend staat om vegetarische gerechten. "Daar denkt onze kok blijkbaar anders over" was het antwoord... Huh??
Maar gelukkig, ze zou de kok vragen om 2 vegetarische salades te maken. Het aantal hoofdgerechten leek mee te vallen, maar nader bekeken was het niet echt bijzonder; tofu met groenten, tofu met pikante groenten, tofu met groente in rode kerrie, tofu met noedels en groente.
Mijn moeder die ook vegetarisch wilde bestellen nam samen met mij de salade en tofu met groente, ik ging voor de noedels. Kregen we bij het voorgerecht een enorme bord warme groente voorgezet. Het leek wel het hoofdgerecht dat zij besteld had, maar de rest kreeg gewoon zijn voorgerecht geserveerd, dus ik ging er maar vanuit dat dit de salade zou zijn. Niet dus... bij het opdienen van het hoofdgerecht, (waarbij we hetzelfde bestek moesten gebruiken want dat was op)kreeg ze exaxt hetzelfde gerecht Nou durft mijn moeder niet zo gauw iets te zeggen dus deed ik dat maar voor haar. Ze zouden gauw iets anders maken. Kreeg ze een bord rijst met een paar kleine stukjes groente erdoor. Zonder kruiden of iets.. was echt heel flauw. Mijn gerecht was erg flauwtjes en de noedels waren niet knapperig maar zacht en volgens mij is het dan gewoon mihoen, maar dat weet ik niet zeker en mijn broer die een zoet gerecht bestelde, kreeg een pittige schotel.
We bestelden nog verse jus d'orange, maar dat was ook op, dus kregen we uit een pakje. (er stond later wel verse jus op de rekening..)
Een niet zo geslaagde avond voor mam en mij, maar de anderen hebben wel lekker gegeten, al was het dan niet was ze besteld hadden. Een nagerecht bestellen leek ons niet zo verstandig (intussen was er wel weer bestek en werd er schoon bestek neergelegd op onze vuile servetten...) en kwam de rekening. Hadden ze het hoofdgerecht van mam gewoon voor de volle mep geteld ( f 32,50) Ik zei dat we natuurlijk niet f 22,50 gingen betalen voor een voorgerecht en nog eens f 32,50 voor exact hetzelfde hoofdgerecht. Dat extra bordje rijst is natuurlijk nooit f 32,50 waard. Ze begreep niet waar ik het over had, want ze had ons nog gematst... Die salades waren een hoofdgerecht en kostten dus f 32,50 maar ze had er maar f 22,50 voor gerekend en het hoofdgerecht heeft ze toch gekregen? Ja, dat het hetzelfde was kwam door een interne communicatiefout, maar ze heeft het gekregen, zelfs met een extra bordje rijst dus moet ze er ook voor betalen.
Ik was het er dus niet mee eens en de dame in kwestie werd ook wat taai en toen zei ze; "onze koks snappen niets, want ze spreken allen thai, daarom is het fout gegaan." Ook niet een bijster slimme opmerking. Gelukkig mengde de bedrijfsleider zich in het gesprek en hij streepte de verse jus en het hoofdgerecht van de rekening af.
Goed, we hebben uiteindelijk niet hoeven betalen voor hun fout, maar het blijft jammer van de avond.
De grootste misser vind ik nog altijd dat er geen enkel vegetarisch voorgerecht op de kaart stond. Zelfs de Argentijnse grillroom heeft vegetarische (voor)gerechten op de kaart staan...