Afgelopen vrijdag heb ik met een groep gegeten bij de "Garlic Queen", in Amsterdam.
Omdat we met 10 mensen waren kregen we de kaart met minder keuze. Op hun website stonden genoeg vegetarische gerechten, maar op onze kaart stond geen enkel vegetarisch hoofdgerecht. Toen ik ernaar vroeg kon ik alleen het gerecht "warme brie" krijgen. Dit waren zes briochebroodjes met warme brie, wat knoflook-tomatensaus en een bakje sla erbij. Het was goed eetbaar, maar niet erg vullend, en erg droog. Als dessert hadden we knoflookijs. Weinig bijzonder, de knoflook was niet zo duidelijk te proeven.
De gerechten waren flink aan de prijs, terwijl het kleine hoeveelheden waren.
Het restaurant lijkt zich met dergelijke hoeveelheden en hoge prijzen te willen profileren als een exclusief restaurant. Helaas kwam dit niet helemaal over. Ze hadden wel kroonluchters hangen, maar de muren waren kitch bekleed met Delft's blauwe borden en op tafel stonden electrische waxinelichtjes.
De serveerster sprak niet zo goed Nederlands, waardoor we onze bestelling steeds moesten herhalen.
Aan het eind van de avond kregen we een flinke rekening, en hebben we allemaal nog een frietje halen omdat niemand vol zat...
Jammer, want als knoflookliefhebber had ik er hoge verwachtingen van.
Als je met minder personen gaat krijg je wel de gewone kaart, en zal er meer keuze zijn voor vegetariërs.
Overigens heb ik wel hun kookboek gekocht, met veel knoflookrecepten, dus die ga ik thuis eens proberen.