Ik ben zowel in Zuid-Afrika als Zimbabwe en Botswana geweest. Maar dat was met een groepsreis, we reisden in een soort omgebouwde truck en hadden onze eigen kokkin bij ons. Dat was een hele leuke Zuid-Afrikaanse meid, die echt heel erg goed voor mij en de andere twee vegetariërs heeft gezorgd (en ook voor de vleeseteres uiteraard). We kregen elke dag wel hummus of een of andere spread bij de lunch, en 's avonds maakte ze ook altijd iets speciaal voor ons klaar (kant en klare vega-burgers, -worstjes, -pastasaus e.d.).
In Zuid-Afrika was volop vegetarisch voer te krijgen, terwijl we toch altijd boodschappen deden bij een gewone (grote) supermarkt, waar we ook waren. We hoefden er in ieder geval niet speciaal voor naar biologische winkels ofzo. Ook in Botswana was er aardig wat te koop als ik het me goed herinner.
In Zimbabwe was het aanbod wat minder, maar dat gold voor alles. Brood was bijvoorbeeld al schaars, maar daar hebben we ons met koelkast en vriezer toch een aardige tijd kunnen redden. We hebben nooit weinig of vies hoeven eten.
Ga je ook met een groepsreis, of ga je zelfstandig?