Vegatopia Forum

Thais vegetarisch in Amsterdam

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
  • Geslacht: Vrouw
Re:Thais vegetarisch in Amsterdam
« Reactie #20 Gepost op: 27 september 2007, 16:06:44 »
Gister bij Sawade Ka op de Amsterdamse Overtoom. De Groene curry was van de kaart. Eigenlijk wel goed ook, want ik neem zowat altijd Groene curry bij Thaise restaurants, om dan vervolgens te vermoeden dat er miniscule hoeveelheden vissaus in de currypasta zitten.
Nu dus es Rode curry genomen, met knapperige groenten en tofu. Lekker was die  :D

Hmm, als ze in de groene curry vissaus doen dan doen ze dat toch ook wel in de rode?

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #21 Gepost op: 27 september 2007, 17:32:55 »
Gister bij Sawade Ka op de Amsterdamse Overtoom. De Groene curry was van de kaart. Eigenlijk wel goed ook, want ik neem zowat altijd Groene curry bij Thaise restaurants, om dan vervolgens te vermoeden dat er miniscule hoeveelheden vissaus in de currypasta zitten.
Nu dus es Rode curry genomen, met knapperige groenten en tofu. Lekker was die  :D

Hmm, als ze in de groene curry vissaus doen dan doen ze dat toch ook wel in de rode?

Neu zijn andere pasta's.
Maar ja, de kans is wel groot dat ze het dan in beide doen.
Afijn.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #22 Gepost op: 30 maart 2008, 13:15:07 »
Gisteren geweest bij Me Naam Naan in de Koningsstraat in A'dam (Nieuwmarkt buurt). Op het miniterras groene curry gegeten, erg lekker, helemaal zoals ie hoort te zijn.

Gister weer, maar dan binnen. Ik vind het een prima tent voor oke Thais eten en leuke, beetje gekke, bediening. Omdat we met 2 veggie's waren naast de groene curry ook de tofu met gebakken groenten en cashewnoten besteld, en ook die was lekker. De side salade kwam als vooraf. Ach ja.
Volle bak hier wel, reserveren is aanbevolen als je niet om 18u op de stoep staat.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #23 Gepost op: 25 mei 2008, 11:49:53 »
Ik ben een week of twee terug bij Raan Phad Thai geweest, ik wilde lekker buiten eten en ze hadden nog net een plekje, ik was er al jaren niet geweest.
De kaart is onderverdeeld in een kopje vegetarisch met een aantal roerbakgerechten, en onder specials staan dan nog currys met tofu en curry's met vegetarische garnalen, maar die staan niet onder het kopje vegetarisch.
Ik had iig een lekkere rode curry, heel prima en ook goedkoop en aardige bediening.

En vrijdag bij Thai Kinnaree in de Jordaan. Daar wilde ik al eens heen, maar toen ging J. van Dam er heen en gaf een 9, dus toen dacht ik, het zal de komende tijd wel bomvol zitten. Bovendien vond ik de veg opties niet megaspeciaal. Maar afgelopen vrijdag fietsten we toevallig langs, er was plek, en ik had wel zin in Thais.
Hele aardige en professionele bediening, leuke inrichting. Op de kaart staat met een groene saladekrop aangegeven wat allemaal veg is. Vreemd genoeg waren ook de 'groenten met oestersaus' veg. Veg oestersaus, of een foutje? Afijn voordaf deelden we een erg pittige papayasalade, die was heel lekker. Daarvoor hadden we trouwens een amuse gekregen, een stukje 'rauwe' loempia met pindadressing, lekker, en leuk dat de amuse standaard vegetarisch is.
Als hoofdgerecht had ik heerlijke rode curry. Precies goed. De curry was 12 euro, prima prijs. Voor een toetje had ik geen plek meer.
Leuke tent is dit.
,,,,فلافل

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #24 Gepost op: 25 mei 2008, 15:05:46 »
Vreemd genoeg waren ook de 'groenten met oestersaus' veg. Veg oestersaus, of een foutje?

Dat zie ik helaas regelmatig bij Thaise restaurants. Als ik dat zie staan ga ik er van uit dat de curries ook niet vega zijn (garnalen en/of vissaus).
Nou ja, ik heb me er sowieso bij neergelegd dat ik als ik trek heb in thais het óf zelf moet maken, óf ergens ga eten met in mijn achterhoofd het gegeven dat het niet 100% vega is.

Offline M.

• Forumkenner 2013
  • 4.168
« Reactie #25 Gepost op: 25 mei 2008, 15:10:31 »
Oeh, ik ging google-en (wat is de juiste spelling eigenlijk?) op Thai Kinnaree en ik kwam hier terecht, ziet er echt geweldig uit  :hungry: :kwijl:
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2008, 15:10:54 door Marla »

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #26 Gepost op: 25 mei 2008, 20:37:34 »
Misschien is de White Elephant op de Van Wouw wel iets voor je, die hebben een aparte veg menukaart, en ik heb de indruk dat hun veg toch wel echt veg is. Wel net iets duurder dan andere Thai.
Ook bij Thai die op de kaart rode en groene curry hebben, maar voor de vegs alleen rode curry hebben, maar niet de groene (of omgekeerd) heb ik vaak de indruk dat het wel oke is, omdat ze als het ze allemaal niks uitmaakte ze natuurlijk al soorten curry's die ze hebben met groenten of tofu zouden kunnen serveren.
,,,,فلافل

Offline braam

• 460
« Reactie #27 Gepost op: 26 mei 2008, 06:12:51 »
Gister gegeten bij "little Thai Prince" op de Zeedijk in Amsterdam. Erg goed. Vooraf loempia's, als hoofdgerecht (11euro), gebakken Thaise sambal met tofu en groenten.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #28 Gepost op: 13 juni 2008, 22:25:19 »
Bij Thai kinnaree, weer de rode curry met tofu. Lekker. Als amuse veggie stukje loempia met munt.
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #29 Gepost op: 21 juni 2008, 20:33:17 »
Donderdag at ik bij Top Thai aan de Herenstraat in Amsterdam. Ik had er nog nooit gegeten, ik heb wel ns afgehaald bij een Top Thai in de Van Limburg Stirumstraat, maar deze kaart was volgens mij anders.  
Ons gezelschap was divers: een vegan, een vega en een vleeseetster. Er stonden geen vegan voorgerechten op de kaart, maar in een handomdraai maakten ze voor ons gebakken tahu met een pittig sausje. Als hoofdgerecht koos ik een rode curry (met tahu) en die smaakte heel goed! De bediening was heel vriendelijk. En de koffie was geen aanrader. Maar daar ga je ook niet voor naar een Thais restaurant.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #30 Gepost op: 26 juni 2008, 20:00:46 »
gister bij Krabi Thai in de A'damse Bosboom Toussaintstaat. Nou daar kom ik dus echt niet meer.
Bij het bestellen vroeg de ober mn tafelgenoot of ze haar milde curry wat pittiger wilde. Zij zei 'ja iets pittiger is wel lekker, maar niet loeiheet hoor'. Dat kon.
Daarna kwam hij terug. Mijn matig-hete curry (op de kaart aangeduid met 1 ster) zou opeens heel heet zijn volgens hem. Ik hou helemaal niet van heel heet, maar ik wilde groene curry, en dat had ik besteld, dus ik zei 'nou we zullen dan wel zien'.
Toen bestelde ik bier. De ober vroeg niet-begrijpend 'bier?' Wij: 'ja je weet wel bier, pils'. Toen vroeg de ober of dat wel kon qua leeftijd. Dat vroeg hij aan mijn 3 jaar jongere tafelgenoot over mij. Ik wordt over 3 maanden 30. Ik keek dus toen heel smerig. Toen zei de ober 'grapje' maar mijn tafelgenoot betwijfelde of het een grapje was.
Toen kwam het eten. Dat was op zich okee, niet heel bijzonder, maar niet slecht, afgezien van het feit dat mijn curry helemaal niet heet was, zoals de ober zei, maar gewoon een beetje pittig. De curry van mn tafelgenoot was gewoon mild, en niet pittig, zoals de ober had gezegd.
Toen hadden we een paar slokken van ons bier gedronken, en toen kwam de ober met weer 2 volle glazen ' van het huis'. Maar we hadden ons bier nauwelijks op, en we gingen er na sporten, dus 1 glas was echt het maximum, ik ga toch echt niet tegen heug en meug bier drinken.
De ober stapte toen op een bezorgbrommer en toen hebben we maar vlug afgerekend bij een mevrouw die er ook werkte, het bier van het huis onaangeroerd achterlatend.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #31 Gepost op: 10 augustus 2008, 19:59:35 »
Gister bij Raan Phad Thai.
Het is binnen alsof je in Thailand zit. En wat is het eten hier lekker snel.
Omdat ik bij Thaise resto's 9 van de 10x groene curry bestel, bestelde ik automatisch groene curry met tofu, die helemaal niet op de kaart staat (ik wees dan ook op de rode curry met tofu) maar ik kreeg gewoon groene. Lekker, maar niet zo pittig, de rode is hier geloof ik nog lekkerder.
Tafelgenoot had tofu in een soort ketjapsaus met veel broccoli en andere groenten. Ook lekker, maar ik vond het wat saaier.
Maar voor 10,50 euro en 12 euro helemaal goed.
Als je megaveel honger hebt moet je hier wel een voorgerecht nemen.
Of met zn 2 drie gerechten, wat de mannen naast ons deden.
Maar toch zijn de gerechten wel vullend, alleen niet als je echt megaveel eet.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #32 Gepost op: 21 december 2008, 11:14:52 »
Gister bij Song Kwae op de Kloveniersburgwal in Amsterdam. Ze zitten altijd vol maar nu niet. Ze hadden onder 'vegetarisch' 3 vegetarische gerechten staan, maar allemaal stirfry's, geen curry. Onder specialiteiten stond nog een groene curry met tofu en Thaise aubergine. Die was erg lekker (12,50 ofzo). Erbij een beetje een saaie salade met wel lekkere pindadressing (die je er zelf nog overheen moest scheppen maar omdat het bord te klein was, was dat niet heel handig). Het eten kwam geweldig snel op tafel, de bediening was niet overvriendelijk. Wel te doen, maar snap niet goed waarom ie altijd zo vol zit. Die met die belletjes op de Koningsstraat of Raan Phad Thai ernaast is net wat leuker en lekkerder. Die zitten trouwens ook vaak vol.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #33 Gepost op: 26 januari 2009, 20:47:38 »
Me Naam Naam (of hoe heten ze) op de A'damse Koningsstraat heeft opeens iets meer veggie: bij de veggie voorgerechten staan nu groentebuideltjes, maiskoekjes en crackers met pindasaus (en salades en soepen), bij de veggie hoofdgerechten is als extra gerecht toegevoegd zure groenten met ei. Die zure groenten namen we afgelopen zaterdag, en de groene curry. De groenten waren niet erg zuur, maar lekker, misschien een beetje saai als je niet een hoofdgerecht met een ander gerecht deelt, maar als aanvulling op de groene curry prima.
Binnenkort maar eens terug voor die crackes met pindasaus die ik nu niet heb uitgeprobeerd. Thaise pindasaus is altijd erg lekker (nl. lichter dan de Indonesische).
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #34 Gepost op: 28 januari 2010, 20:25:30 »
Gisteren bij Sawadee Ka op de Amsterdamse Overtoom. Een Thai waar ik al een jaar of 2 niet geweest was.
Op de kaart alle veggie dingen duidelijk met V aangemeld (hoewel ook een groenteroerbak met oestersaus). Alle veggie hoofdgerechten 8 euro. Vooraf kregen we een bak kroepoek, niet veggie (niet gevraagd of er ook veggie was want mn tafelgenoten waardeerden het wel) en daarna nog een bak.
Ik at een groene curry met groenten en tofu. We deelden erbij een papayasalade. Lekker en pittig, hoewel ik bij die salades nooit weet of ze er stiekem niet toch vissaus in doen (voor de currypasta geldt dat overigens ook dat ik daar nooit zeker van ben bij welke Thai ook, behalve bij een veggie Thai natuurlijk).
Zeer aardige bediening.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #35 Gepost op: 21 maart 2010, 20:32:39 »
Ik at Thaise groene curry bij Raan Pad Thai in Amsterdam. Mijn tafelgenoot at ook daadwerkelijk pad thai. We moesten even buiten wachten voor er plek was, maar die was er binnen 5 minuten. Je krijgt je eten hier ook binnen 6 minuten op tafel, lekker snel en ook vers.
Alleen jammer dat ze geen thee hebben.
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #36 Gepost op: 18 september 2010, 23:50:24 »
Thaicoon aan het beukenplein in Amsterdam is tof. Van buiten ziet het er niet zo gezellig uit als het binnen is. Verwacht geen ultraknus restaurant, de mensen die eten afhalen lopen ook in en uit. Op de kaart staan geen vegetarische hoofdgerechten, maar schijn bedriegt! Heel veel gerechten op de kaart kun je met tofu bestellen. De ober zelf is ook vegetariër (goed teken?) en kon mij allerlei heerlijks aanraden. Ik heb erg lekker gegeten. De rode curry is een aanrader.

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #37 Gepost op: 22 maart 2011, 20:41:05 »
Oh ik ben vandaag weer bij de Thai geweest. Het heet 'thai food' (ja lekker makkelijk  :thumbsup: ) en ze hebben afgezien van die vegetarische schotel waar ik het eerder over had ook nog een aparte vegetarische kaart!

:bonk: t heet helemaal geen thai food, maar Raan Phad Thai, t zit op kloveniersburgwal nr. 18.
Ik zal binnenkort nog even een recensie schrijven voor de restaurantgids.

Hij is weg!! Althans, er wordt ernstig verbouwd en er hangt geen briefje. Daar at ik altijd zo lekker.
Nu dus maar naar Me Naam Naam op de Koningsstraat gegaan: groene curry met tofu (veeeel en lekker pittig) en frisse koolsalade. Niet supergoedkoop, maar wel lekker en ook weer net anders dan elders.
,,,,فلافل

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #38 Gepost op: 10 april 2011, 21:48:48 »
Bij Thai Kinnaree op de 1e Anjeliersstraat.
Yum wat lekker weer.
We kregen een amuse ('vegetarisch' zei de serveerster die had opgemerkt dat ik een vega hoofdgerecht bestelde): een betelblad met pinda, kruiden en palmsuiker. Lekker.
Daarna groene curry met tofu, erg lekker, en erbij een gedeelde papayasalade. Erg leuk en lekker, prima zaak, ook om wat uitgebreider te dineren met voorgerecht, wat we dit keer niet deden. Reserveren is aanbevolen.
,,,,فلافل

Offline renske

• 809
    • Zoetekauwen
« Reactie #39 Gepost op: 30 april 2011, 16:17:51 »
Amsterdam heeft een nieuwe Thai: Thai Tiger, op het Javaplein. Die hadden we nog niet in de Indische buurt dus ik ben blij. Veel gerechten op de kaart zijn met tofu te bestellen. Ik had een rode curry met tofu en bamboescheuten. Lekker pittig. Prima prijs en ook afhaal. Aanrader!