Oh... oh dat is wel jammer, ik had me er heel wat van voorgesteld.
In Amsterdam zuid heb je een bakker die geweldig lekker falafeldeeg verkoopt, dat heb ik 10 jaar geleden gehad en dat was zoooo lekker. Ga ik maar eens weer kopen (als ie er nog zit en als ik em nog kan vinden).
Lichtere, luchtigere falafel. In Leuven is (was?) er een falafelman die zijn balletjes zo standaard maakt(e).
nee ik heb ze niet gestaafmixert maar gekeukenmachinet, maar da's in principe het zelfde.Maar jij mikt er helemaal geen extra bloem, meel of wat dan ook bij? En hoe krijg je ze dan fatsoenlijk in de olie?
Misschien was dit wel Pita Nash, Cornelis Krusemanstraat 50?Daar verkopen ze iig de beste pita's van Amsterdam (vind ik dan).
Citaat van: Selly op 31 juli 2005, 16:01:04Oh... oh dat is wel jammer, ik had me er heel wat van voorgesteld.Wat dan wel niet?
Nou die Claudia Roden laat je geloven dat tuinboonfalafel iets geweldigs moet zijn
Citaat van: Johan op 31 juli 2005, 16:47:26Lichtere, luchtigere falafel. In Leuven is (was?) er een falafelman die zijn balletjes zo standaard maakt(e).Oh, waar in Leuven?
Bij mijn natuurwinkel (delft) hadden ze iets nieuws. Fallafelmix. Beetje water erbij, goed mengen, balletjes of burgers van draaien/maken, even bakken of frituren....... erg lekker (en vooral erg makkelijk )
Ik ga morgen ook weer falafel maken, de erwten staan reeds in de week.
Citaat van: Modub op 05 augustus 2005, 18:21:40Ik ga morgen ook weer falafel maken, de erwten staan reeds in de week.Tip: als je ze met kokend water overgiet en ze er dan verder in laat weken zijn ze met een uur goed. Dan kan je zelfs op korte termijn nog beslissen falafel te bakken!En dat is altijd goed, denk ik
Ik gebruik er zelf gewoon verse peterselie en/of koriander in. Voor het geval de gedroogde munt weer eens zoek is... En hoe is ie geworden?