Vegatopia Forum

Como-Como - Brussel

alexis

Como-Como - Brussel
« Gepost op: 16 februari 2003, 12:15:11 »
Resto Como-Como is dicht gelegen bij het Centraal Station (twee metrohaltes verder). Het was er klein en er zat een man of vijf. Je zit er neer op lange banken en op de tafel voor je schuiven dus alle gerechten door op een band.
In het Frans werd ons uitgelegd dat we op de kaart (die je kan lezen op de muur) kan zien welke kleuren borden bij welke soorten gerechten horen en dat je dus gewoon bordjes moet nemen van de band. Achteraf worden het aantal bordjes en de kleuren geteld en aan de hand daarvan bepalen ze de prijs dus.
Tot hiertoe allemaal goed, hoor ik je denken ... mis!

De borden hadden de afmetingen van dessertborden, en wat erop lag was nog tien keer kleiner. Een taartje was bv. 1 op 2 cm ...

Je wist wel de kleuren van de borden, bv. oranje voor de nagerechten, maar hoe kon je in godsnaam weten of dit de tofukaastaart was of een ander stukje taart??

Wij gingen dus voor de groene bordjes (veggies), zo te zien waren er toch een aantal ervan vegan dus hoopvol beginnen we te wachten … en wachten …
Na 25 minuten steeds dezelfde bordjes te zien passeren (wat er op den duur nie echt appetijtelijk meer uitzag …. (als het koud was (wat er dik inzat dus ….) kon je vragen voor het te laten verwarmen) zijn we gaan vragen om de veggie-gerechten te laten klaarmaken vermits we nog nix gezien hadden ….

Na vijf minuten … het eerste groene bordje, hallelujah  :D
Het waren twee kleine stukjes brood (vergelijk het met een toastje) met hierop wat yoghourt en komkommer in kleine vierkantjes.
Het volgende groen bordje was wel lekker, soort toast onder en bovenaan met ertussen allemaal groenten en een pikant sausje. Maar oh zo klein …
Eén bordje kost er 2,5 eur en eer je daar goed gegeten hebt, heb je er zeker 15-20 nodig.

Het was leuk om eens te zien, het idee is er zeker wel, maar er is nog serieus werk aan …

Vege-haute-cuisine?
« Laatst bewerkt op: 15 juni 2004, 12:33:57 door Sander »

Offline Yessica

• 703
  • Geslacht: Vrouw
Re:Como-Como - Brussel
« Reactie #1 Gepost op: 16 februari 2003, 12:48:25 »
Wat een maf systeem  :o

Moet je je drinken ook van de lopende band pakken??

alexis

« Reactie #2 Gepost op: 16 februari 2003, 14:03:56 »
Nee dat niet (zou wel leuk zijn, overal een slokje van drinken  ;D)
Die staan in een soort rek. (ter info: een blik Ice-Tea € 2 en Minute Maid € 2,5) (moet ik eerlijk aan toevoegen dat we niet uit het blik moesten drinken maar een beker hebben gekregen    :P

Offline Nick

• 578
« Reactie #3 Gepost op: 16 februari 2003, 14:41:33 »
Lijkt me geen aanrader.
"Teaching a child not to step on a caterpillar is as valuable to the child as it is to the caterpillar."
-- Bradley

alexis

« Reactie #4 Gepost op: 16 februari 2003, 21:20:25 »
Dat is idd het minste wat je ervan kan zeggen   ;)
volgende keer beter :)

Offline J@n

• 99% uitgekookt
  • 10.299
« Reactie #5 Gepost op: 17 februari 2003, 23:26:05 »
Wat een maf systeem  :o

Is volgens mij een Japanse gewoonte of zo. Meen me te herinneren dat er in Amsterdam een sushi-bar is die op soortgelijke wijze te werk gaat.

Offline Yessica

• 703
« Reactie #6 Gepost op: 19 februari 2003, 17:08:00 »
Meen me te herinneren dat er in Amsterdam een sushi-bar is die op soortgelijke wijze te werk gaat.

Oooo..... dat verklaart alles. In de provincie zijn we gewoon nog niet zo ver  ;D

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #7 Gepost op: 19 februari 2003, 17:13:13 »
hmm. in Amsterdam is er al een failliet met zo'n systeem, en de ander loopt niet geweldig, dus ik geloof dat in 'de grote stad'  :laugh: het idee ook niet zo aanslaat.
,,,,فلافل

Offline Brent

• 600
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: 19 februari 2003, 17:13:24 »
In Antwerpen is ook een sushi bar die zo werkt. ik ben de naam ervan vergeten. :)

overanalizing

« Reactie #9 Gepost op: 19 februari 2003, 19:31:16 »
De Wok Away?

Offline Brent

• 600
« Reactie #10 Gepost op: 20 februari 2003, 08:04:03 »
juist, die was het denk ik.

Offline CJ

• 228
« Reactie #11 Gepost op: 19 juni 2006, 21:11:00 »
Ter afsluiting van een project werden we van 't werk getrakteerd op hapjes in dit restaurant.
Als hapjes-formule viel het voor mij wel mee. Ook had ik het geluk om continu groene bordjes te zien passeren. Misschien had de schuimwijn er ook iets mee te maken en natuurlijk de opluchting van de goede afloop van het project.

"spreken is zilver, zwijgen is goud"

Eilandje

« Reactie #12 Gepost op: 27 september 2006, 20:57:42 »
Ik ben dus wel enthousiast over de Como Como.  Ik ben er al twee keer gaan lunchen (ik werk in Brussel) en ik vond het lekker, en het systeem met de lopende band heel leuk.  Ik heb trouwens meer dan genoeg met een bordje of zes, mijn mannelijke tafelgenoten aten er ook maar max. 8 ofzo.

Offline Sven

• 3.925
« Reactie #13 Gepost op: 28 september 2006, 15:40:40 »
Ik ben het eigenlijk ook eens met Eilandje. Como Como is geen doorsnee restaurant dus als je er heen gaat voor een stevige doorsnee maaltijd kom je inderdaad bedrogen uit. Het is de minst traditionele tapasbar van Brussel maar daardoor ook de meest originele.

Het is een leuke plek voor een ontspannen lunch of om 's avonds op je gemak met vrienden iets te eten. Vegetarische keuze is genoeg. Niet meer zoveel als in het prille begin, maar er blijft nog heel veel over.
Als je echt ontbijt op bed wil, ga je maar in de keuken slapen.