Een uitgebreid diner in
Dim T, een (beetje cross-over) dim sum restaurant in Charlotte Street (Fitzrovia, nabij Tottenham Court Road). Gezellig restaurant, modern en gemoedelijk tegelijkertijd. Vlotte bediening. Wij hadden een 'set menu' voor 25 pond per persoon. Ik was de enige vegetariër in het gezelschap.
En wat een keuze, ik zit nog steeds belachelijk vol. Vooraf vegetarische loempia's en salade met tofu; gevolgd door vegetarische dim sums (de groene met spinazie waren de beste); daarna DIY rijstpannenkoekjes met groente, komkommer, kool, saus. Dat alles was slechts het begin, want daarna kwamen de hoofdgerechten. De Malaysian Butternut Squash Curry was een gedicht, met grote stukken pompoen en Thai aubergine, pittig, kruidig en gloeiend heet (verrassend: ineens bijt je op een stuk citroengras, mjam). Toen ook nog eens pittige tofu, tofu sweet sour, noodles, rijst en Mixed Chinese Vegetables. Ik plofte welhaast, maar kon de verleiding van de White Chocolate Cheesecake niet weerstaan (en dat terwijl ik geen dessertmens ben).
Een aanrader dus! Sowieso veel leuk uitziende restaurantjes daar in de buurt.
En ook het hotel waar ik verblijf (
Go Native Serviced Apartments) in Devonshire Street, 99 pond per nacht, tien minuutjes loopafstand van Oxford Circus, kan ik - ondanks het beroerde ontbijt (maar je kan ook ergens anders ontbijten) van harte aanbevelen. Rustig, ruim, zeer centraal, niet te duur.