Ik ben een week of twee terug bij Raan Phad Thai geweest, ik wilde lekker buiten eten en ze hadden nog net een plekje, ik was er al jaren niet geweest.
De kaart is onderverdeeld in een kopje vegetarisch met een aantal roerbakgerechten, en onder specials staan dan nog currys met tofu en curry's met vegetarische garnalen, maar die staan niet onder het kopje vegetarisch.
Ik had iig een lekkere rode curry, heel prima en ook goedkoop en aardige bediening.
En vrijdag bij Thai Kinnaree in de Jordaan. Daar wilde ik al eens heen, maar toen ging J. van Dam er heen en gaf een 9, dus toen dacht ik, het zal de komende tijd wel bomvol zitten. Bovendien vond ik de veg opties niet megaspeciaal. Maar afgelopen vrijdag fietsten we toevallig langs, er was plek, en ik had wel zin in Thais.
Hele aardige en professionele bediening, leuke inrichting. Op de kaart staat met een groene saladekrop aangegeven wat allemaal veg is. Vreemd genoeg waren ook de 'groenten met oestersaus' veg. Veg oestersaus, of een foutje? Afijn voordaf deelden we een erg pittige papayasalade, die was heel lekker. Daarvoor hadden we trouwens een amuse gekregen, een stukje 'rauwe' loempia met pindadressing, lekker, en leuk dat de amuse standaard vegetarisch is.
Als hoofdgerecht had ik heerlijke rode curry. Precies goed. De curry was 12 euro, prima prijs. Voor een toetje had ik geen plek meer.
Leuke tent is dit.