Vegatopia Forum

Thais vegetarisch in Amsterdam

Offline Selly

• 30.783
Re:Thais vegetarisch in Amsterdam
« Reactie #40 Gepost op: 30 april 2011, 19:51:42 »
Amsterdam heeft een nieuwe Thai: Thai Tiger, op het Javaplein. Die hadden we nog niet in de Indische buurt dus ik ben blij. Veel gerechten op de kaart zijn met tofu te bestellen. Ik had een rode curry met tofu en bamboescheuten. Lekker pittig. Prima prijs en ook afhaal. Aanrader!

Ha die had ik online al gespot (maar nog niet gegeten). Op de site stond er niks vega's begin deze maand, maar dat kan dus wel, mooi!
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
  • Geslacht: Vrouw
    • Zoetekauwen
« Reactie #41 Gepost op: 30 april 2011, 20:22:30 »
Amsterdam heeft een nieuwe Thai: Thai Tiger, op het Javaplein. Die hadden we nog niet in de Indische buurt dus ik ben blij. Veel gerechten op de kaart zijn met tofu te bestellen. Ik had een rode curry met tofu en bamboescheuten. Lekker pittig. Prima prijs en ook afhaal. Aanrader!

Ha die had ik online al gespot (maar nog niet gegeten). Op de site stond er niks vega's begin deze maand, maar dat kan dus wel, mooi!

Hun eerste menukaart was voor de eerste dagen, een soort proefkaart denk ik, daar stond inderdaad niks vega op. Dat is gelukkig helemaal goed gekomen :-)

Thai1986

« Reactie #42 Gepost op: 28 juli 2011, 19:34:03 »
Over aanraders gesproken: ik heb laatst samen met mijn vriendin bij Pheun Thai (http://www.pheun-thai.nl) gegeten aan de Hobbemakade in Amsterdam. Wat een heerlijk eten zeg! Het interieur mag dan iets achterblijven ten opzichte van andere Thaise restaurants, het eten is goddelijk! Ik heb al heel wat Thais afgegeten in Amsterdam, maar dit was echt heerlijk! Topper!
« Laatst bewerkt op: 28 juli 2011, 19:37:11 door Thai1986 »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #43 Gepost op: 28 juli 2011, 21:07:14 »
Dan willen we ook wel weten wat je hebt gegeten!

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #44 Gepost op: 31 juli 2011, 13:30:53 »

Hier gister geweest. Lekker! Alle gerechten met een O erachter kunnen ook vega zeggen ze, je krijgt het dan met tofu. Hoe dat met bouillon in de soep zit weet ik niet (de garnalensoep kan ook met tofu en is dan vega zeggen ze) maar ik wilde helemaal geen soep, maar groene curry. Die was pittig en lekker, met 2 soorten aubergine en tofu. De zaak zat flink vol, aardige bediening, mooi, modern ingericht. Niet duur: 12,50 voor een curry. Mijn tafelgenoot had naast zijn noedelgerecht ook een sidesalad besteld die vooral uit wat te veel ui, maar ook ei, pindasaus en tomaat en komkommer bestond. Die salade was niet heel bijzonder, maar de curry lekker.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #45 Gepost op: 26 mei 2012, 11:28:08 »
Weer eens bij de White Elephant gegeten aan de van Woustraat.
Ik wilde eigenlijk naar Zens Delicatessenhuis (Japans) maar die waren dicht. Dus naar de White Elephant. Buiten (achter) is er een klein terras.
Er is nog steeds een aparte kaart voor vegetariers, vraag hier even om. Ik vind veel gerechten erg duur, duurste veggie hoofdgerecht was 23 euro! Maar misschien smaakte dat ook wel heel bijzonder, weet ik niet, ik naam het niet. Maar de papayasalade was 17 euro, wij nemen die salade bij andere Thaise restaurants wel eens als bijgerecht om te delen, maar 17 euro vind ik toch te duur daarvoor. Maar gelukkig was ie op  ;)
Ik nam groene curry, en die was weer wel heel betaalbaar: 14 euro (niet dat ik hem daarom nam, ik neem eigenlijk bijna altijd groene curry bij Thaise restaurants  :-[). En die was lekker. Wel flink pittig, hij was twee pepertjes qua hitte, ik vond het goed te doen maar hou ook van scherp, maar een gerecht met drie pepertjes had ik te heet gevonden denk ik.
Aardige mensen, leuke zaak, maar duur dus als je iets anders dan curry neemt. Ze hebben wel nog steeds een heel leuk voorgerecht met Thaise blaadjes met allerlei kruiden en specerijen die je zelf moet oprollen zag ik op de kaart. Dat gerecht heb ik er eerder een keer gehad en is erg lekker, en bij andere Thai ook niet te krijgen.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #46 Gepost op: 19 juni 2012, 21:14:17 »
Thaicoon aan het beukenplein in Amsterdam is tof. Van buiten ziet het er niet zo gezellig uit als het binnen is. Verwacht geen ultraknus restaurant, de mensen die eten afhalen lopen ook in en uit. Op de kaart staan geen vegetarische hoofdgerechten, maar schijn bedriegt! Heel veel gerechten op de kaart kun je met tofu bestellen. De ober zelf is ook vegetariër (goed teken?) en kon mij allerlei heerlijks aanraden. Ik heb erg lekker gegeten. De rode curry is een aanrader.

Ik was hier vandaag. Nog steeds een kaart met geen vega erop, maar alles kon met tofu. Ik nam een groene curry met tofu. Het kwam snel (hoewel onze gerechten niet tegelijk kwamen en de rijst nog weer eerder kwam, en er was even verwarring want er stond een gerecht verderop te dampen en af te koelen maar dat was niet ons gerecht, dat was gewoon nog niet klaar), lekkere curry, wat dikker dan normaal maar met heel veel verse groenten en ook speciale dingen zoals heel dun gesneden lily bulb en verse groene peperkorrels en lekkere verse tofu. Aardige bediening, één sprak alleen Engels. Het was druk, leuk, zo op een gewone dinsdag. Niet echt een omfiets-Thai, maar geen straf als je toevallig in de buurt bent.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #47 Gepost op: 05 februari 2013, 14:21:36 »
Gisteren moest ik overwerken en ik had zin in Thais eten, dus ik ging naar Thai from sky om daar eten te halen. Ik stond over de kaart gebogen en de meneer achter de balie vroeg of hij me kon helpen met mijn keuze. Ik zei dat ik twijfelde of ik een rode of groene curry zou nemen, dus toen kreeg ik een uitleg over de curry's (ze hadden verschillende soorten rode curry). Ik had een aantal wel als vegetarisch op de kaart zien staan maar niet allemaal, dus ik vroeg welke vegetarisch waren. Nou, eigenlijk geen van allen, want ze bevatten vissaus. Ze konden wel iets anders voor me maken, met tahoe en cashewnoten. Klonk prima dus dat besteld. Kom ik hongerig weer op mijn werk aan, maak ik de bak open, zit er kip in!  >:( Eigenlijk had ik er geen tijd meer voor maar ik moest nou eenmaal eten, dus ik ben weer teruggegaan en het bleek dat mijn gerecht met tofu niet zo op hun kaart stond, en dat die meneer (die er nu niet meer was) het niet duidelijk aan de kok had doorgegeven. Maar ze maakten het opnieuw voor me, nu wel met tofu. Het was super snel klaar, en eerlijk is eerlijk, het was erg lekker. Wel stom dat die curry's als vegetarisch staan aangegeven op de kaart, maar fijn dat hij eerlijk was over de vissaus. Er zaten daar allemaal Thaise mensen te eten, en het keukenpersoneel was ook Thais (open keuken), dat vind ik altijd wel een goed teken.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #48 Gepost op: 05 februari 2013, 21:29:19 »
Wel stom dat die curry's als vegetarisch staan aangegeven op de kaart, maar fijn dat hij eerlijk was over de vissaus.

Volgens mij is dat bij veel Thai stiekem zo. Wel fijn dat hij het zei en dat het gerecht dat je koos uiteindelijk lekker was  :)
Roerbakgerechten e.d. hebben meer kans op wel vega zijn geloof ik.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #49 Gepost op: 06 februari 2013, 11:08:05 »
Ja officieel hoort het er ook gewoon in natuurlijk, maar ik hoop dan toch stiekem dat ze aparte curry voor de vegetarische gerechten maken. Maar ach, in Thailand heb ik ook niet al te moeilijk gedaan, als iets vegetarisch genoemd werd dan at ik het wel.
Die man zei trouwens wel dat als het minder druk was geweest ze wel een aparte curry voor me hadden kunnen maken, dus misschien ga ik dat nog een keer proberen.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #50 Gepost op: 22 februari 2013, 22:17:26 »
Vorige week at ik bij Ko Chang op de Bosboom Toussaintstraat. Die zit al langer in de Westerstraat en is tamelijk beroemd (maar ik was er nooit geweest). Op de Bosboom zat eerst een andere Thai, die aan mij vroegen of ik oud genoeg was bier te drinken (ik was toen 31 ofzo) dus daar ben ik nooit meer terug gegaan.

Maar Ko Chang dus.
Ik reserveerde, maar had de indruk dat de ober niks opschreef. Toen we aankwamen, troffen we dan ook een leeg restaurant, terwijl het donderdagavond was. Gedurende de tijd dat we er zaten, kwamen er alleen 2 afhalers.

Ik nam groene curry. Die was oké, maar redelijk zoet, terwijl  ie toch scherp was, en wat aan de dikke kant. Er kwam weinig rijst bij, maar dat was toch genoeg en bovendien kwam de ober vragen of we meer rijst wilden. De ober was bijzonder vriendelijk. Maar de prijzen waren enorm niet laag en de smaak niet zo goed. Mijn ene tafelgenoot vond het ook matig, de ander zelfs slecht, aangezien zijn gerecht naar kaas rook (een Thais gerecht!) was ie bang dat ie er ziek van zou worden. Maar dat was niet het geval.
Niet een zaak om terug te komen. Wel jammer voor de ober, want die was toch echt erg aardig.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #51 Gepost op: 03 maart 2013, 19:17:17 »
Gister bij Kinnaree in Amsterdam (Jordaan). Was weer erg lekker.
We kregen eerst een amuse van betelblad met een noten/gembermengseltje. Daarna deelden ik en een tafelgenoot een rode curry en een schotel van gebakken tofu met cashewnoten die ook erg lekker was. Met de hele tafel deelden we een lekker pittige papayasalade. De koffie kwam met een leuk koekje. Prima zaak, aardige bediening, alle tafelgenoten waren ook enthousiast.

,,,,فلافل