Vegatopia Forum

Het groot leven lang fit kookboek

Offline Marcello

• 165
  • Geslacht: Man
    • EVA
« Gepost op: 29 juli 2002, 12:07:00 »
Het boek bevat heel veel lekkere en makkelijke recepten die vaak verrassend origineel zijn. Er wordt uitgebreid stilgestaan bij de diverse bereidingswijzen, bronnen voor vitaminen (B12-info is zoals in vrijwel alle boeken van meer dan 10 jaar geleden niet helemaal korrekt), mineralen & andere voedingsstoffen, bijzondere ingrediënten en hulpmiddelen in de keuken. Je moet wel ff wennen aan het "toontje" van het boek, maar het is lang niet meer zo'n Amerikaans verkooppraatje als in het eerste, algemene, boek van "Een leven lang fit" dat de schrijfster samen met haar man Harvey Diamond heeft geschreven. Dit "nieuwe" boek is echt een kookboek.

Met uitzondering van wat honing in sommige recepten zijn ze allemaal geschikt voor veganisten.

Het is een flinke pil (maar liefst 438 pagina's +/- A4-formaat), mooi gebonden en naar mijn mening z'n €19,98 echt waard!

Titel: "Het groot Leven Lang Fit kookboek"
Schrijver: Marilyn Diamond
Uitgever: De Kern in Baarn
Links: BOL, Boeknet
ISBN: ISBN 90-325-0379-0
Pagina's: 438 (+/- A4-formaat)
Prijs: € 19,98

Offline Marcello

• 165
    • EVA
« Reactie #1 Gepost op: 09 augustus 2002, 12:33:00 »
Zag gisteren bij de 2e hands boekwinkel Kok in A'dam een zo goed als nieuw exemplaar liggen (bovenste plank bij de kookboeken) voor € 9,-. Ze zitten op de Oude Hoogstraat 14 (vanaf de Dam loop je zo deze straat zo in).

Buitenkansje!?!

Offline cornflake

• 127
    • muzieklijstjes enzo
« Reactie #2 Gepost op: 09 augustus 2002, 19:27:00 »
Ik vind het ook een mooi boek, ben er net in begonnen.
...just follow the day and reach for the sun. (The Polyphonic Spree)

Riekje

« Reactie #3 Gepost op: 27 augustus 2002, 14:28:00 »
Yep ik heb t boek ook en heb er al veel uit gekookt. Favoriet zijn de aardappelstrudel en de "goodwich". Vooral bij de kinderen.

Offline veggiesara

• 225
  • Geslacht: Vrouw
    • Vegetarisch Ecologisch Leven
Re:Het groot leven lang fit kookboek
« Reactie #4 Gepost op: 23 maart 2010, 15:29:58 »
Had een tijdje geleden dit boek gekocht op het Boekenfestijn.
Ga er nu eens in neuzen om er vanavond iets uit te maken. Tips zijn altijd welkom  ;)

Offline MissTries

• **
  • 45
  • Geslacht: Vrouw
Re:Het groot leven lang fit kookboek
« Reactie #5 Gepost op: 26 maart 2010, 19:01:50 »
Had een tijdje geleden dit boek gekocht op het Boekenfestijn.
Ga er nu eens in neuzen om er vanavond iets uit te maken. Tips zijn altijd welkom  ;)

Ik heb dit boek ook. En inderdaad de goodwich is erg lekker al komt het er tegenwoordig op neer dat ik een pannenkoek bak, deze besmeer met veganaise en er allerlei rauwkost en kruiden op gooi. Dan vouw ik hem met de moed der wanhoop dicht,sluit de ogen en neem een hap.
Het is zo lekker dat ik serieuze pogingen doe om alles wat er uitvalt met een bord op te vangen...

Geen idee dus voor een eerste date.

Leuk boek, dat wel ;)
Als je doet wat je altijd al deed, krijg je wat je altijd al kreeg...