Falafel vond ik i n augustus 2007 in het koelvak van Supermarkt Deen (in Enkhuizen bij de vegetarische schijven) en in Hoorn bij de indonesische gerechten, verse pasta's e.d. Verkrijgbaar in 2 varianten, traditioneel en in een italiaanse variant. Onder de naam ...... (weet ik niet meer, maar met een griekse afbeelding, athenos of i.d.). buitenlandse specialiteiten. De traditionele balletjes heb ik 2 keer uitgeprobeerd en gebakken in een koekenpan in een laagje olijfolie. Knoflooksaus, verse rauwe groenten als paprika, tomaat, komkommer, sla, e.d. erbij en dan in een voorgebakken pittabroodje (even in het tostiapparaat of onder een grillplaatje) mmm. lekker (gezond, vegetarisch) en ook nog
eens vet simpel en snel. Jammer bij mij in de buurt is geen Deen, maar hopen dat een supermarkt hier deze heerlijke falaffelballetjes ook toevoegt aan het vegetarische assortiment, want wat meer variatie is welkom en een broodje falafel gaat er vooral zomers graag in. In Israel is het niet voor niets een snack die gretig afname vind en heel wat gezonder is dan ons vette frietje.