Vegatopia Forum

Flourtortilla's

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
  • Geslacht: Vrouw
Re:Wraps
« Reactie #20 Gepost op: 23 juli 2003, 20:43:08 »
Na 3 maanden eindelijk antwoord gekregen op mijn vraag!

Dear Customer:

Thank you for taking the time out to contact Mission Foods regarding our products. Our products are developed from a vegetable base. Our tortillas do not have any ingredients from animal base.

Sincerely,

Mission Foods
Consumer Affairs

On 05/02/2003 you sent this issue to Mission foods answers:
Hello,

could you tell me if the Mission Deli Wraps (natural)are suitable for vegetarians and vegans?

Thanks in advance,
Machteld.

Deze wraps zijn verkrijgbaar bij de AH. Ik vond ze in een mand bij de broodafdeling.

http://www.missionfoods.com/

« Laatst bewerkt op: 23 juli 2003, 20:45:29 door Hizikigrrrl »

Offline Hizikigrrrl

• Moderator
  • 21.786
« Reactie #21 Gepost op: 21 september 2004, 21:27:08 »
Bij AH verkopen ze wraps van Pride Valley (o.a. met koriander-knoflook) en deze hebben het V-keurmerk.

SanderV

« Reactie #22 Gepost op: 22 september 2004, 16:15:26 »
Weet iemand waar ik moet zijn voor een grote pot/zak van de kruidenmix die in de burrito-pakken van honig en ah zit? (tortillas blijkbaar niet vegan, van de mix weet ik het niet)

Offline bart

• 2.585
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: 22 september 2004, 16:38:41 »
De groothandel?
Of je kijkt op zo'n zakje en flikkert zelf alle ingrediënten bij elkaar?
Heb die dingen zelf niet in huis, maar een wilde gok:
Zout, Smaakversterker 1, 2 en 3, tomatenpoeder, uienpoeder, suiker, peper, gemengde specerijen, geurstof, paprikapoeder, chilipoeder.
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Annemieke

• 18.716
    • Rozemarijn koken & foto
« Reactie #24 Gepost op: 22 september 2004, 16:39:54 »
Zelf samenstellen?
Ik heb geen flauw idee waar het naar smaakt, maar mijn samenstelling voor mexicaanse kruiden is als volgt: paprikapoeder, chilipoeder (van rode pepers, niet de samengestelde mix) of cayennnepeper, oregano, komijn en kaneel. Ook lekker bij mexicaans: sweet chili sauce.

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #25 Gepost op: 22 september 2004, 16:40:58 »
Smaakversterker 1, 2 en 3, tomatenpoeder, uienpoeder, suiker, peper, gemengde specerijen, geurstof, paprikapoeder, chilipoeder.

Waarom zou je in je eigen samenstelling in hemelsnaam smaakversterkers en geurstoffen gooien?

Offline bart

• 2.585
« Reactie #26 Gepost op: 22 september 2004, 17:05:08 »
Omdat je die lekker vindt als je gewend bent uit zakjes te koken.
Die smaakversterkers zijn Ve-tsin en twee stoffen die erg lijken op Ve-Tsin; en dat poeder heb ik ook nog wel in mijn keukenkastje staan.

Offline Jasper

• 338
    • Jasper M - virtuele expositie
« Reactie #27 Gepost op: 23 september 2004, 16:15:30 »
De kruidendispensers met Ve-Tsin erin ken ik wel. Maar waar haal je de "twee stoffen die erg op Ve-Tsin lijken" vandaan? Toko??

Offline bart

• 2.585
« Reactie #28 Gepost op: 23 september 2004, 17:27:56 »
Nou, die zou ik dan weglaten. Alleen ve-tsin stoot al een hoop mensen tegen 't hoofd

Offline Anne

« Reactie #29 Gepost op: 10 november 2004, 14:00:15 »
Wel over wraps, maar dan over de vulling:

Ik krijg dinsdag 9 mensen te eten, en aangezien iedereen altijd al het standaard studentengerecht pasta-met-meuk of rijst-met-meuk kookt, was ik van plan iets anders te maken. De bedoeling is wraps, want het moet ook niet te moeilijk worden in mijn te kleine keukentje.
ik maak zelf vaak een vulling van tomaat,kikkererwten,gember, en nog wat dingen. Voor zo'n grote groep mensen waarvan de meesten gewend zijn aan een vulling met gehakt wil ik eigenlijk meer dan 1 soort maken, dus nog 1 of 2 erbij, die allemaal een beetje verschillend zijn.
Wat zijn leuke husseltjes die als vulling kunnen dienen? (vega is fijn, maar gewoon vegetarisch is ook goed, en bij voorkeur niet teveel dure ingredienten)

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #30 Gepost op: 10 november 2004, 14:03:44 »
Want je wil geen tofu- (vega) of quorngehakt (veggie) gebruiken?

Kiwi

« Reactie #31 Gepost op: 10 november 2004, 14:08:23 »
Je kunt voor de mensen die persé wraps met gehakt willen eten een vulling met vega-gehakt maken. Ui bakken, blokjes paprika garen (kan in de magnetron of ook in de koekenpan), vega-gehakt erbij (ook meebakken) en flink wat Mexicaanse kruidenmix. Dit is wel de meest basic vulling die ik ken. En dan maar afwachten of ze proeven dat het geen echt gehakt is! :devil:

Edit: er inderdaad van uitgaande dat je wel vega-gehakt wilt gebruiken
« Laatst bewerkt op: 10 november 2004, 14:13:30 door Kiwi »

Offline Mariek

• 3.972
« Reactie #32 Gepost op: 10 november 2004, 14:09:34 »
Die je maakt is nogal hartig van smaak he? Je zou een andere kunnen doen met ook tomaat, gele paprika en ananas, dan smaakt het al een stuk zoeter. Of een minder pittige met tomaat (tja, hoort er volgens mij wel echt in...), broccoli en nog wat groenten met feta. Wraps met feta heb ik een keer gegeten in een restaurant, was een lekkere combi. Volgens mij zat er ook warme komkommer in, was ook best spannend.
Dan heb je een hartig/pittige (zou je bijvoorbeeld ook nog stukjes woktofu in kunnen doen), een zoete en een mild-pittige.
Neigend tot zelfdestructieve eerlijkheid

Offline Selly

• 30.783
« Reactie #33 Gepost op: 10 november 2004, 14:10:10 »
bij die kikkererwten vulling is het ook leuk om sinaasappel toe te voegen.
Verder is lekker tomatensaus/tomaat/koriander/rode ui/zure room.
Of kidneybonen met wortel
Of courgette, geroerbakt met avocado en chilisaus

edit: ohh die suggesties van zusje met ananas en die met feta zijn ook lekker  :yummie:
« Laatst bewerkt op: 10 november 2004, 14:11:23 door Selly »
,,,,فلافل

Offline Anne

« Reactie #34 Gepost op: 10 november 2004, 14:29:18 »
lekker snelle suggesties zeg  :)
Die met ananas&paprika ga ik zowieso maken, klinkt alleen al goed  :yummie:
en over vegetarisch gehakt: Ik zit nu net in zo'n overgang vege-> vega, en ik koop dus eigenlijk zelf geen niet-vega dingen meer. Maar als ik bij iemand anders eet dan wel gewoon vegetarisch, en ik ga volgende week voor mn vleesetende gasten ook wel geraspte kaas en zure room kopen, dus wat dat betreft kan dat vegetarisch gehakt er dan ook wel bij. Een vrij standaard vulling erbij is misschien ook wel goed, voordat ze me gelijk een rare vega vinden...

Offline Poek

• Forumkenner 2006, 2009 en 2011
  • 11.929
    • dimitri.org
« Reactie #35 Gepost op: 10 november 2004, 14:34:09 »
Tofugehakt is veganistisch.

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #36 Gepost op: 10 november 2004, 15:13:14 »
Wel over wraps, maar dan over de vulling:

Ik krijg dinsdag 9 mensen te eten, en aangezien iedereen altijd al het standaard studentengerecht pasta-met-meuk of rijst-met-meuk kookt, was ik van plan iets anders te maken. De bedoeling is wraps, want het moet ook niet te moeilijk worden in mijn te kleine keukentje.
ik maak zelf vaak een vulling van tomaat,kikkererwten,gember, en nog wat dingen. Voor zo'n grote groep mensen waarvan de meesten gewend zijn aan een vulling met gehakt wil ik eigenlijk meer dan 1 soort maken, dus nog 1 of 2 erbij, die allemaal een beetje verschillend zijn.
Wat zijn leuke husseltjes die als vulling kunnen dienen? (vega is fijn, maar gewoon vegetarisch is ook goed, en bij voorkeur niet teveel dure ingredienten)

Verse mexicaanse vulling is natuurlijk erg makkelijk en niet duur. Kwak guacamole erop, mengsel van kidneybonen, mais, verse tomaten en kruiden (kaneel, komijn, chili, oregano, paprikapoeder).

En ook niet duur en lekker: pompoen & tempeh.

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #37 Gepost op: 10 november 2004, 15:13:46 »

En duur...

Elsbeth

« Reactie #38 Gepost op: 10 november 2004, 15:29:36 »

En duur...

Maar goedkoper dan Quorn gehakt wat niet vegan is, iets van 1,80 per bakje bij de AH, bij de Super de Boer nog goedkoper. Vind ik niet zo heel duur hoor en met flink veel kruiden vind ik het ook erg lekker (op wit tijgerbrood met veel margarine en mosterd bijvoorbeeld). Lekkere suggesties trouwens!

Offline Annemieke

• 18.716
« Reactie #39 Gepost op: 10 november 2004, 21:15:35 »
Ik koop bij de toko een blok tofu van 500 gram voor 0,60/0,80 euro. In vergelijking daarmee is 1,80 euro voor een bakje van  230 (?) gram wel weer duur...