Vegatopia Forum

Falafel

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Falafel
« Reactie #160 Gepost op: 04 augustus 2003, 14:02:35 »
heb net van die falafeldingen geprobeert. Zijn best lekker.
Ik heb ze verder zonder iets anders erbij gegeten. Maar het is zeker voor herhaling vatbaar :)
Stem op de Partij voor de Dieren

Offline bart

  • *****
  • 2.585
  • Geslacht: Man
Re:Falafel
« Reactie #161 Gepost op: 04 augustus 2003, 14:52:21 »
Ik kijk net op de verpakking van florentin en zie dat dit bedrijf in mijn woonplaats gevestigd zit :)
Maar ze hebben vast geen 'eigen winkel'.

Tsjop, tsjop, wat is dat nou voor houding?
'Beste meneer Florentin, ik ben webjournalist voor onder andere www.vegatopia.com en ik wil graag een rondleiding door jullie fabriek, hoogachtend Alex.'
Reken maar dat je zo een hele berg van die falafelshit gratis meekrijgt.
Beetje balls, jong!
It's a long way to the top if you wanna rock n' roll

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Falafel
« Reactie #162 Gepost op: 04 augustus 2003, 14:58:22 »
Tsjop, tsjop, wat is dat nou voor houding?
'Beste meneer Florentin, ik ben webjournalist voor onder andere www.vegatopia.com en ik wil graag een rondleiding door jullie fabriek, hoogachtend Alex.'
Reken maar dat je zo een hele berg van die falafelshit gratis meekrijgt.
Beetje balls, jong!

 ;D Kan ook :) Misschien willen ze wel de volgende vegatopiafeest sponsoren :P
Stem op de Partij voor de Dieren

femke

Re:Falafel
« Reactie #163 Gepost op: 04 augustus 2003, 15:06:54 »
 Je hebt geloof ik geen natuurwinkel in de buurt hè? Dan kun je toch vragen of je toch bij de fabriek mag kopen, of dat ze het via een winkeltje in de buurt laten verlopen?

Heb je heus geen vegatopia-smoesjes voor nodig hoor! Je hebt bovendien zelf een site en zo´n produktendatabase, vinden ze misschien wel interessant.
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2003, 15:07:35 door femke »

Offline Sander

  • ******
  • 5.528
  • Geslacht: Man
Re:Falafel
« Reactie #164 Gepost op: 05 augustus 2003, 15:21:43 »
Een goede falafeltent kunnen we nog wel gebruiken. Weet je ook waar?

Grote markt, bij Hema en VenD, vlak bij steegje richting St. Stevenskerk.
“it's strange how life makes sense in time...”

Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Falafel
« Reactie #165 Gepost op: 05 augustus 2003, 15:25:15 »
Er bestaan volkoren pitabroodjes, o.a. van het merk PitaStar (te koop bij GB). Ze zijn veganistisch.

Sorry, maar wat is GB?  :redface:

Is een Belgische supermarktketen, nu grotendeels overgenomen door het Franse Carrefour. De mensen blijven het vaak nog gewoon GB noemen. De volkoren pita star broodjes zijn lekker en kan je hier in België ook oa vinden bij Makro en Colruyt.

Offline Anya

  • ****
  • 737
  • Geslacht: Vrouw
Re:Falafel
« Reactie #166 Gepost op: 05 augustus 2003, 15:43:23 »
Sorry Johanna, ik had je vraag niet gezien...

Brent: In Antwerpen centrum is het een GB, geen Carrefour.

Tijmetje

Re:Falafel
« Reactie #167 Gepost op: 07 september 2003, 17:37:56 »
Was laatst in Barnevelt and zag dat er een Israelisch eethuis, McLevi's vlak naast het station stond.  :kwijl: :hungry:
Pas op de terugweg naar binnen gegaan om te vragen of er ei in zat, en was blij en verbaast dat da niet zo was  :D. Melk heb ik niet naar gevraagd, maar dat leek me een beetje onwaarschijnlijk.

Het was erg lekker, en de mevrouw die mij hielp was heel vriendelijk over het ei-loos. Volgens mij dacht ze dat ik allergieen had, ofzo.
Ik denkt dat ik mijn grootouders maar eens iets vaker ga bezoeken.

Weet iemand nog een vega falafeltentje in R'dam? Dat karretje op het Eendrachtsplein gooit er ei doorheen.  :smeerie:


Offline Christiaan

  • ******
  • 10.293
Re:Falafel
« Reactie #168 Gepost op: 07 september 2003, 17:44:18 »
Was laatst in Barnevelt and zag dat er een Israelisch eethuis, McLevi's vlak naast het station stond.
Die mogen wel uitkijken want McDonalds is er niet zo happig op dat men Mc of Mac gebruikt...
GENERATION 98: The first time you see this, copy it into your sig on any forum and subtract 1 from the generation. Social experiment.

ellen

Re:Falafel
« Reactie #169 Gepost op: 09 september 2003, 13:21:09 »
Een goede falafeltent kunnen we nog wel gebruiken. Weet je ook waar?

Grote markt, bij Hema en VenD, vlak bij steegje richting St. Stevenskerk.


Hij is er! Voor de kenners, net naast de Rabobankpin en erg dichtbij de Blaauwe Hand. Dat is handig.

Het is wel een heel klein zaakje. Je kunt er niet echt gezellig zitten ofzo. Een dezer dagen gaat het aanbod zeker geproefd worden natuurlijk.

marieketje

Re:Falafel
« Reactie #170 Gepost op: 11 september 2003, 22:11:16 »
Ik heb al vaak gehoord dat de falafel van "de Vuurdoop" ofzo heel lekker zou zijn, maar ik heb het nog nergens gezien...... :-\
Iemand ooit gegeten, en waar kan je dat vinden ??? ( liefst in België...)

Offline Marcello

  • ***
  • 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
Re:Falafel
« Reactie #171 Gepost op: 12 september 2003, 09:51:37 »
... falafel van "de Vuurdoop"...
.
Dat bedrijf/merk is overgenomen door Sofine. Vlgs. mij leveren ze ook onder die naam in België. En hun falafel-burgers zijn inderdaad erg lekker (ik gebruik ze al jaren).

Offline Marcello

  • ***
  • 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
Re:Falafel
« Reactie #172 Gepost op: 12 september 2003, 15:01:45 »
Op deze link vind je die burger. Ze zijn vlgs de site inderdaad ook in België verkrijgbaar.


Offline Brent

  • ****
  • 600
  • Geslacht: Man
Re:Falafel
« Reactie #173 Gepost op: 12 september 2003, 15:08:44 »
Op deze link vind je die burger. Ze zijn vlgs de site inderdaad ook in België verkrijgbaar.



Vind die falafelburger niet echt naar falafel smaken. De falafelballetjes van Anamna zijn lekkerder. Ze zijn in België verkrijgbaar bij Makro.

marieketje

Re:Falafel
« Reactie #174 Gepost op: 13 september 2003, 19:38:18 »
bedankt, kzal bij mijn volgend bezoekje in de natuurwinkel er eens achter vragen. Ze zal mij weer horen afkome met mijn vragen...ik vraag daar nl. nogal vaak of ze al gehoord heeft van dit of dat... ;D
Ik heb trouwens ook die florentine-falafel gevonden, morgen eens uitproberen :) (volgens mij is die hun verkoop deze weken wel enorm gestegen dankzij vegatopia hier, ze mogen ons dankbaar zijn :))

marieketje

Re:Falafel
« Reactie #175 Gepost op: 16 september 2003, 20:10:24 »
k heb gisteren die florentine-balletjes verorberd...kvond ze eerlijk, gezegd niet zo geweldig.  :-\nogal droog (khad ze wle niet gefrituurd, maar in de pan gebakken, misschien lag het daar wat aan) en een beetje zurig ??Maar bij de ingrediënten stond citroenzuur ofzo, dus waarschijnlijk daarmee... ::)
kvind de falafel van fry's beter denk ik, en ook die falafel van de delhaize (maar die was wel niet vegan denk ik...)
Maar als ik ooit nog eens in Nederland kom, probeer ik zeker een een maoz, want nu ben ik wel héél nieuwsgierig! ;D

NNXIII

Re:Falafel
« Reactie #176 Gepost op: 16 september 2003, 20:29:42 »
Je kan sinds kort bij de Maoz in Leiden een kilobak met hun falafelmix kopen. Hier haal je ongeveer 40 balletjes uit die je thuis zelf kan frituren. Het mooie is dat je dat spul heel goed in kan vriezen en het dus lang kan bewaren.  :D

ShiN

Re:Falafel
« Reactie #177 Gepost op: 16 september 2003, 20:52:46 »
Iemand welles falafel burgers op (ik heb ze gehaald in r'dam, bij de groene passage) ?
Echt smerig eten vind ik zeg... BLEEEUGH... Maar 3 keer per week haal ik even een broodje in de stad, bij de FALAFEL KING (zo heet het echt)

En net zo vaak soja cornetto's bij de groene passage trouwens  :P

Re:Falafel
« Reactie #178 Gepost op: 16 september 2003, 20:54:50 »
Iemand welles falafel burgers op (ik heb ze gehaald in r'dam, bij de groene passage) ?
Echt smerig eten vind ik zeg... BLEEEUGH... Maar 3 keer per week haal ik even een broodje in de stad, bij de FALAFEL KING (zo heet het echt)
ik heb ook wel eens falafelburgers op van de groene winkel, weet niet meer welk merk. maar dat was idd niet zo'n succes, en leek absoluut niet op falafel balletjes

Offline Draek

  • ******
  • 4.449
  • Geslacht: Man
    • Geen dier voor plezier! Stop het circus!
Re:Falafel
« Reactie #179 Gepost op: 16 september 2003, 21:48:53 »
Ik moet nog steeds eens een keer in a'dam naar die MAOZ
Morgen ga ik thuis al falafel vreten :)

Ik had die andere falafel smaak meegenomen. Zit pruimen ofzo in. Of je het dan nog falafel moet noemen?
Iig ga ik deze morgen eens proberen.
Stem op de Partij voor de Dieren