Ik was afgelopen weekend in London:
vrijdagavond at ik (n.a.v. Maartjes tip) bij
Bibigo. Er was harde muziek, en een beetje een 'hippe' sfeer. Zeer veel bediening, erg snel en vriendelijk.
Ik nam vooraf ook de rijstcakes met zoete saus en aardappel, maar bij mij waren die wel pittig, maar niet zo heet (er werd ook niet voor gewaarschuwd). Mijn tafelgenoot nam tofu met kimchee, de kimchee was niet vega, maar de tofu lag er helemaal los van, van de tofu nam ik dus ook wat en die was erg lekker, heel vers.
Hierna had ik de hotstone rice noodle, veel soorten groente (waaronder een erg lekkere spinazievariant) met tofu, hete, zoetige saus, en precies goede noedels. Dit gerecht kwam wel met een waarschuwing dat het scherp was, maar dat vond ik prima. Wat ik echter niet prima vond, was dat ze het serveerden met beef in plaats van tofu. Dat meldde ik dus direct, waarop de serveerster zich verontschuldigde en zei dat er een nieuwe werd gemaakt. Hierna kwam de ober die de bestelling had opgenomen nog even langs en ook hij verontschuldigde zich.
Een minuut of vijf later kwam dan toch de tofuvariant en een serveerster die vroeg of ze mijn gerecht moest 'doorroeren'. Ik zei dat ik dat zelf wel kon, maar toen zei ze vriendelijk, doch dringend, dat ik dat heel goed moest doen, omdat het gerecht pas echt gaar zou worden met het roeren. Toen vroeg ik haar maar om dat te doen, en dat duurde twee minuten. Intussen bracht de ober mij een gratis glas vinsanto, omdat ze eerst het verkeerde gerecht hadden gebracht. En toen kon ik eindelijk proeven en het gerecht was belachelijk lekker. Scherp, ja, maar heerlijk, en de zoete wijn, die ik zelf nooit zou hebben gekozen, smaakte er echt heel goed bij. Hier wil ik nog een keer terug, want echt duur was het ook niet.
Zaterdagmiddag hebben we wat gedronken bij de vegetarische pub Couch en Horses, daar was het gezellig, misschien net iets alternatiever dan een gewone pub, maar erg pubbig. We aten er niet, want we aten bij Gaulthier, een zaak die veel met groente kookt met een ster. We namen het uitgebreide tastingmenu, maar eigenlijk viel dat wat tegen. De meeste gerechten hadden niet heel erg veel smaak, behalve een gerecht met wortelsoorten en truffel dat erg lekker was. Wel heel leuk was dat ze een theearrangement hadden, waarbij ik drie soorten thee (in een wijnglas!) tijdens het menu kreeg met uitleg. De bediening (allen Frans behalve een aardige serveerster) was lastig te verstaan en niet heel hartelijk. Niet echt een aanrader dus.
Zondagmiddag lunchten we met nattosushi, avocadosushi en een zoet groenetheegebakje bij het Japan Centre in Piccadilly (lekker en goedkoop) en aten we in de avond bij een matige Chinees in Chinatown (Dumpling Legend), waar het eten gaatwel en de bediening rommelig was.
Maandagmiddag lunchten we bij
Dishoom bij Covent Garden, waar ik al eerder een keer was, en dat was weer fantastisch. Ook hier is de bediening 'hippig' maar het eten is erg lekker, we namen Bombay aardappeltjes, heel erg lekkere bhel (een salade met gepofte rijst), paneer met doperwten en kikkererwtencurry met rijst en knoflooknaan. Erbij een rozen-kardemomlassi. Heel lekker. Echt een leuke zaak is dit.
En ze hebben inmiddels een 2e zaak in de buurt van het Hoxton hotel geopend.