We hebben als redactie-uitje gegeten bij Puur Sanh in Berg en Dal, nabij Nijmegen. Na een fikse wandeling op de Duivelsberg hebben we genoten van een plantaardig zesgangendiner, met bijpassende wijnen en sherries. Een bijzonder attente, kundige en ontspannen bediening en een bijzondere culinaire belevenis.
Op het menu: Komkommerbereidingen met framboos, munt en zwarte olijf - Tomaatstructuren naast bereidingen van artisjok en groene asperge - Wortel en mango bereidingen met Thaise groene curry naast krokante wonton en sugarsnaps - Zoete aardappel met bloemkool structuren, invloeden van ras el hanout en sinaasappel met pecannoot - Kingboleet met krokante wonton, crème van paddenstoel, manzanilla en hazelnoot - Appel met kaneel, vanille en mocca.
Vlak voordat de gang met kingboleet kwam, merkte ik op dat ik nu wel toe was aan umami. Die verwachting werd dus gewekt en vervuld, een goed opgebouwd menu dus. We hadden een bijzonder gezellige avond en het was een fijn weerzien na een lange tijd.
Op de foto, van links naar rechts. Helen, Karl, ik, Meta (meisbaer), Sophie, Sven en Jol.