Haha nee klopt, was het wel van plan maar niet van gekomen nog.
We zijn in Londen dus bij Vanilla Black geweest (Erg leuk en lekker allemaal. Grappige bediening die je servet voor je opvouwen als je naar de wc bent. Meest bijzondere vond ik mijn ijsje van geitenkaas, met vanille erdoor en het was ook echt koud dus de eerste ervaring was echt ijs en daarna proefde je de geitenkaas) en naar Manna (dat was op zich ook wel leuk, maar ook weer niet heel bijzonder, we waren ook een beetje moe eigenlijk. We kregen daar enorme porties met bij mijn hoofdgerecht vooral een hele berg rucola erbij
) en naar SAF (daar was het die zondagavond heel erg rustig, vond ik gek, maar het was overal, ook op straat veel rustiger dan op vrijdag en zaterdag. Maar goed, dat was dus wel erg lekker, vooral bijzonder waren de vegan cheesecake en tiramisu die we als toetje hadden).
In Brighton hebben we de eerste avond sushi gegeten bij Moshi Moshi, heel erg lekker en met zo'n lopende band, erg leuk. We wouden eigenlijk naar Terre a Terre maar omdat we al wat lekkere hapjes op hadden bij Bill's (aanrader!
http://www.bills-website.co.uk/) kozen we toch maar voor sushi. Volgende dag hadden de mannen zin in Indiaas en gingen we naar Rasa, dat was echt geweldig, superlekker allemaal en heel anders dan dat je normaal in een Indiaas restaurant krijgt (ik geloof dat het normaal vaak Noord-Indiaas is en dit was zuid, of andersom). De laatste dag zouden we dan toch echt naar Terre a Terre gaan maar toen konden we pas terecht om half 9 en dat vonden we toch een beetje laat. Uiteindelijk naar Food for friends geweest, ook erg leuk en lekker.
Op Wight hebben we steeds zelf gekookt trouwens
Conclusie: Londen en Brighton zijn echt geweldig als je vegetarisch of veganistisch wil eten. De vegetarische gerechten staan eigenlijk altijd duidelijk aangegeven en vaak de vegan (en ook gluten en notenvrij etc.) ook. Dat is in Nederland toch wel een beetje anders.
En Engeland is sowieso superleuk
Oja, voor hotels: het Hoxton in Londen was echt superfijn. Heel leuke, handige en fijne kamer en een superfijne badkamer die ze dan elke dag weer helemaal komen poetsen (en alles glimde in de badkamer dus dat is echt een vreselijke klus). Uiteindelijk hebben we per nacht iets van een kleine 100 pond betaald, vond ik erg meevallen.
En in Brighton sliepen we in One Broad street, ook erg leuk met een Engels ontbijt met Linda McCartney worstjes (en je kon zelf op een formulier aangeven de avond van te voren wat je wou hebben qua ei en bonen enzo, erg fijn want ik hou daar allemaal niet zo van) en heerlijke homemade granola.
Op Wight hadden we de Sailmakers gehuurd van Vintage Vacations (
http://www.vintagevacations.co.uk/), geweldig!