Oei, dat lijkt me echt verschrikkelijk! Ketchup er bij >.< En wat eieren er mee doen, geen idee, maar ik heb er nog nooit van gehoord!
Maar Lama, je kunt ook 'frituren' in een pan (evt koekenpan) door er een laagje olie in te doen.
In het engels is er ook een onderscheid tussen deep-fryen (frituren) en shallow-fryen (in een pan).
Bij de shallow-fry gaat het om een laagje olie in de pan waarbij je één kant tegelijk frituurt.
Ik heb het nooit geprobeerd bij falafel, maar je kunt altijd een laag (zonnebliem)olie in een pan doen voor die ene keer frituren, en dit na gebruik (na af te laten koelen!) gefilterd terug in de fles doen voor later gebruik.
Je kunt zien wanneer je olie heet genoeg is door het uiteinde van een houten pollepel even in de olie te steken. Als er gelijk bubbeltjes omheen verschijnen is het heet genoeg. Je kunt er ook een beetje deeg of brood in doen, kan je ook gelijk zien dat het niet té heet is.
En ik zou inderdaad voor de geweekte kikkererwten gaan, anders wordt het echt een vieze moes-bende >.<
Succes!