Wij met ons hoger denkvermogen zouden beter moeten weten? Een van de redenen dat we dat hoger denkvermogen ueberhaupt hebben was de nimmer aflatende race om de macht in de kolonies van onze voorgangers.
Juist als je ontzettend slim bent kun je je eigen situatie ontzettend bevoordelen door mensen tegen elkaar op te jutten. Zie de Amerikaanse wapenindustrie die Bush in het zadel helpt.
Je bedoelt dat we moreel verder zouden moeten zijn omdat we zo goed na kunnen denken? Maar dat zijn toch twee verschillende dingen? Je stelling impliceert bijvoorbeeld dat intelligente mensen moreler handelen dan 'domme' mensen. Ik geloof daar helemaal niets van.
Je zegt het zelf al: we hebben ons.....voorgangers.
Het is dus zoals ik al gezegd heb, heel natuurlijk. Ik denk echter wel dat wij net zo goed gaan verliezen van de natuur. Zoals al zoveel andere dieren voor ons hebben gedaan, hahaha intelligent of niet.
Wat ik echter niet zeg (ik snap trouwens niet waar je dat uit opmaakt) is dat intelligente mensen moreler handelen dan domme mensen. Wat is intelligent en wat is dom, dat zal voor iedereen anders zijn. Kijk de een vindt Bush dom en de ander vindt hem gigantisch slim.
Hij zou beter moeten weten, maar ja ook hij is een speling der natuur