Vegatopia Forum

de groene smaakbijbel

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
de groene smaakbijbel
« Gepost op: 21 september 2023, 12:20:14 »
Leuk die recensie van de Groene Smaakbijbel op de voorkant, Eelco. De vorige Smaakbijbel, van dezelfde auteur kreeg jaren terug 5 sterren (https://www.vegatopia.com/vega/producten/kookboeken/11531-de-smaakbijbel). Heb jij het idee dat de opzet van de nieuwe Smaakbijbel minder goed is, of ligt het aan het tijdsgewricht of smaakverschil tussen verschillende auteurs (de recensie toen was van Maartje).
,,,,فلافل

Offline Eelco

  • Admin
  • *****
  • 20.571
  • Geslacht: Man
    • Mijn Homepage
Re: de groene smaakbijbel
« Reactie #1 Gepost op: 21 september 2023, 15:16:22 »
Ik heb de originele Smaakbijbel (hier de recensie van Maartje) niet gelezen (hier mijn recensie van de Groene Smaakbijbel).

De opzet van het boek lijkt ongeveer hetzelfde gebleven, maar volgens verschillende recensies op GoodReads is dit boek een stuk onevenwichtiger dan de Smaakbijbel. En dat is ook meteen mijn grootste kritiek op de Groene Smaakbijbel: voor een naslagwerk is het niet informatief genoeg en voor een salontafelboek is het niet onderhoudend genoeg.

En voor een gedeelte is een sterrenwaardering natuurlijk ook subjectief. Mijn 3.5 sterren geven aan dat ik het boek ondanks mijn kritiek toch graag af en toe doorblader  :)
« Laatst bewerkt op: 22 september 2023, 01:44:34 door Eelco »
Gemüse ist mein Fleisch

Offline Selly

  • *****
  • 30.780
Re: de groene smaakbijbel
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2023, 12:35:43 »
Ik snap het!
,,,,فلافل