Vegatopia Forum

Vegan Noodles

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fabian

Vegan Noodles
« Gepost op: 21 september 2002, 16:58:00 »
Hoi, het ongelooflijke gaat gebeuren. Fabian gaat sporten. En daarvoor heeft Fabian koolhydraatjes nodig. Maar de noodles die ik kan vinden bevatten allemaal of melk, of E635, of nog erger!

Weet iemand een vegan noodle merk? Of iets anders dat vegan, simpel te bereiden, smakelijk en rijk aan koolhydraten is? (hmm, op de een of andere manier lijken die 4 elkaar uit te sluiten)
« Laatst bewerkt op: 15 september 2003, 10:42:06 door Sander »

Ezzie

Vegan Noodles
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2002, 20:20:00 »
Ik heb hier een pakje mie uit een chinese toko: IndoMie instant noodles. Is halal en vegetarian. Zit wel een batterij aan E-nummers in maar net nagekeken inmijn e-nummers-boekje en er zit niets dierlijks in. Ik heb het overigens nog nooit gegeten dus ik weet niet of het lekker is...

Ezzie

Ezzie

Vegan Noodles
« Reactie #2 Gepost op: 21 september 2002, 20:22:00 »
Trouwens, met een wok, wat groenten, soyasaus, mie en tofu valt zelf binnen tien minuten een verse koolhydraatrijke doch calorie-arme maaltijd te fabriceren...

Ezzie

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Vegan Noodles
« Reactie #3 Gepost op: 21 september 2002, 20:36:00 »
kun je niet iets in elkaar draaien met (eierloze) chinese mie, vegan boullion, chilipoeder, sesamolie en (gedehydrateerde) bamigroenten?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Vegan Noodles
« Reactie #4 Gepost op: 21 september 2002, 20:39:00 »
ook lekker, snel en calorierijk: knoflook in (veel) olijfolie aanfruiten, gare pasta erbij en zout en peper. ff omgooien en door laten warmen en smullen
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Fabian

Vegan Noodles
« Reactie #5 Gepost op: 21 september 2002, 21:25:00 »


knoflook rulez... maar of het nou puur zo lekker is?

Zelf klaarmaken,...hmmmz, misschien moet ik idd maar zelf eens mijn bamisoepjes maken maken met simpele ingredienten.

ilse_

Vegan Noodles
« Reactie #6 Gepost op: 22 september 2002, 15:36:00 »
Hm op de website (www.u....nl) staat : De groente en kerrie zijn vegetarisch. oeps?

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Vegan Noodles
« Reactie #7 Gepost op: 22 september 2002, 15:59:00 »
zit er geen E635 (de vleessmaak) in?
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

ilse_

Vegan Noodles
« Reactie #8 Gepost op: 22 september 2002, 16:08:00 »
Toen het nog Uno noodles heette waren geen van de 4 smaken vegetarisch dat weet ik wel, en volgens mij heb ik na de naamsverandering ook al eens gekeken en ik kan me herinneren dat ik ze toen niet gekocht heb.
Toch maar eens controleren morgen..

Offline Jan

  • ***
  • 413
    • http://www.vegatopia.com
Vegan Noodles
« Reactie #9 Gepost op: 22 september 2002, 16:10:00 »
Wilde ik nu net gaan zeggen, dat er E635 in zat en dan is Christiaan me weer voor. Overigens zijn we er nog niet uit of E635 wel of niet vegetarisch is. Zie ook deze thread over exact hetzelfde onderwerp. Maar als ze van Unox tegen Vemp bezworden hebben dat hun spulletjes geschikt zijn voor veganisten, wat kunnen we anders dan dat maar geloven? Eh, het niet geloven? Hmm... Tja..
"Want dieren zijn precies dan mensen!"

Fabian

Vegan Noodles
« Reactie #10 Gepost op: 22 september 2002, 16:45:00 »
Nee, die UNO noodles zijn kwam E-nummers wel ok, maar daar zit daar weer iets van melkpoeder in

Good Noodles heb ik nog niet gezien. Waar zijn die verkrijgbaar?

Fabian

Vegan Noodles
« Reactie #11 Gepost op: 22 september 2002, 16:46:00 »
ohw, ik lees net dat die van UNOX zijn... maar daar zit ook E635 in volgens mij..

en ja.. is dat nou dierlijk of niet? Ik blijf er bij dat het 'dierlijk kan zijn'.

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Vegan Noodles
« Reactie #12 Gepost op: 22 september 2002, 18:18:00 »
Ik neem altyd de noodles van de Xenos.

Groenten of champignons. Ingredienten: zout, champignonextract (of groentenextract), knoflookpoeder, mononatriumglutamaat, suiker, peper, bieslook.

Keb ze niet meer gegeten sinds ik me afvraag wat mononatriumglutamaat is. Iemand?

Indien ze vegan zijn: ze zijn zeker een aanrader. Kost maar 0.45 eurocent.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Vegan Noodles
« Reactie #13 Gepost op: 22 september 2002, 18:23:00 »
Quote:

Op 2002-09-22 18:18, schreef Apraxia:
Keb ze niet meer gegeten sinds ik me afvraag wat mononatriumglutamaat is. Iemand?


ve-tsin! (E621) "vegan verantwoord"
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

Fabian

Vegan Noodles
« Reactie #14 Gepost op: 22 september 2002, 18:34:00 »
YEAH! Dan gaan we die eens inslaan...

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Vegan Noodles
« Reactie #15 Gepost op: 22 september 2002, 21:07:00 »
Dat is volgens mij de bedoeling van Noodles.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Vegan Noodles
« Reactie #16 Gepost op: 24 september 2002, 08:30:00 »
Dat is idd wel lekker. Je kunt ze er desnoods zelf nog ingooien.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!

Fabian

Vegan Noodles
« Reactie #17 Gepost op: 24 oktober 2002, 10:31:00 »
ik vond de noodles van de Xenos bah! Veels te zout, zoals Vemp al zegt. Toen heb ik zelf noodles gemaakt, maar dat vond ik ook geen succes. Dan maar gewoon een boterhammetje eten.

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Vegan Noodles
« Reactie #18 Gepost op: 24 oktober 2002, 14:36:00 »
Ook maar eens een mailtje naar Unox gestuurd over E635:

Quote:


Geachte heer Gerritsen,

Graag komen wij terug op uw e-mail van 23 oktober over Unox Good Noodles Kerrie.

Het E nummer E635 dat gebruikt wordt in Unox Good Noodles Kerrie bevat geen dierlijke bestanddelen.

Wij vertrouwen erop u voldoende te hebben geďnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Consumenten Service/Unox



“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Apraxia

  • ****
  • 992
  • Geslacht: Vrouw
Vegan Noodles
« Reactie #19 Gepost op: 24 oktober 2002, 14:38:00 »
Soms vallen dingen dan weer mee.
Koud? Wat nou koud? De kindjes in Afrika....die hebben het pas koud!